Gast Geplaatst: 3 november 2009 Geplaatst: 3 november 2009 Hallo, Ik weet niet of het goed staat bij gezondheid..? Ik heb een rammetje van 18 weken, en hij heeft nog lekker babyhaartjes. Heb geen idee wat voor ras hij is, maar hij is langharig, en moet dus ook regelmatig geborstelt worden. Is opzich geen probleem, hij heeft er zelf alleen geen geduld voor. Hij laat het overal toe, maar voor op zijn borst kan ik lastig komen. Hij doet zijn kop dan naar beneden etc, en ik kan er gewoon niet goed bij. Hoe borstelen jullie jullie langharige konijnen? Hoe kan ik het best dat plekje doen? Nu heeft hij nog zachte babyhaartjes en klit het niet zo snel, maar als hij straks ouder is, moet óok dat stuk, of hij het nu wil of niet. Hoe los ik dit op? Groetjes,
Gast Geplaatst: 4 november 2009 Geplaatst: 4 november 2009 Niemand? Als ik zo een rondkijk zijn er best veel mensen met langharige konijnen, iemand moet mij toch kunnen vertellen hoe ik dit doe?
lianne Geplaatst: 4 november 2009 Geplaatst: 4 november 2009 Ik denk dat je Chevy nu gewoon regelmatig moet borstelen om hem eraan te laten wennen. Langzaamaan opbouwen, nu is het borstelen nog niet echt heel hard nodig geef je zelf aan dus kun je die tijd gebruiken om hem te laten wennen aan het borstelen.Wel grappig dat hij langharig is, zijn mama Nicolette was een echte korthaar die tijdens haar zwerftocht op straat waarschijnlijk ergens een knappe langharige vent tegen het lijf is gelopen.
Gast Geplaatst: 4 november 2009 Geplaatst: 4 november 2009 Ik zag laatst zijn broertje, en die had ook kort haar:) Zijn Mamma lijkt een beetje op mijn vorige konijn:) Zij en zijn pappa hebben vast een gezellige avond gehad, al denk ik dat pappanijn behoorlijk scheef moet zijn geweest. Ik heb nog nooit zo'n vreemd gebouwd konijn als Chevy gezien, maar Nicolette was normaal, dus moet pappa wel een vreemd gevalletje zijn geweest..
knijtje Geplaatst: 4 november 2009 Geplaatst: 4 november 2009 Ik borstel bunny ook regelmatig (maar die heeft niet overal lang haar)maar hij loopt dan altijd weg want hij is nogal druk en dan wilt ie daar naartoe en dan daardus ik heb niet echt tips voor jesorry...
lianne Geplaatst: 4 november 2009 Geplaatst: 4 november 2009 Ik zag laatst zijn broertje, en die had ook kort haar:) Zijn Mamma lijkt een beetje op mijn vorige konijn:) Zij en zijn pappa hebben vast een gezellige avond gehad, al denk ik dat pappanijn behoorlijk scheef moet zijn geweest. Ik heb nog nooit zo'n vreemd gebouwd konijn als Chevy gezien, maar Nicolette was normaal, dus moet pappa wel een vreemd gevalletje zijn geweest..Ja ik weet ook niet hoe of wat met paps... Nicolette is zwanger in de opvang gekomen en vrij vlot na aankomst bevallen . Maar ik had het al gezegd he, als hij het karakter van zijn mama heeft dan is het echt een superkonijn!
Gast Geplaatst: 4 november 2009 Geplaatst: 4 november 2009 I know. Was Nicolette gestoord? Niet hè, die was super lief. Chevy is knettergek:P Maar wel heul lief, ben nog steeds heel blij met hem.Vind het nog steeds onbegrijpelijk dat hij als laatste overbleef in het nest. Ik was meteen verliefd dat ik hem zag. We hebben nog gekeken naar Hollepiep, maar dat was t toch niet helemaal, al vonden mijn ouders de keus tussen hem en Chev wel lastig:P
lianne Geplaatst: 4 november 2009 Geplaatst: 4 november 2009 Nicolette was echt een superzorgzame, lieve, knuffelige dame Maar dat chevy zo gek doet is misschien jeugdig enthousiasme! Hahaha.
Gast Geplaatst: 4 november 2009 Geplaatst: 4 november 2009 Haha:PLianne, ik heb je hulp nodig: http://www.bunnybunch.nl/community/algemene-vragen/29797-mannetje.html Heb net een niet zo'n fijne ontdekking gedaan..
Aanbevolen berichten