LindavanBakel Geplaatst: 10 november 2009 Geplaatst: 10 november 2009 .ExternalClass .ecxhmmessage P{padding:0px;}.ExternalClass body.ecxhmmessage{font-size:10pt;font-family:Verdana;} Hey! Van de opvang waar ik mijn konijnen heb gehaald kreeg ik onderstaande mailtje: Verder nog een tip van ons: Het is weer herfstweer, koud en nat, daarom niet onverstandig om onze buitenkonijnen weer wat weerstanddruppels te geven. Gebruik Dr. Vogel Echinaforce druppels of Bloem weerstanddruppels, 20-25 druppels in een drinkfles van 1 liter, 2 weken aan een stuk geven en dan stoppen.Hiermee houdt je de weerstand in balans preventief tegen verkoudheid bij konijnen.Is dit echt noodzakelijk?? Konijnen zijn het toch gewend om buiten te zijn?
LindavanBakel Geplaatst: 10 november 2009 Auteur Geplaatst: 10 november 2009 Ok waarom die eerste regel zo vreemd is
bunny ranch chanty Geplaatst: 10 november 2009 Geplaatst: 10 november 2009 Weerstand......dat zit in je lijf als je gezond eet heb je dat niet nodig.....
LindavanBakel Geplaatst: 10 november 2009 Auteur Geplaatst: 10 november 2009 Naja, ze krijgen bij mij groentes en gewone biks...Ze zitten buiten maar wel overdekt, als het regent regent het een klein beetje binnen, maar zelfs dan krijgen de nijnen het nog voor elkaar om nat te worden.Ze zoeken dat een beetje op denk ik haha
Laura1984 Geplaatst: 10 november 2009 Geplaatst: 10 november 2009 Hier zitten ze ook buiten, en krijgen ze het in ieder geval niet, hoor... Ik heb hier wel eens vaker gelezen dat je Echinaforce kunt geven bij snot, zodat de weerstand hoger wordt en het makkelijker geneest, maar niet dat je het er preventief voor zou kunnen geven...
zwarte panter Geplaatst: 10 november 2009 Geplaatst: 10 november 2009 En het langtijdig geven van echinacea is helemaal nutteloos...
Joseeke Geplaatst: 10 november 2009 Geplaatst: 10 november 2009 Ik heb het mijn konijnen wel eens gegeven, als ze nieserig beginnen te worden.Ze wonen namelijk ook buiten sinds herfst 2008. Zolang mijn konijnen gezond ogen, geef ik ze dit niet.Als ik begin te merken dat er behoefte aan is, doe ik het wel. Pumbaa heeft in het voorjaar (dit jaar) vachtmijt gekregen, zeer waarschijnlijk door een verminderde weerstand.Sindsdien ben ik hier wel heel alert op geworden.
rabbitm Geplaatst: 10 november 2009 Geplaatst: 10 november 2009 Volgensmij hoef je het alleen te doen als je echt aan je konijn merkt dat ie zich niet zo lekker voelt (Natuurlijk dan ook naar de DA gaan) Maar ik heb er nog nooit van gehoord dat je het ze ''zomaar'' geeft....
LindavanBakel Geplaatst: 23 november 2009 Auteur Geplaatst: 23 november 2009 Ja mij lijkt het ook dat ze er immuun voor kunnen gaan worden als je het dagelijks gaat geven...Thanx!
Esjes Geplaatst: 23 november 2009 Geplaatst: 23 november 2009 Ik heb ook de raad van m'n DA gekreben om euchinacea te geven, dit de hele winter.Kor zit nu namelijk met snot (krijgt AB hoor) maar ik zou het ook aan Nijntje mogen geven.De DA heeft de concentratie van mijn flesje euchinacea opgezocht, ik mag elk nijntje 8 druppels per dag geven in hun drinkwater.Het probleem is dat mijn nijntjes bijna niks drinken (ze krijgen wel veel groenten waar ze vocht uit halen). Nu druppel ik dus even over de groenten zodat ze het toch binnenkrijgen. Kan dit kwaad?
Laura1984 Geplaatst: 23 november 2009 Geplaatst: 23 november 2009 Je zou de tabletjes kunnen proberen i.p.v. de druppels. Deze kun je eentje per dag geven, en de meeste konijnen schijnen ze lekker te vinden. Maar of het echt helpt, weet ik niet. Als je DA het advies geeft, valt het in ieder geval te proberen.
zwarte panter Geplaatst: 24 november 2009 Geplaatst: 24 november 2009 Ik heb ook de raad van m'n DA gekreben om euchinacea te geven, dit de hele winter.Kor zit nu namelijk met snot (krijgt AB hoor) maar ik zou het ook aan Nijntje mogen geven.De DA heeft de concentratie van mijn flesje euchinacea opgezocht, ik mag elk nijntje 8 druppels per dag geven in hun drinkwater.Het probleem is dat mijn nijntjes bijna niks drinken (ze krijgen wel veel groenten waar ze vocht uit halen). Nu druppel ik dus even over de groenten zodat ze het toch binnenkrijgen. Kan dit kwaad?Ik zou echinacea echt niet de hele winter doorgeven. Dat heeft namelijk totaal geen zin...Als je het gedurende langere tijd wilt geven, zal je een schema op moeten stellen.Ik heb echinacea nu in huis gehaald gewoon in de vorm van gedroogde kruiden en ze vinden het nog lekker ook. Een stuk makkelijker dan tabletjes of druppeltjes.
Esjes Geplaatst: 24 november 2009 Geplaatst: 24 november 2009 Ik zou echinacea echt niet de hele winter doorgeven. Dat heeft namelijk totaal geen zin...Als je het gedurende langere tijd wilt geven, zal je een schema op moeten stellen.Ik heb echinacea nu in huis gehaald gewoon in de vorm van gedroogde kruiden en ze vinden het nog lekker ook. Een stuk makkelijker dan tabletjes of druppeltjes.wat bedoel je juist met een schema? Ik heb geen idee wanneer/ hoeveel/hoelang. Ik weet alleen wat de DA me verteld heeft en wat ik hier op BB lees.Waar haal je die kruiden? Ben daar wel nieuwsgierig naar
zwarte panter Geplaatst: 24 november 2009 Geplaatst: 24 november 2009 Een schema met tijden dat je het wel geeft en tijden dat je het niet geeft.Dat staat hier volgens mij ook vermeld: http://www.bunnybunch.nl/konijnen/konijnen-en-alternatieve-geneeskunde.html Ik heb die kruiden uiteindelijk in Engeland besteld omdat ik ze hier nergens kan vinden.Vitakraft heeft ze ook in het assortiment zitten, maar hier in de buurt kon ik ze werkelijk nergens vinden.
Esjes Geplaatst: 24 november 2009 Geplaatst: 24 november 2009 Bedankt! Ik moet deze week toch nog even bij de DA zijn dus ik spreek wel even met haar over een schema, en over wat ik precies doe als er 2 nieuwe nijntjes bijkomen binnenkort!
Aanbevolen berichten