Sascha Geplaatst: 6 november 2009 Geplaatst: 6 november 2009 Ik was op de kinderboerderij.. Zie foto's.
zwarte panter Geplaatst: 6 november 2009 Geplaatst: 6 november 2009 Zijn de bovenste 3 foto's van hetzelfde konijn? En die laatste ziet er idd gewoon algemeen slecht uit... Valt dat niet te melden op de kinderboerderij?
butter Geplaatst: 6 november 2009 Geplaatst: 6 november 2009 Dit ziet er helemaal niet goed uit, ik zou de beheerder bellen en als die niet wil luisteren dan de dierenambulance. Dit is heel zielig!
Sascha Geplaatst: 6 november 2009 Auteur Geplaatst: 6 november 2009 Nee, de bovenste 2 zijn van hetzelfde konijn, daarna komt een ander konijn en daarna dus die hangoor.. Ik zal die man binnenkort wel fftjes bellen, want dat kan niet idd.
zwarte panter Geplaatst: 6 november 2009 Geplaatst: 6 november 2009 Is er geen mogelijkheid om hem vandaag nog te bellen? Ik zou hier niet te lang mee wachten. Zolang je niet zeker bent wat het is, is het ook nodig dat jij nu extra maatregelen neemt hƩ Sascha.Handen ontsmettten voor je naar je eigen konijnen gaat en kleding wisselen.
Sascha Geplaatst: 6 november 2009 Auteur Geplaatst: 6 november 2009 Heb een mail gestuurd net Ik zag wel al dat de beheerder er niet was. Ik zal zometeen even andere kleding aandoen. Mijn 4 konijnen hebben pasgeleden hun prikken gehad, alleen Dribbel niet.
kmimmie Geplaatst: 6 november 2009 Geplaatst: 6 november 2009 dit ziet er indd niet goed uit.ik zou ook ff die man bellen van de kinderboerderij..deze konijnen moeten naar de dierenarts!
Sascha Geplaatst: 6 november 2009 Auteur Geplaatst: 6 november 2009 Oja..:http://verkopers.marktplaats.nl/2413137
butter Geplaatst: 6 november 2009 Geplaatst: 6 november 2009 Staat er nergens een telefoonnummer? Anders zou ik de dierenamulance bellen. Die weten wel wat ze moeten doen, en idd goed je handen wassen voor je je eigen nijn gaat aaien.
Sascha Geplaatst: 6 november 2009 Auteur Geplaatst: 6 november 2009 Heb me net helemaal omgekleed en handen goed gewassen. Staat wel een tel. nr maar ik durf niet te bellen.
Sascha Geplaatst: 6 november 2009 Auteur Geplaatst: 6 november 2009 En ik durf het bijna niet te zeggen, de dierenambu werkt samen met deze kinderboerderij...
bunny ranch chanty Geplaatst: 6 november 2009 Geplaatst: 6 november 2009 Dat is lekker dan word het tijd om de dieren bescherming te bellen.....aangezien die de amulance betalen!En de ambulance vervolgens de konijnen daar onderbrengt......
Sascha Geplaatst: 6 november 2009 Auteur Geplaatst: 6 november 2009 Heb een mailtje terug ontvangen:Hallo Het is jammer dat je het niet op het moment heb gevraagd dat je er was Maar niet alle vlaamse reuzen hebben het !Er is een ram binnen gebracht door de dierenambulance deze krijg 2 keer daags zalf Maar dit wil niet overgaan ik ga morgen bellen met de dierenabulance wat ze er nu verder mee willen want zijn derde oog lid gaat gewoon niet weg voor zijn ogen Ik denk dat hij ook verder niet goed is dus moeten hun maar bepalen wat er met hem moet gebeuren Dan is er nog een voedster die zit momenteel vast in een hok ook zij heeft soms last van haar ogen die wordt dan schoon gemaakt en gezalft , het lijkt wel of het een kwal is die bij de grote rassen vaker voor komt de zwart /bruine hangoor is niet naar de dierenarts geweest Ze heeft een gezwel maar zo is ze binnen gebracht met haar zusje samen deze loopt er ook nog deze 2 franse hangoren zijn 7 jaar ongeveer die mogen hun oude dag bij ons uitlopenmaar er lopen 3 vlaamse en 2 franse en dan nog 4 kleiner konijnen die zover ik weet niks hebben Maar het is niet zo dat voor dit soort dingen gelijk een dierenarts in geschakeld wordt ,veel dingen hebben op de kinderboerderij zoals oogzalf enzMaar ik ben 2 dagen vrij geweest dus zal morgen even kijken en de loslopende konijn zie je ook niet altijd omdat ze overal kunnen zitten Maar mocht je weer een keer er zijn en wat zien zou zeggen meld het maar hoor geen enkel probleem mvg fred
zwarte panter Geplaatst: 6 november 2009 Geplaatst: 6 november 2009 Je hebt in ieder geval snel antwoord...
butter Geplaatst: 6 november 2009 Geplaatst: 6 november 2009 Ja, dat is al heel wat. Goed dat ze het zelf in de gaten houden maar ik zou als ik jou was ook af en toe gaan kijken, desnoods zelf een DA bellen, die willen vaak konijnen uit een kinderboerderij gratis behandelen. Wel goed van je dat je gelijk actie hebt ondernomen!!
