Ga naar inhoud

Vlamen met oogproblemen, myx? Slechte gezondheid hangoorkonijn?

Aanbevolen berichten

• Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

ehmm sorry, maar enig idee hoe duur het is? En wie weet wat die vlaamse reus nog meer mankeerde?

Je kan ook te ver gaan in goed zijn voor dieren hoor. Het enige wat ik hier zie is een kinderboerderij die het beste voor heeft met de konijnen en zelfs de konijnen opvangt!

Kijk dan ook wat voor een ruimte die dieren hebben!

Echt, je kan ook te ver doordraven hoor.

Geplaatst:

Ben jij er wel eens geweest? De ruimte is minimaal hoor.. Niet rot bedoelt, maar er kan nog een hoop verbeterd worden. Ja, deze kinderboerderij vangt konijnen op, maar fokt er evengoed toch nog op los.

Geplaatst:

Ik heb een konijn gehad die aan de stroom heeft gezeten. Een operatie er tegen aan van dikke 200 euro. En je raad het al. Door ouderdom 6 maanden later overleden.

Ik ga dit dus nooit weer doen. Wanneer ze van zo ver moeten komen om uren op een operatie tafel te moeten liggen. Ze is dat laatste half jaar nooit meer de oude geweest.

Inderdaad, som moet je gewoon kiezen voor het konijn en niet voor je gevoel. Want je gevoel zegt ik wil der niet kwijt. Maar soms is het gewoon beter om te zeggen. Ik laat je gaan.

Ik heb hier ook een valkparkiet die verlamt is. Die hebben we dus ook gered. Maar soms denk ik, zullen we haar laten gaan??? Want vind ze het nog wel leuk?????

MMM ik draaf weer door.

Maar ik vindt dit een verstandige keuze. Soms moet je dieren gewoon uit hun leiden verlossen. Want weet iemand hoe oud dit konijn was??????

Geplaatst:

Dat hangoortje was maar 7 jaar, dus nog echt niet oud. Ik zou juist veel overhebben voor mijn dieren, en als iets eigenlijk vrij makkelijk te verhelpen is maar veel kost, en dat wordt dan niet gedaan.. Tsja.

Geplaatst:

Ik zit even naar het oog van die Vlaam te kijken (derde foto)

Maar ik zie er niet veel raars aan.

Bij een Vlaam is het niet heel ongewoon dat je het derde ooglid ziet.

Ik heb er 1 gehad, daar zag je het wel, maar niet heel erg.

En nu heb ik er 1, die zie wel goed, maar er is niks mis mee! (is ook vastgesteld door DA)

Kijk ik er nu overheen??

Geplaatst:
Ben jij er wel eens geweest? De ruimte is minimaal hoor.. Niet rot bedoelt, maar er kan nog een hoop verbeterd worden. Ja, deze kinderboerderij vangt konijnen op, maar fokt er evengoed toch nog op los.

Tja, dat fokken praat ik ook absoluut niet goed. Maar meerendeel van die konijnen loopt toch gewoon los werd er gezegd? Of lees ik het verkeerd?

Er kan altijd verbeterd worden, maar van wat ik heb gezien lijkt het er wel op dat ze hun best doen voor die dieren. En je moet ook blij zijn wanneer mensen verbeteringen treffen. Ik vind het al heel wat dat ze een dierenarts hebben laten komen voor zo'n dier, zo kun je het ook zien.

En tja, misschien had je zelf ook eerst gewoon even op de medewerkers moeten toestappen i.p.v. hier op BB een heel verhaal neer te zetten hoe slecht het daar is en vervolgens hoort hoe het werkelijk in elkaar zit.

Oordeel dus niet te snel!

Geplaatst:

Ik ga liever eerst hier navragen aan mensen die er verstand van hebben. Je draait trouwens ook alles om, want ik heb maar een enkele zin neergezet in mijn beginpost ;).

Aangezien ik dus bij deze kinderboederij ben geweest weet ik dus dat het meerendeel van de konijnen nog klein zit. Ik geloof dat er een stuk of 7 konijnen loslopen (ja, hun hebben wel veel ruimte), maar zeker zo'n 15 konijnen zitten nog klein gehuisvest. Dus, oordeel niet te snel!

Geplaatst:

Ik dacht dat dit een site met veel nuttige info :$

Maar ik merk het al er zijn hier een paar mensen met verstand van zaken die wil ik bedanken

Maar ik denk hier niet meer te komen want die zo gezegde dieren vrienden

,die het houden van dieren afweegt aan hoeveel je er aan dierenarts kosten tegen aan wil gooien

even goed bedankt hoor :grrrrrr:

Geplaatst: (aangepast)

Nee fred je begrijpt hem verkeerd....jullie nemen dieren aan van de dierenambu dan moet je er ook goed voor zijn. Heb je de middelen niet ook begrijpelijk wees dan gewoon eerlijk en stuur de ambu door naar een opvang die wel meer kan.

Dit is niks meer dan redelijke ferme taal!

Ik ben zelf vrijwilliger op een zorgboerderij waar we het hokken probleem gelijk hebben opgelost....simpel weg hoken van 60 cm 1,20 gemaakt zo moeilijk is dat niet. En dieren worden gewoon behandeld bij de dierenarts....

