BunnyBaileys Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 Ik probeer mijn konijn zoveel mogelijk verschillende speelgoed aan te bieden zoals: wcrollen, kartonnen doosjes, telefoongids. Maar het probleem is, dat hij het gewoon allemaal op eet. Zelfs te tvgids op de salon tafel is niet veilig en plukt hij er vanaf om er dan vervolgens mee weg te rennen, zodat hij het kan op peuzelen. Nu is mijn vraag, kan dit erg kwaad?
The Email Female Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 Het is idd niet gezond als je konijn teveel karton en papier binnen krijgt. Misschien zou je andere speeltjes kunnen proberen? Bijvoorbeeld een bal van wilgetakken, dat kan geen kwaad als het opgegeten wordt.
BunnyBaileys Geplaatst: 2 november 2009 Auteur Geplaatst: 2 november 2009 Ik heb een keer gelezen dat als ze jong zijn, dat ze dan aan alles gaan knagen om het te leren kennen, hoelang gaan ze hier dan mee door?
Laura1984 Geplaatst: 3 november 2009 Geplaatst: 3 november 2009 Als ze de kans krijgen, eten ze hier ook complete tijdschriften en kartonnen dozen op, en ze zijn nu beide ouder dan een jaar. Dit heeft niet echt iets te maken met 'leren kennen' maar gewoon met dat konijnen graag overal aan knagen. Ik zou inderdaad proberen eens wat ander speelgoed er bij te geven, en wat minder spullen van karton (een tunnel, een knuffel, een wilgenbal, enz.) zodat ze ook niet zo heel veel karton/papier op kunnen eten. En... de tvgids buiten bereik leggen Dat is hier het enige dat helpt.
BunnyBaileys Geplaatst: 3 november 2009 Auteur Geplaatst: 3 november 2009 haha, tja hij groeit en groeit, dus ik kan bijna de tvgids niet meer op de tafel laten leggen. Maar ik ga er op letten. Ik heb ook ander speelgoed in het hok liggen, zoals die kattenspeeltjes van plastic, maar daar kijkt hij niet naar om. En een knuffel ligt er in. Kangeroo Roo (gewonnen met de kermis, speciaal voor Baileys ) Een WilgenTunnel heb ik ook, maar niet in zijn hok. Hij staat namelijk binnen, omdat hij niet buiten mag staan, omdat we een gezamenlijk dakterras hebben. Ook heb ik een grote PVC buis achter zijn hok liggen, waar hij ook door heen gaat. Maar volgens mij neemt hij hier geen genoegen mee.
The Email Female Geplaatst: 3 november 2009 Geplaatst: 3 november 2009 Bij de dierenwinkel hebben ze ook wilgenballen. Die kan je als speeltje in de kooi leggen.
BunnyBaileys Geplaatst: 4 november 2009 Auteur Geplaatst: 4 november 2009 Ja die heb ik al een keer gehaald, alleen at hij er maar aan één kant aan en liet hij hem vaak links liggen.
rabbitm Geplaatst: 5 november 2009 Geplaatst: 5 november 2009 En wat ze ook vaak leuk vinden (voor katten eigenlijk) van die stokjes met zo'n bungelend touwtje met een beestje eraan, daar worden ze helemaal wild van. En misschien wil zo'n bal waar je snoepjes in kan doen ook helpen? Veder heb ik geen ideeen meer..
Aanbevolen berichten