butter Geplaatst: 6 november 2009 Geplaatst: 6 november 2009 oh ja, vraag anders of ze je op de hoogte willen houden...
erinna Geplaatst: 6 november 2009 Geplaatst: 6 november 2009 kun je ze niet zeggen dat als het alleen ontstoken ogen zijn en ze geen onnodige DA kosten willen maken dat ze de ogen ook met handwarme melk kunnen behandelen iplaats van met afgekookt water... de goede bacterien die in melk zitten vechten namelijk tegen de slechte bacterien waardoor de oogjes sneller helen en water spoelt het alleen maar en dat heeft dus niet heel veel zin.... dit is een tip aan iedereen met dit soort problmen!! heb het zelf ook gedaan eerst met afgekookt water en toen ik hoorde over de melk ging het indderdaad een stuk beter dan zie je tenminste binnen 3 dagen verschil en bij water bleef het constant het zelfde... Vertel dit vooral door aan iedereen die dit soort promblemen heeft we kunnen hier vast veel dieren en in dit geval konijnen mee helpen..:mdr: xx
Reusje Geplaatst: 6 november 2009 Geplaatst: 6 november 2009 Een kwaal die bij grote rassen meer voorkomt ???????????Heb meer dan 38 grote konijnen geen enkele heeft hier last van !!!!!Rare uitleg vind ik .Die ene heeft wel precies een spekoog en dat is een erfelijke factor. Het is het derde ooglid dat zichtbaar blijft. Normaal worden ze daarop uitgeselecteerd.Volgens mij hebben ze meer dan een serieuze ontsteking en dan helpt een zalfje niet hoor.
Sascha Geplaatst: 6 november 2009 Auteur Geplaatst: 6 november 2009 Hij zei ook over die hangoor in een volgende mail dat het geen abces is, en dat ze niks aan het gezwel gaan doen en dat de hangoor zijn tijd daar mag uitzitten. Als hij gaat lijden dan maken ze hem dood. Omdat ze al 7 jaar is ofzo..
Reusje Geplaatst: 6 november 2009 Geplaatst: 6 november 2009 Is trouwens geen Franse hangoor maar een Meisner....:whistle2:
erinna Geplaatst: 6 november 2009 Geplaatst: 6 november 2009 ik zou nog steeds de melk adviseren... wie weet heplt het bij deze kwaal ook:) hihi
Sascha Geplaatst: 6 november 2009 Auteur Geplaatst: 6 november 2009 Ik zag ook al dat het geen Fransoosjes zijn.. Ze hebben 1 Fransoos en die is echt een slag groter.. Maar deze (Meisner) was volgens mij ook behoorlijk dun.. Melk..?? Nog nooit van gehoord trouwens Bovendien denk ik niet dat het veel zin heeft om dat te adviseren omdat ze toch wel doen wat ze zelf willen.
bunny ranch chanty Geplaatst: 6 november 2009 Geplaatst: 6 november 2009 Sascha ga eens naar de nagels kijken van deze dieren......ik vermoed dat daar het probleem zit....ze poetsen zich zelf en komen met de te lange nagels in de ogen.....Dat is een bekend probleem ja....Maar aan de vacht te zien zijn ze ook veelste mager!
Sascha Geplaatst: 7 november 2009 Auteur Geplaatst: 7 november 2009 Voer hebben ze wel genoeg hoor Nagels van de Vlamen kon ik niet zien omdat ze in een klein donker hok zitten.
fred39 Geplaatst: 13 december 2009 Geplaatst: 13 december 2009 Hallo Ik ben de gene die over de dieren gaat op deze kinderboerderij !Ik vind het nog steeds jammer dat deze mevr niet gelijk op iemand is afgegaanIk zal vertellen hoe het is gegaan met de konijnen De vlaamse reus is een konijn dat was gevonden opstraat en was binnengebracht door de dierenambulance Hij is 2 weken behandeld toen nog maals naar een dierenarts geweest weer kregen we zalf mee !toen ben ik zelf gaan bellen met onze veearts omdat ik het vermoeden had dat hij een aandoening heeft dat cherry eye heet Die is ook nog langs geweest en vermoeden het zelfde we hebben toen besloten de vlaam en de hangoor te laten inslapen Ik wist al van de tip van warme melk even goed leuk te lezen Ik weet dat je niet iedereen blij kan maken maar we proberen voor onze dieren zo goed mogelijk te zorgen Om iedereen uit de droom te helpen nee dierenartsen doen niks gratis voor de kinderboerderijAls u zegt dat het geen franse hangoren zijn geloof ik dat Ik kwam hier achter door dat ik op zoek was naar info over iets anders Ik zelf ga zelfs als ik op een kinderboerderij kom waar ik iets zie wat in mijn ogen niet klopt ook altijd vragen hoe het zit Als je dierenleed of verwaarlozing ziet in jou ogen is er altijd nog de dierenbescherming die je in kan schakelen M.v.g fred
Aanbevolen berichten