Mowgli08 Geplaatst: 10 november 2009 Geplaatst: 10 november 2009 Ik merkte gisteren bij mijn konijn dat zijn nageltjes los lijken te zitten. Is dit normaal?
Gast Geplaatst: 10 november 2009 Geplaatst: 10 november 2009 Lopen ze op gaas, of graven ze veel?Hoe bedoel je los? Beweeglijk, of zou je ze er zo uit kunnen trekken?
elvira88 Geplaatst: 10 november 2009 Geplaatst: 10 november 2009 ik lees ook even mee voor een antwoord, bij jerom zit er bijna geen beweging in zijn nageltjes maar bij buddy lijken de nageltjes ook wat losser te zitten. Ze heeft niks geks gedaan.
Mowgli08 Geplaatst: 10 november 2009 Auteur Geplaatst: 10 november 2009 Mowgli loopt binnen gewoon op de grond en in zijn kooi op beukensnippers. Ik heb niet het idee dat ik zijn nageltjes er makkelijk uit kan trekken, maar ze gaan heel gemakkelijk heen en weer.
Mowgli08 Geplaatst: 10 november 2009 Auteur Geplaatst: 10 november 2009 ik lees ook even mee voor een antwoord, bij jerom zit er bijna geen beweging in zijn nageltjes maar bij buddy lijken de nageltjes ook wat losser te zitten. Ze heeft niks geks gedaan. Was dat hiervoor ook al bij Buddy, of weet je het niet?
Joseeke Geplaatst: 10 november 2009 Geplaatst: 10 november 2009 Dit is mij eigenlijk nooit opgevallen.Ik zal strax thuis eens kijken bij die 2 van mij. Zolang Mowgli nog normaal loopt & verder nix geks heeft gedaan, niet anders dan normaal, zou ik me er verder niet al teveel zorgen over maken. Ieder konijn is anders.Omdat er verschillende konijnenrassen zijn, die verschillend van bouw enz. zijn, kan ook de stand van de nageltjes verschillen. Pumbaa is een wannabe nederlandse dwerghangoor & Zazou een ras duitse hangoor.Beide wegen hetzelfde, maar Pumbaa is heel elegant & slank van bouw, terwijl Zazou een hele compacte, stompe bouw heeft.Bij Zazou moet regelmatig de nageltjes geknipt worden bij de dierenarts, terwijl ze bij Pumbaa mooi afslijten.Beide konijnen wonen samen & leven dus op dezelfde ondergrond. Als je je echt zorgen maakt & het niet vertrouwd kun je ook altijd de dierenarts bellen.
Mowgli08 Geplaatst: 10 november 2009 Auteur Geplaatst: 10 november 2009 Mowgli heeft niets gedaan wat hij anders niet doen, dus ik denk inderdaad dat ik me geen zorgen hoe te maken. Ik merkte het gisteren ineens bij het nagels knippen.Maar goed, mijn broer is dierenartsassistent geweest, dus ik zal hem straks eens vragen als hij thuis komt.
elvira88 Geplaatst: 10 november 2009 Geplaatst: 10 november 2009 Ik had het daarvoor niet zo opgemerkt bij buddy, maar ik heb de nageltjes ook pas 2 keer hoeven knippen sinds ze hier zijn. Het leek mij niet iets ernstig, anders had ik er wel een topic over gemaakt, maar nu met jouw topic moest ik er ineens weer aan denken. Het is bij buddy ook helemaal niet zo dat ze echt los zitten ofzo, er is alleen wat meer beweging mogelijk.
rabbitm Geplaatst: 10 november 2009 Geplaatst: 10 november 2009 Ik heb ze vandaag geknipt, volgensmij zitten ze altijd een beetje los....
Mowgli08 Geplaatst: 10 november 2009 Auteur Geplaatst: 10 november 2009 Oké, dan zal het dus niet zo veel uitmaken.
Mowgli08 Geplaatst: 11 november 2009 Auteur Geplaatst: 11 november 2009 Ik heb gisteren dus even naar Mowgli's nageltjes laten kijken door mijn broer. Hij zei dat de nageltjes niet bewegen, maar de teentjes. Niks om je zorgen over te maken dus!
Wortel76 Geplaatst: 13 november 2009 Geplaatst: 13 november 2009 Die van mij hebben voor bijna geen nagels..Ze graven de hele dag door en daardoor slijten ze enorm af. Op de achterpoten hebben ze wel langere nagels.
lianne Geplaatst: 13 november 2009 Geplaatst: 13 november 2009 Dat is hier bij mijn Kelly net zo Mowgli, bij haar lijken de nagels ook heel erg los te zitten. Ik heb het ook aan de DA gevraagd of zij er naar wou kijken, maar er was niks vreemds aan de hand. De nagels van Nijn lijken daarentegen heel erg vast te zitten.
Aanbevolen berichten