Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

mijn konijn Baziel is twee weken gecastreerd en heeft nu twee wondes op zijn rug. Op een plaats is het haar uitgevallen en de tweede wonde is echt open, ik zie het gewoon bloeden. Over een dik uur kan ik bij de DA terecht, maar maak me erg ongerust. Hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn? Heb de wondes ontdekt omdat mijn ander konijntje Baziel telkens op die twee plaatsen aan het lekken was, want omdat ze een wintervacht hebben, vallen die kale plekjes niet echt op. Zou het kunnen dat zij Baziel die wondes bezorgd heeft? Het zou natuurlijk ook een ziekte kunnen zijn, maar het rare is dat ik vier weken geleden bij DA geweest ben met hen allebei en ze zijn volledig gezond verklaard toen en hebben hun inentingen gekregen.

Maak me echt ongerust, want hij is veel rustiger en heeft opvallend minder eetlust.

Hopelijk komt alles goed...

Geplaatst:

Het zou heel goed vachtmijt kunnen zijn.

Pumbaa & Zazou hebben dit ook gehad.

Voor foto's zie: http://joseetje777.web-log.nl/joseetje777/2009/06/vachtmijt-o.html

Dit moet ontzettend jeuken bij konijnen, waardoor ze de plekken, tot bloedens toe, kunnen openkrabben.

Ze kunnen dit via vanalles oplopen: een verminderde weerstand, via het hooi of stro.

Hierdoor kan het zijn dat ze 4 weken geleden nog iets hadden & nu wel.

Heel goed dat je ermee naar de DA gaat.

Ze hadden bij mij 2 x een injectie Ivomec gehad, waarna ik het nog verschillende keren behandeld heb met Stronghold Kitten/Advocate.

Na een paar maanden waren ze er helemaal vanaf!

Geplaatst:

Wat typisch! Baily was ook pas gecastreerd toen hij ook last kreeg van zijn vacht! Ik ben toen ook meteen naar de DA geweest, maar ze zag niets vreemds ook niet aan de wond ofzo. Dus hij heeft toen voor de zekerheid een injectie gehad tegen infectie en pijn.

We zaten er zelf aan te denken dat hij gewoon is gaan verharen omdat hij even binnen zat na de operatie en dat hij zijn vacht niet goed kon wassen, omdat een paar weken geleden zijn tandjes zijn getrokken... Dus ik borstel zijn vacht op die plek extra goed, maar hij blijft het nat likken...

Ik ben heel benieuwd wat jou DA zegt, en ik hoop dat alles goed komt met je nijn! En dat hij natuurlijk gauw weer goed gaat eten!!!

Sterkte!

Geplaatst:
denk eerder bijt wonden....van vacht mijt word het enkel kaal niet echt open de huid.

Klopt idd :yes:

Maar door de jeuk van de vachtmijt kunnen ze de kale plekken openkrabben, tot bloedens toe.

Dit was toen bij Pumbaa het geval.

Geplaatst:

Hallo,

dank jullie voor jullie reacties. Mijn internet werkt eindelijk terug, dus nu kan ik jullie op de hoogte houden! De DA denkt dat het een soort van mijt is en heeft Baziel twee spuitjes gegeven, ik moest hem tien dagen lang 's morgens en 's avonds druppeltjes geven en daarna terug gaan met hem. Ben benieuwd wat DA donderdag kan vertellen. Het vervelende is dat Baziel zelf blijft lekken en bijten aan zijn wonde. Telkens als er zich een mooi korstje op de wonde gevormd heeft, zit hij eraan te prutsen en ik kan hem er niet vanaf houden! Zijn kale plek is ook groter aan het worden, ik vermoed dat hij echt zelf zijn haren uittrekt... Weet niet goed wat ik verder nog kan doen, hopelijk kan DA donderdag tips geven. Gelukkig blijft Baziel wel goed eten en is hij terug redelijk actief.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .