Aniek Geplaatst: 5 november 2009 Geplaatst: 5 november 2009 Aniek ik vraag mij af of het wel een maagverstopping is want dat komt zo weinig voor. Slaagt deze dierenarts niet compleet de bal mis en krijgt het konijntje wel de juiste dingen ?Ik zou het zo zonde vinden voor het beestje.Het komt inderdaad weinig voor, maar het kan, het is erg moeilijk te zeggen op afstand wat het dan kan zijn? Het oogt in ieder geval in zijn geheel op een verstopping zonder keutels. En cisaral dat helpt sowieso altijd bij verstopping en pijnstiller is dan ook erg belangrijk. Je zou nog metocloral drops erbij kunnen geven, maar verder zou ik het ook even niet weten.
Reusje Geplaatst: 5 november 2009 Geplaatst: 5 november 2009 Ze gaat hem nu verzorgen ik ben erg benieuwd hoe hij geevolueerd is.
zwarte panter Geplaatst: 5 november 2009 Geplaatst: 5 november 2009 Als hij verstopt is word vezelrijk dwangvoer afgeraden. Zie ook: http://www.konijnen.nl/ziekten/haarbal.htm en dan bij het stukje volledige verstopping. Wellicht dat je nog wortelhapje in huis hebt? Of nutrilon soya? Er onder staat ook nog een interessant stukje over een verstopping in de maag. Opereren zag de dierenarts niet zitten?Geen wortelhapje zolang je niet zeker weet wat er aan de hand is...Bij een vertraagde darmwerking kan een wortelhapje voor gas zorgen en dan ben je nog verder van huis. @Jasmijn:Dat hij niet uitgedroogd is, kan je zo eigenlijk niet zeggen. Konijnen onttrekken onder andere vocht uit hun darmen. Dus de darmen kunnen volledig aan het uitdrogen zijn terwijl jij denkt dat hij nog wel goed gehydrateerd is. Vocht is zo ongeveer het belangrijkste bij een vertraagde darmwerking.
Reusje Geplaatst: 5 november 2009 Geplaatst: 5 november 2009 En nu draait het eigenlijk allemaal rond de darmen als deze gaan uitdrogen dan ben je nog verder gesteld.
jasmijn86 Geplaatst: 5 november 2009 Auteur Geplaatst: 5 november 2009 JONGENS! Het is ongelofelijk, maar Spikkel heeft net heel wat stukken peterselie gegeten en is nu aan een wortel aan het knagen. Ik ben helemaal verbaasd. Hij heeft dagen niet zelf gegeten. 5 minuten geleden lag hij nog lusteloos in mijn armen en nu eet hij! En best veel al! Zal het vanaf nu dan beter gaan
Reusje Geplaatst: 5 november 2009 Geplaatst: 5 november 2009 Heel klein beetje afwachten maar hij eet dan toch en drinken ?
jasmijn86 Geplaatst: 5 november 2009 Auteur Geplaatst: 5 november 2009 Hij is bezig met een blaadje andijvie! Hij drinkt ook!Dit is zo wonderbaarlijk, ik kan er echt niet bij. Ik zit juist nog DA's te bellen, hier te typen, hij is als een dood vogeltje. En ik zet hem in de kooi en hij begint peterselie te eten. En daarna dus wortel en nu weer andijvie. Wow
Reusje Geplaatst: 5 november 2009 Geplaatst: 5 november 2009 Wel nog even afwachten voor alleer je stopt met medicatie want misschien reageert hij nu zo puur omdat hij even geen pijn voelt. Dus nog even volhouden.
Sientje81 Geplaatst: 5 november 2009 Geplaatst: 5 november 2009 Joepie!!! Wat goed Jasmijn. Hopelijk gaat ie nu ook flink poepen.Ik heb het een tijdje terug ook meegemaakt (met 2 van de 3 konijnen) en weet hoe vreselijk het is.Spring maar een gat in de lucht, het gaat goed komen!
jasmijn86 Geplaatst: 5 november 2009 Auteur Geplaatst: 5 november 2009 Ik stop zeker niet met de medicatie. En ik weet dat het maar een beginnetje is, maar ik ben zo blij!
