Wizzeke Geplaatst: 5 november 2009 Geplaatst: 5 november 2009 toen ik net in het kotje van mijn twee konijnen (die bijna twee weken bij mij zitten) kwam,zag ik een groenachtig klein hoopje, diaree dus!!maar volgens mij is het echt nog niet zo lang aan de gang want voor de rest kon ik geen ander hoopje diaree vinden! wie heeft hier ervaring mee??wat moet ik doen?? meteen naar de dierenarts???of tips?? ik heb gelezen over hooithee, is dat goed?? :shocked: :aww:
YvonneH Geplaatst: 5 november 2009 Geplaatst: 5 november 2009 Ik zou geen risico nemen en naar de da gaan en de ontlasting laten onderzoeken.Zeker als het jonge konijntjes zijn.
Lies86 Geplaatst: 5 november 2009 Geplaatst: 5 november 2009 Ben je in voeding veranderd? Hebben ze groente, of nieuwe groente gekregen? Fruit gegeten? Gerrit had vorige week ook diaree maar dat kwam omdat hij een stukje banaan op had.NA een avondje op alleen hooi was het over.Mocht je geen veranderingen in voeding hebben dan zou ik de DA even bellen ja!
tamara29 Geplaatst: 5 november 2009 Geplaatst: 5 november 2009 idd lies ik ben het met je eens. groetjes
zwarte panter Geplaatst: 5 november 2009 Geplaatst: 5 november 2009 Hoe oud is het konijntje in kwestie?Als het jonge konijnen zijn, idd zoals Yvonne zegt onmiddellijk naar de DA en ontlasting meenemen. En laat dat zeker controleren op coccidiose.
Wizzeke Geplaatst: 5 november 2009 Auteur Geplaatst: 5 november 2009 ze zijn zeker niet jong, de ene is nu in haar puberteit en de andere is ZEKER al drie maand maar de leeftijd is eigelijk onbekend, ze komen allebei van een konijnenopvang.ik weet nog niet welk konijntje diaree heeft, ik zal eens gaan kijken,als ik het weet zeg ik het hier meteen!!
Dollie Geplaatst: 5 november 2009 Geplaatst: 5 november 2009 In elk geval even alleen hooi geven.. En ze zijn nog best jong, je kunt beter voor zekerheid gaan en wel even (met de diarree en de konijnen) langs de dierenarts gaan. Als het wel coccidiose is kan het heel snel gaan met jonge konijntjes.
rabbitm Geplaatst: 5 november 2009 Geplaatst: 5 november 2009 Ik raad meestal bij konijntjes die diaree hebben peterselie aan alleen dat zal ik als ik jou was nu niet doen want je konijn is nog vrij jong.Hooithee zou ook een optie zijn alleen ik weet niet of dat zo goed is voor zo´n klein konijn..ik zou het wel even in de gaten houden en als het echt nodig is naar de DA gaan.Misschien kun je je nijn een klein stukje droog brood geven (echt heel klein, ongeveer zo: ------- ) veel suc6 met jou en je nijn!
rabbitm Geplaatst: 5 november 2009 Geplaatst: 5 november 2009 Waarom peterselie als ik vragen mag?volgens een kennis (die ook een konijn heeft) helpt het de darmen te herstellen. en ook gewoon voor lekkernij natuurlijk
Dollie Geplaatst: 5 november 2009 Geplaatst: 5 november 2009 Aha okay.. Nou ja ik zou het enkel geven als het konijn gewend is peterselie te eten anders richt je denk ik alleen maar meer schade aan.
Wizzeke Geplaatst: 5 november 2009 Auteur Geplaatst: 5 november 2009 oke, ik heb de hele namiddag alleen hooi gegeven en hooithee.Ik had ook hun kotje een beetje uitgekuist.van die hooithee hebben ze niet veel gedronken maar toen ik daarnet bij ze ging kijken was er nergens nog wat diaree te bespeuren!dus ofwel was het vals alarm ofwel is het al over!! bedankt voor de tips!!^^
tamara29 Geplaatst: 5 november 2009 Geplaatst: 5 november 2009 idd je konijntjes zijn nog vrij jong.ik zou even goed kijken wie er diaree heeft en even alleen hooi geven en in iedergeval even met een konijnkundige da bellen misschien zegt hij/zij wel dat je langs moet komen met je konijntje.en niet te lang wachten om met je konijn naar de da te gaan voor je het weet is het te laat je kunt beter een keer teveel naar de da gaan als dat je te laat komt voor je konijn. groetjes
tamara29 Geplaatst: 5 november 2009 Geplaatst: 5 november 2009 oke, ik heb de hele namiddag alleen hooi gegeven en hooithee.Ik had ook hun kotje een beetje uitgekuist.van die hooithee hebben ze niet veel gedronken maar toen ik daarnet bij ze ging kijken was er nergens nog wat diaree te bespeuren!dus ofwel was het vals alarm ofwel is het al over!! bedankt voor de tips!!^^ fijn voor je dat het beter gaat met je konijntjes.hou ze wel goed in de gaten het kan zomaar terug zijn. groetjes
Wizzeke Geplaatst: 5 november 2009 Auteur Geplaatst: 5 november 2009 oke!! ik zal ze zeker en vast in de gaten blijven houden!!!
Reusje Geplaatst: 5 november 2009 Geplaatst: 5 november 2009 Kijk uit voor Coccidiose hé. Eten ze nog goed ?Dat gaat niet alleen snel bij jonge konijnen ook bij die ouder dan 3 maand die verhuizen....STRESS.
Wizzeke Geplaatst: 5 november 2009 Auteur Geplaatst: 5 november 2009 oh, ik hoop niet dat het dat is!!maar ik zie echt geen diaree meer en ze eten goed dus..ik ga ze gewoon goed in de gaten houden!!^^
Aanbevolen berichten