Delphinesebastiaan Geplaatst: 7 november 2009 Geplaatst: 7 november 2009 Goedemorgen iedereen,Vandaag is het precies 52 dagen geleden dat Lucky onverwacht is bevallen van een nestje van 10. Eentje was jammer genoeg dood geboren/ kort na de bevalling gestorven en zo blijven er 9 over.Op de dag dat ze beviel was ze eigenlijk gepland om gecastreerd te worden. Dit wou ik eigenlijk doen omdat ze veel 'schijnzwangerschappen' kreeg, die dan bleken echt te zijn ... en ze was toen ook agressief tegen mijn vriendin als die eten kwam geven.Ik heb toen natuurlijk mijn afspraak voor castratie moeten afzeggen omdat ze eerst moest recupereren van de bevalling.Mijn vraag is nu wanneer ik dit wel mag doen , want ik zou haar graag terug bij haar mannetje zetten... Die zit nu ook eenzaam en alleen in zijn hok.Voor het mannetje heb ik binnenkort de plannen om hem te laten castreren. Want ik ga 2 kleintjes houden en ik zou niet meer voor de verrassing willen staan dat ik OPNIEUW een nest krijg. Als de kleintjes oud genoeg zijn worden die ook op hun beurt geopereerd.Dus dan heb ik 4 konijnen en die zijn dan op het einde alle 4 gecastreerd.Zou ik dan Lucky en Lilou terzelfdertijd laten opereren? zo zijn ze samen genezen op hetzelfde moment en kan ik ze misschien vlugger bij elkaar zetten of zouden jullie dit anders doen.Ik heb ook gezien dat de kleintjes nu nog op 52 dagen leeftijd nog eens durven te drinken bij de mama. Is dat normaal ?Dank u voor de hulp
Aanbevolen berichten