Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:
Ik ga je even wat raad geven als Gele Vlaamse reuzen kweker .

Je geeft haar niet genoeg vezels.

Een reus mag tot ze haar volwassen grote bereikt heeft onbegrensd eten.

Dus ga nu niet afwegen aub. zo krijg je echt geen reus.

Ze moet meer vezels krijgen wat bedoel ik daar nu mee :

Je geeft haar nu een te dure voeding voor een reus en daardoor ga je haar beperken in haar eten.

Geef haar een goeie kwaliteit biks en doe daarbij een verhouding van 1/4 gerst. Geplette of volle gerst het maakt niet uit maar haar darmpjes zullen je dankbaar zijn.

Nog een raad : hooi is goed maar bij jonge dieren ook niet gaan overdrijven. Hooi zijn eiwitten en sommige hebben het daar lastig mee.

ik wil haar best wel meer geven van de voeding hoor, de prijs maakt me niet uit nu ze zo ziek is. de DA zei juist dat in deze biks juist veel vezels zaten. Ik zal vanaf nu haar bakje steeds vol blijven gooien. Ik geef mijn andere konijnen biks van de boerenbond, is hier iets mis mee of kan ik dit ook aan haar geven wanneer ze weer beter is?

en wat is gerst..?

en bedankt!!

@ cindy, nee dit waren geen blindedarmkeutels. Haar keuteltjes zijn trouwens weer harder geworden.

Geplaatst:

Ja, ik had weer nieuwe keutels ingeleverd. Ook hierin kon de dierenarts geen sporen vinden van Cocidiose.(geen idee hoe je het schrijft) Wel bleek dat er erg veel gist in zat. Voor de urinetest kon ik woensdag pas weer bellen.. want dat was nog een heel proces.

Maar ze heeft vandaag weer alles gedaan wat ze niet mocht. Ze heeft ontdekt hoe ze in het tv kastje kan kruipen, hoe ze op mijn koffers en de verhuisdozen kan springen. En ze heeft ook de badkamer ontdekt.

Het enige is.. dat ik constant bezig ben met schoonmaken, ze poept waar ze wil, en ze heeft een paar favoriete plekken in de huiskamer en ze plast door de woonkamer heen... de ene keer zit er wel rood in, en de andere keer is het geel achtig.. dus ik denk dat er dan toch iets mis is met haar blaas/nieren?

Geplaatst:

Hm.. Het lijkt me inderdaad geen goed teken dat haar plas roodachtig is. Wel mooi dat ze nog steeds zo levendig is, dat geeft toch vertrouwen dat het goedkomt!

Ik denk dat ze wel zindelijk wordt als ze ouder is, dus dan zul je niet meer door de hele kamer hoeven te zoeken naar keuteltjes en plas.

Geplaatst:

haha ja, ik dacht ik ga haar nou niet lastig vallen met 'zindelijkheidstrainingen', maar het is echt oppassen dat je niet ergens in gaat staan. ze is het afgelopen uur wel erg rustig geweest, ze is haar hokje niet uigekomen.. maja, dat komt denk ik omdat ze even moet bijkomen van de fratsen die ze steeds uit haalt.

jaa.. ik verwacht ook niet dat ze als het ware binnen een week bv dood kan zijn als ik haar zo zie.

Geplaatst:

even een update!

Het gaat erg goed met haar. Vandaag zijn we naar controle geweest bij de DA. Ze weegt nu bijna 2 kilo!

Er waren geen sporen van Coc. gevonden, en ook geen sporen van bloed in haar urine.

Wel was haar kontje nog vies, en deze hebben ze daar gewassen.

Voor de zekerheid hebben we nog een kuur antibioticum meegekregen van 2weken voor het geval ze toch iets aan haar blaas zou hebben. En als ze over 2 weken weer een vies kontje heeft denk ik dat we over moeten gaan op bloedonderzoek...

maar voor nu hopen we dat het allemaal goed blijft gaan en dat er over 2 weken niks te zien is!

Ze is erg levendig, ze eet veel ze drink en rent rond, dus ik hoop erop dat het antibioticum zijn werk doen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .