Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kootje heeft soms één nat oog en dus ook de vacht er omheen is nat.

Verder merk ik niks bijzonders aan hem.

Ineens is het weer een tijdje weg en dus normaal.

Ik heb gelezen dat haken op kiezen iets met traanbuisjes doen waardoor dat kan ontstaan. Echter volgens de DA zien de kiezen er goed uit.

Geplaatst:

'k Heb hier eigenlijk hetzelfde probleem ..

Fluf haar vacht rond haar oogjes is regelmatig nat maar aan de oogjes zelf is niets te zien. Bij de laatste controle (september) had ze dit ook al maar haar tandjes waren in orde zei de DA. Ook aan haar oogjes zelf was niks te zien.

Haar maatje Ollie zit wel regelmatig te likken in/rond haar oog maar waarom? Omdat het niet proper is? Is het enkel nat doordat hij het likt? (persoonlijk denk ik van niet) ..

Tja, echt veel ben je niet met men reactie ..

Geplaatst:

Pumbaa heeft ook regelmatig een nat oogje.

Hij heeft er ook wel eens witte tattie in.

Een paar maanden terug ben ik ermee naar de DA gegaan.

Ze hebben 'm helemaal onderzocht maar konden nix vinden.

Zeer waarschijnlijk komt het door een irritatie van iets, wat zeer waarschijnlijk hooi en/of stro kan zijn.

Ik hou het nu goed in de gaten en maak het regelmatig schoon met afgekookt water & Oculoheel. Dit laatste zijn homeopatische oogdruppels, verkrijgbaar bij de drogist.

Pumbaa heeft veel verlichting met Oculoheel.

Mss is dit ook iets voor Kootje?

Geplaatst:

Vandaag is het rond het oog weer droog..

Ik dacht ook aan een irritatie van buiten af.

Ik zie er verder niets aan en zijn gedrag is normaal.

Geplaatst:

Ik kan verder niet helpen met de vraag, maar mijn Chami heeft de laatste tijd ook wat last van een nat oogje. Ook heeft ze altijd redelijk veel oogsmeersel of oogpeutertjes gehad (hoe het ook mag heten). Harde opgedroogde bruine stukjes in haar ooghoek zeg maar. Die haal ik altijd voorzichtig weg.

Fijn dat Kootjes oogje nu weer normaal lijkt...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .