Mowgli08 Geplaatst: 10 november 2009 Geplaatst: 10 november 2009 Mijn konijn zit binnen op mijn slaapkamer. Nu vroeg ik mij af of ik hem wel moet behandelen met anti-parasiet, ontworming en extra vitamine c druppels?
rabbitm Geplaatst: 10 november 2009 Geplaatst: 10 november 2009 Vitamine's zijn altijd goed! Maar van de anti-para en ontworming weet ik het niet....Wormen kunnen altijd wel voorkomen het hoeft maar een vlieg te zijn maar anti-parasiet? Tenzij je spinnen,vlooien,enz in je huis hebt..kzal het wel doen als je een kat hebt die ook wel es buiten rondloopt (of hond)
Leonie85 Geplaatst: 10 november 2009 Geplaatst: 10 november 2009 Vitamine's zijn altijd goed! Maar van de anti-para en ontworming weet ik het niet....Wormen kunnen altijd wel voorkomen het hoeft maar een vlieg te zijn maar anti-parasiet? Tenzij je spinnen,vlooien,enz in je huis hebt..kzal het wel doen als je een kat hebt die ook wel es buiten rondloopt (of hond) Vitamine druppels zijn niet goed! de vitamines halen ze al uit het voer.teveel aan vitamines is niet goed, teveel vitamine c kan tot blaasgruis/stenen leiden..anti parasiet niet nodig.ontwormen doe ik niet, ik geloof dat sommige 1 keer in het jaar preventief ontwormen.
Mowgli08 Geplaatst: 11 november 2009 Auteur Geplaatst: 11 november 2009 Hm.. Ja, we hebben hier wel ook een hond die buiten komt. Maar Mowgli komt nauwelijks beneden hoor! Iemand anders nog informatie? Want nu weet ik het nog niet Haha!
lianne Geplaatst: 11 november 2009 Geplaatst: 11 november 2009 Een binnenkonijn heeft niks extra's nodig. Preventief ontwormen zou ik zelf niet zo snel doen, iedere medicatie heeft zo zijn gevaren en het is dan verstandiger om het te gebruiken als het echt nodig is.
Gast Geplaatst: 11 november 2009 Geplaatst: 11 november 2009 Ik ga mee met Lianne. De vit. c druppels moet je echt achterwege laten, een teveel, of extra vit. c in dit geval, is helemaal niet goed voor je konijn.
Dollie Geplaatst: 11 november 2009 Geplaatst: 11 november 2009 (aangepast) Gewoon zorgen dat je konijntje goede voeding krijgt: Goede biks die voldoet aan een bepaalde samenstelling (zoek ik zo even voor je op), en dan niet meer 25 gram per kilo volwassen lichaamsgewicht.. VĆ©Ć©l hooi natuurlijk, en elke dag een lekkere portie groenten.. Niet te veel of liever helemaal geen extra'tjes als fruit of dierenwinkeltroep.. En verder zorgen dat ie lekker veel beweging krijgt, zodat ie helemaal in topconditie is. Meer kun je, volgens mij, niet doen. Nou ja, en de entingen natuurlijk, die zijn ook voor binnenkonijnen belangrijk. edit; http://www.konijnen.nl/indextot2.htm Het is belangrijk dat je biks aan deze samenstelling voldoet.. Veel biks voldoet daar helaas niet echt aan. 11 november 2009 aangepast door Dollie
Mowgli08 Geplaatst: 11 november 2009 Auteur Geplaatst: 11 november 2009 OkƩ, dus entingen heeft hij wel nodig. Die moeten twee keer per jaar toch?Ik voer Mowgli Hope Farms Supertrio, dus dat zit wel goed!
Dollie Geplaatst: 11 november 2009 Geplaatst: 11 november 2009 HF Supertrio voldoet inderdaad gewoon aan de samenstelling! (Als Ć©Ć©n van de weinige gewone bikssoorten, helaas.) Ja, hij heeft wel entingen nodig, myx twee keer per jaar, VHS Ć©Ć©n keer.
Gast Geplaatst: 11 november 2009 Geplaatst: 11 november 2009 HF, is inderdaad een goede bix:) Ik voer het hier ook, en ze vinden het erg lekker, al schijnt het volgens haas&co naar karton te smaken..hihi!
Mowgli08 Geplaatst: 11 november 2009 Auteur Geplaatst: 11 november 2009 Hahaha, Mowgli vind het ook lekker, dus waarschijnlijk smaakt karton best prima voor konijnen! Zijn er nog speciale periodes waarin ik hem moet inenten?
Lirazel Geplaatst: 11 november 2009 Geplaatst: 11 november 2009 Over enten is een heel topichttp://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/10816-algemene-inentingen-topic.htmlMaar om je het antwoord al te geven, enten wordt meestal in het voor- najaar gedaan. Vele dierenartsen organiseren speciale entdagen/spreekuren met lagere prijzen dan buiten die entdagen.
wupsie Geplaatst: 11 november 2009 Geplaatst: 11 november 2009 HF, is inderdaad een goede bix:) Ik voer het hier ook, en ze vinden het erg lekker, al schijnt het volgens haas&co naar karton te smaken..hihi! heeftie het geproefd dan?
Mowgli08 Geplaatst: 11 november 2009 Auteur Geplaatst: 11 november 2009 heeftie het geproefd dan? Haha, daar ben ik ook wel benieuwd naar ja! :he:
wupsie Geplaatst: 11 november 2009 Geplaatst: 11 november 2009 nou we hadden laatst de fokker van de syrische hamsters in de winkel en die heeft dus ook echt die knaagdier snoepjes geproefd. zij heeft de gedachte dat wat zij kunnen eten wij ook kunnen eten (zit wat in natuurlijk maar het is het idee) Zij gaf ze nu dus ook heel bewust niet. ze schijnen echt mierzoet te zijn. je oelt je tanden wegrotten zeg maar
Aapje Geplaatst: 11 november 2009 Geplaatst: 11 november 2009 ik heb dat ook gewoon geproefd hoor....
wupsie Geplaatst: 11 november 2009 Geplaatst: 11 november 2009 en wasset lekker? ik denk daar toch teveel bij na denk ik..... in principe zit er natulijk ook niks in wat wij niet eten dus waarom eigenlijk niet? maja ik geef die dingen toch niet en wortel en appel weet ik wel hoe dat smaakt:Pmaar hooi is toch echt ver over mn grens
Aapje Geplaatst: 11 november 2009 Geplaatst: 11 november 2009 dwangvoer is vies...snoepje smaakte naar een volkoren biscuitje...hooi nog niet gedaan:P
wupsie Geplaatst: 11 november 2009 Geplaatst: 11 november 2009 hmmm volkoren biquitjes zijn wel lekker... en voor de hooi eetsmakelijk ik hou het toch maar bij d groenten die ik samen met gijs eet
Mowgli08 Geplaatst: 11 november 2009 Auteur Geplaatst: 11 november 2009 dwangvoer is vies...snoepje smaakte naar een volkoren biscuitje...hooi nog niet gedaan:P Whahahaha, ik kan hier alleen maar heel hard om lachen!! :mdr:
Aanbevolen berichten