Reusje Geplaatst: 5 november 2009 Geplaatst: 5 november 2009 En gelijk heb je.........nu kan je toch met een geruster hart gaan slapen.Ik had echt met je te doen.Maar ik blijf nog even duimen hé.:yes:
jasmijn86 Geplaatst: 5 november 2009 Auteur Geplaatst: 5 november 2009 Is het trouwens belangrijk om hem binnen te houden? Het is namelijk een buitenkonijn en hij heeft tot vanavond in de garage gezeten. Geen tocht. We hebben hem nu eventjes helemaal naar binnen gehaald. Moet ik hem hier houden of zou hij ook weer in de garage kunnen?
Reusje Geplaatst: 5 november 2009 Geplaatst: 5 november 2009 En hij leefde terug op toen hij binnen kwam ?Misschien had hij het door ziek te zijn te fris.
jasmijn86 Geplaatst: 5 november 2009 Auteur Geplaatst: 5 november 2009 Ik weet niet of het toeval is. Hij was zo'n half uur al binnen voordat hij begon te eten. Dus ik weet niet of dat het is.
jasmijn86 Geplaatst: 5 november 2009 Auteur Geplaatst: 5 november 2009 Ik houd hem toch maar even binnen, totdat ik zeker weet dat het echt beter gaat en het geen tijdelijke opleving is
Reusje Geplaatst: 5 november 2009 Geplaatst: 5 november 2009 Groot gelijk ik zou hem ook even extra in de gaten houden. Een konijn na een operatie zetten ze toch ook binnen ?
tamara29 Geplaatst: 5 november 2009 Geplaatst: 5 november 2009 (aangepast) fijn dat hij weer heeft gegeten en gedronken nou nog even flink poepen en hopen dat het goed blijft gaan.goed zo spikkel ga zo door. groetjes 5 november 2009 aangepast door tamara29 typ fout
jasmijn86 Geplaatst: 5 november 2009 Auteur Geplaatst: 5 november 2009 Het is trouwens het konijntje in mijn avatar.Bedankt voor het duimen, we kijken er nu toch weer positief tegenaan!
Aniek Geplaatst: 5 november 2009 Geplaatst: 5 november 2009 Nogmaals super super! We duimen nog heel goed door hier, maar het komt vast goed!Ik zou hem even binnen houden, net als een castratie heel even binnen kan je hem straks ook weer buiten zetten, zolang het geen weken duurt
bunny ranch chanty Geplaatst: 6 november 2009 Geplaatst: 6 november 2009 wil je die open maken!! en kijken wat er in zit?kwa structuur en materiaal, hoe is de vorm van de keutel.( foto) Zieke konijnen hal ik zelf altijd de warmte in ze hebben daar zelf veel moeite mee zich zelf warm te houden.Aangezien hun motertje weinig te verbranden heeft, door dat ze te weinig eten.We praten hier over een maag verstopping.....mogelijk een haarbal.Lekker groen blijven voeren tot de keutels terug goed normaal zijn.( dan pas weer bix geven)Pijnstilling en primperite, siseral pas later rustig afbouwen als ie zelf voldoende eet.En keuteld.Ik gebruik normaal ook laxatract om de darmen in beweging te houden.Kijk ook eens of je wilgen takken in de buurt hebt.....heel goed voor je konijntje.
jasmijn86 Geplaatst: 6 november 2009 Auteur Geplaatst: 6 november 2009 De keutel is droog van binnen.
jasmijn86 Geplaatst: 6 november 2009 Auteur Geplaatst: 6 november 2009 En iemand een idee hoe lang ik hem het beste binnen kan houden?
bunny ranch chanty Geplaatst: 6 november 2009 Geplaatst: 6 november 2009 geen haren?Ja doordat ze uitgedroogd is de keutel droog , maar dat komt niet door de maag dat ontstaat in de darmen.De darmen ontrekken vocht aan de keutels.Je merkt pas na dag 3 van groen eten dat de keutels zachter worden van binnen.Binnen houden tot ie zelf goed eet en keuteld zonder medicijnen.
jasmijn86 Geplaatst: 6 november 2009 Auteur Geplaatst: 6 november 2009 Nee, geen haren. Oké, dan hou ik hem nog even binnen.Bedankt!
Aanbevolen berichten