Wij nemen geen dieren aan van een dierenambu dan gaan ze naar een opvang met verstand van zaken en de financieele middelen.

aangepast door bunny ranch chanty
Geplaatst:
Ik dacht dat dit een site met veel nuttige info :$

Maar ik merk het al er zijn hier een paar mensen met verstand van zaken die wil ik bedanken

Maar ik denk hier niet meer te komen want die zo gezegde dieren vrienden

,die het houden van dieren afweegt aan hoeveel je er aan dierenarts kosten tegen aan wil gooien

even goed bedankt hoor :grrrrrr:

Sorry hoor, maar hier scheer je toch echt alles over 1 kam, en daarnaast ben ik het idd met het bovenstaande eens, het is begrijpelijk dat de middelen er niet voor zijn om deze dingen allemaal te doen voor de diren dat zouden ze door kunnen naar een andere opvang die op dat moment wel de middelen heeft.

Geplaatst:
Nee fred je begrijpt hem verkeerd....jullie nemen dieren aan van de dierenambu dan moet je er ook goed voor zijn. Heb je de middelen niet ook begrijpelijk wees dan gewoon eerlijk en stuur de ambu door naar een opvang die wel meer kan.

Dit is niks meer dan redelijke ferme taal!

Ik ben zelf vrijwilliger op een zorgboerderij waar we het hokken probleem gelijk hebben opgelost....simpel weg hoken van 60 cm 1,20 gemaakt zo moeilijk is dat niet. En dieren worden gewoon behandeld bij de dierenarts....

Wij nemen geen dieren aan van een dierenambu dan gaan ze naar een opvang met verstand van zaken en de financieele middelen.

helemaal mee eens! als je de middelen er niet voor hebt, laat ze dan aan een opvang geven die er wel goed voor zorgt...

• 2 weken later...
Geplaatst:

kan het toch niet laten te reageren :$

Ik vind dat wij goed voor de dieren zijn en kan ook nog wat beter

Maar zeg mijn maar welke konijnen opvang ik kan bellen als we weer eens zo een konijn binnen krijgen

Wat ik nu ga zeggen zal ook niet iedereen me in dank afnemen :$

Maar ik persoonlijk vind ook dat sommige mensen door slaan wat dieren betreft :bounce:

Dat je er goed voor moet zijn is een ding wat zeker is ,maar je kan ook door slaan

Geplaatst:

Zolang jij geen contract hebt met de dierenbescherming/dierenambulance mag je altijd weigeren om zulke konijnen op te vangen, en dan zijn zij verplicht ze zelf op te vangen of naar een opvang te brengen.

Heb je wel een contract met ze, dan zullen daar waarschijnlijk ook wel regels instaan over de zorg van de dieren die binnenkomen, onder andere over adequate medische zorg. Je laat dan een dier wat te behandelen is niet zomaar inslapen.

Geplaatst:

Als je een dier dat makkelijk gered had kunnen worden, laat inslapen, ben je helemaal niet zo'n dierenheld of redder in nood. En er zijn inderdaad grenzen, maar dan hebben we het over de grens tussen een fijn leven en constant lijden, en niet de grenzen van je portomonnee.

Of wel simpel gezegt dan ben je dus niet opvang waardig......

Ik geef je dan maar een advies hou je deuren gesloten.

En zeg de dieren ambu de dieren naar een konijnen opvang te brengen dit kunnen ze prima zelf regelen.

aangepast door bunny ranch chanty
Geplaatst:

las ik nu echt dat de konijnen zijn ingeslapen omdat ze een cherry eye hadden?

Damn astublief stop dan zo sne lmogelijk met het houden van levende dieren.

Had het topic gemist en eigenlijk had ik gewild dat ik het niet gevonden had. Zo wat een rare mensen lopen er helaas rond in de dierenhouderij. Je zou toch iets van dierenliefde mogen verwachten of op zijn minst compassie.

Tuurlijk zit er een grens aan hoe wer je moet gaan met operaties etc en natuurlijk houd het ergens een keertje op maar voor een cherry eye ?

Geplaatst:

Ik las het Cindy... dan ben ik blij dat ik op een forum zit en in mijn sociale kring veel mensen ken die ook te ver gaan. Ongelooflijk dit.

Volgens mij laat hij zijn kinderen ook zomaar inslapen als die geopereerd moeten worden en het kost wat meer dan verwacht..

Je hebt dieren om ervoor te zorgen, om ze te behandelen als ze ziek zijn, wat het ook kost (in mijn ogen). Als mijn konijn ineens iets zou krijgen en geopereerd moet worden voor 100en euro's dan zou ik dat doen. Je kan niet zomaar een levend wezen aan de kant schuiven omdat 'jij' er geen geld voor hebt.. Daarmee ga je akkoord als je een dier neemt..

Buiten dat.. Ik ben alleen maar blij dat Sascha het hier heeft neer gezet en ook al weten sommige over welk kinderboerderij het gaat, ik weet het niet.. Ik had me er niet mee bemoeid als ik jou was Fred, want dan zou het om 'zomaar' een boerderij gaan..

En als je toch aan het reageren bent, zeg dan wat nuttigs. Okee 1 ding was nuttig, dat je zei dat sommige mensen doorslaan... En dan kijk ik jou aan.. :na:

Am I mean again? :P :666: :tussor:

aangepast door Bunny06
Geplaatst:

Fred is nog heilig vergeleken bij de beheerder waaraan ik onlangs een heel topic had gewijd.

Daar werden 2 konijnen gedumpt met ogen die onherkenbaar waren en meneer heeft toen de dierenbescherming zich er mee ging bemoeien 12 konijnen laten ruimen.

Hij vond het allemaal teveel gezeur met die konijnen.

Ik heb alles en iedereen ingeschakeld, maar het mocht niet baten.

Geplaatst:

Mensen moeten gewoon een keer normaal doen.. dieren zijn geen producten die je ieder moment kan dumpen of als je er zat van bent gewoon laat inslapen terwijl dat niet nodig is.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .