Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

toen ik net gijs zn hok aan het verschonen was en hij los in de bijkeuken liep viel het mij op dat hij een aantal keren met zn kop aan het schudden was. (:grrrrrr:en hij pieste op mn deurmat maar dat terzijde dat doetie anders ook nooit :s) Wat kan dit zijn?? ik heb al in zn oortjes gekeken maar zag niks. Als hij morgen nog steeds zo schud met zn koppie ga ik naar de DA maar misschien ben ik ook wel weer te snel ongerust over mn mannetje :)

Geplaatst:

Eh ik ben zeer geneigd 'EC' te roepen, zeker met dat plassen.. Maar ik ben wel vaker geneigd EC te roepen dus misschien moet je maar niet naar mij luisteren? :$

Naar de DA kan geen kwaad, behalve voor je portomonnee dan natuurlijk.

Geplaatst:

nou heb ook het idee dat het niet helemaal naar zijn zin ging haha hij wilde naar buiten en daar duwde ik hem weg en toen pieste hij op de deurmat. Dat deed hij ook altijd toen hij nog bij mijn vriend thuis stond, maar dan voor de kast. en dan alleen als mijn schoonmoeder er was :P. Maar verder heeft hij helemaal geen symptomen van ec. Zijn achterpootjes enzo zijn allemaal nog goed.

en tja ik vind ook dat een DA bezoekje geen kwaad kan, maar er zit hier iemand tegen over me die me al weer voor gek verklaarde :P.

Maar daarom wil ik het ook nog ff tot morgen aankijken, misschien hadtie wel gewoon en stofjje in zn oor ofzo wat kriebelde:P Maar ja ben beter voorbereid als we naar de DA gaan :P

Geplaatst:
zou ook oormijt kunnen zijn.

Daar dacht ik in eerste instantie aan..?

Geplaatst:

Daar had ik ook al aan gedacht maar kon zo op het eerste gezicht niks zien maar ja het kan ook dieper zitten natuurlijk. Die optie vind ik trouwens prettiger dan EC :P

Net geprobeerd een filmpje te maken maar ja, dan doetie het natuurlijk weer niet :P

Geplaatst:

waarom doen die beesten altijd zo stiekem als er iets is :P.

hij heeft net toen hij heel even los was weer even met zn koppie geschud maar als je er dan op zit te wachten datie het nog een keer doet, doetie weer niks meer!

Wel dacht ik te horen dattie knarsetandde maarja dat doetie ook weer zo stiekum dat ik er weer over twijfel of het wel knarsetanden is :s Daarnaast issie wel hartstikke levendig, eet goed en maakt binky's alsie los is :s

Al is het maar voor mijn eigen geruststelling, toch maar ff naar de DA vanmiddag

Geplaatst:

Sommige konijnen kunnen heel goed verbergen als ze iets mankeren & dan komt het eruit als het bijna te laat is.

Zeker bij konijnen kun je beter & zekere voor het onzekere nemen.

Pumbaa heeft (toen hij nog jong was) een periode flink met zijn kopje geschud.

Ook krabte hij constant zijn oortjes kapot.

Met het blote oog kon ik nix ontdekken in zijn oortjes.

Hij at, dronk & keutelde ook gewoon normaal.

Ik ben er evengoed mee naar de DA gegaan & hij bleek flinke oormijt te hebben met een oorontsteking.

Hij bleek het zo hardnekkig te hebben dat ik er uiteindelijk een jaar mee gesukkeld heb.

Daarna was hij er dan ook helemaal vanaf.

Mijn advies is om er even mee naar de DA te gaan.

Die hebben dat zo gezien in zijn oortje met de nodige hulpmiddelen.

Geplaatst:

dankje daarom twijfel ik ook zo. Wordt hier alweer voor gek verklaard, maar heb om 10voor4 een afspraak. Kan zn buikje ook gelijk weer nagekeken want vond gister ook al weer ketting keutels.

Geplaatst:

net terug van de DA. Gijsje heeft oormijt :s zn oortjes waren ook erg vies. met name de rechter. achteraf houd hij deze de laatste tijd ook wat verder van zn hoofdje. Moet nu 2 keer per week zalf in zn oortje doen: otimectin. ben alleen vergeten te vragen hoelang :P:s lekker handig..... hij is nu vande ene kant naar de andere kant van zn hok aant rennen en steeds zn oor aan het krabben en wassen. hij snapt er maar niks van. wel sneu :(

Hij had de terugweg van de stress ook nog in zn reishokje geplast :s

de DA heeft ook gelijk naar zn buikje gekeken. er was nu zeker een verstopping merkbaar en met mn zonnebloempitjes, ss voer en het worteltje van mn moeder moest het goed gaan. (wist trouwensniet dat worteltjes ook laxeerden :P)

maar goed, het valt uiteindelijk dus allemaal weer mee met mn mannetje (voor mn portomonee dan weer iets minder :s)

Geplaatst:

Oormijt, dat dacht ik al idd gezien de symptomen die jij schreef :yes:

Heeft hij ook een injectie gehad?

Otimectin ken ik niet.

Ik moest Pumbaa toen behandelen met Surolan-druppels.

Maar dit mag alleen als je zeker weet dat er geen gaatjes in het trommelvlies zitten.

Ik heb effe gegoogeld voor je:

http://www.astfarma.nl/html/bijsluiters.aspx?id=134

Dit zal 'm zijn of niet?

Hierin zit het bestandsdeel ivermectine dit kreeg Pumbaa toen via de injecties binnen.

Geplaatst:

klopt dat issem. hij heft geen injectie gehad, maar je mag dit spul ook niet gebruiken samen met een ander middel wat ivermectine o.i.d bevat dus dit zal dan voldoende moeten zijn denk ik.

Geplaatst:

Goed dat je dan toch heen bent gegaan, zo blijkt wel dat jij je dier toch het beste kent, anderen mogen het dan belachelijk vinden dat je met zoiets naar de dierenarts gaat, maar als jij denkt dat er iets mis is, is dat vaak ook zo.

Geplaatst:

ja maar wordt nu wel weer onzeker omdat hij niet behandeld wordt voor een ontsteking :s hoe kan ik daar zelf nog achterkomen of dat het geval is? Moet hij dan ook niet minder gaan eten? en zieker zijn?

Geplaatst:

Een oorontsteking hoeft geen andere symptomen te geven dan de symtomen die de oormijt geeft.

Je zou desnoods de DA kunnen bellen en vragen of hij er zeker van is dat hij ook geen oorontsteking heeft.

Daarnaast is lokale toediening van ivermectine ook minder doeltreffend gebleken dat inspuiting of een behandeling met selamectine.

Dus ik stel me hier spijtitg genoeg weer vragen bij de konijnkundigheid van de DA.

(En dat vind ik best latig, want ik wil niet telkens 'zagen'.)

Geplaatst:

helaas heeft Dollie ook mindere ervaringen met mijn DA maar ik ken ook mensen die hele goede ervaringen hebben met konijnen bij mijn DA. maar ik zal zo ff bellen. (grr ik ben ook zo'n mietje, vind zelfs bellen al doodeng:P) Ga maar es ff nadenken wat ik allemaal ga zeggen :P Kan ook niks vinden over dit middel bij oormijt bij konijnen :s Eigenlijk best vreemd dat hij nu oormijt heeft, heb hem een week of 3 terug nog stronghold gegeven omdat ik en mijn moeder jeukende bultjes hadden die leken op vlooienbeten.

Geplaatst:

Hij heeft 3 weken geleden ook nog stronghold gehad?

Hmm..dat is idd een beetje vreemd. Bijna niets is zo doeltereffend bij oormijt als stronghold, alleen moet er dan wel een herhaalbehandeling gegeven worden (maar natuurlijk niet combineren met ivermectin).

Geplaatst:

net gebeld: De oormijtbesmetting was nogzo gering dat de kans op oorontsteking zeer klein was. Vandaar dat eerst alleen de mijt behandeld wordt. Dat hij 3 weken terug nog strondhold heeft gehad was niet gevaarlijk gelukkg.

twijfel ook of de dosering wel hoog genoeg is geweest. Gijs is toch best een dikkert:P (een dikke 3 kg en heb de kitten pipetten gebruikt) wat dus zou kunnen verklaren waarom het toch niet helemaal heeft gewerkt.

Geplaatst:

Als je moest zien dat de oormijt terug komt.

Het beste om oormijt tegen te gaan is ....olie.

je hebt zo in de doe-het-zelf zaken spuitbusjes kruipolie.

Je houdt dat op een redelijke afstand bij het oor (niet vlak erin hé) en de beestjes komen niet meer terug.

Mijt kan niet leven in een vettige omgeving. Zeer doeltreffend en het is geen medicijn dus ook geen neveneffect voor je konijn.

Geplaatst:

Ik had Stronghold Kitten gebruikt bij mijn konijnen toen ze vachtmijt hadden.

Beide wegen rond de 2 kg.

@ Wupsie --> hou Gijsje maar goed in de gaten de komende tijd.

Als strax de behandeling is afgelopen & je twijfelt of de oormijt wel echt helemaal weg is, ga terug naar de DA om 'm te laten controleren.

Bij Pumbaa heb ik zeker een jaar gesukkeld met oormijt & oorontsteking.

Het bleef steeds maat terugkomen, zo hardnekkig kan het zijn :yes:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .