Mariëtte Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 (aangepast) Kunnen konijnen ook een off-day hebben? Ik kwam vanochtend de woonkamer in en toen ik eten ging geven reagerde Billy heel matjes. Normaal issie helemaal door het dolle heen en valt echt op het eten aan, maar vandaag at 'ie een paar hapjes en toen ging 'ie op het toilet zitten Wel gewoon naar me werk gegaan, en toen ik net thuis kwam leek hij wel weer de oude. Maar toen 'ie wat gegeten had, ging 'ie weer in een hoekje zitten slapen. Heb hem nu bij me op de bank gezet, maar in plaats van lekker tegen me aan liggen, ligt 'ie nu aan het ander eind van de bank.... Hij lijkt wat koud aan te voelen, maar weet eigenlijk niet hoe dat normaal is. Billy ligt nu onder een dekentje en lijkt het allemaal wel best te vinden. Hij keutelt wel gewoon, maar maak me toch een beetje zorgen 2 november 2009 aangepast door Mariëtte
MCpaasei Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 Dit had Mr White vrijdag ook. Ik heb hem toen uiteindelijk een spuitje met water gegeven (met Prozyme) en een buikmassage. Daarna ging het eigenlijk wel weer. Als hij stopt met eten, zou ik gelijk naar de dierenarts gaan, zeker als hij koud aanvoelt!
_Danielle Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 Als een konijn zich anders gedraagt, en wat lusteloos is, is er altijd iets aan de hand. Meestal is het dan ook belangrijk om actie te ondernemen en naar een dierenarts te gaan. Een konijn geeft pas aan dat ie zich niet lekker voelt, als ie ook echt ziek is. Dus dat zegt denk ik al genoeg. Billy is duidelijk niet lekker.. Eet hij nog? En hoe zien zijn keutels er uit?
kelly1986 Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 Hoeveel heeft hij vandaag in totaal gegeten? En zijn keutels... zijn dat er evenveel als normaal?Hoe voelt zijn buik aan?
The Email Female Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 Als het echt warm is kunnen konijnen wat suffer zijn dan anders. Maar met dit weer denk ik dat er iets aan de hand is. Ik ben ook benieuwd hoe je nu konijn keutelt.
Mariëtte Geplaatst: 3 november 2009 Auteur Geplaatst: 3 november 2009 Heb vanochtend toch maar de DA gebeld. Billy zat nog steeds in hetzelfde hoekje als ik hem gisteravond had achtergelaten en dat is nix voor hem.Ook wilde hij helemaal niet meer eten en dronk maar een paar drupjes uit de waterbak die ik hem voorhield. Kan gelukkig om 9.30 terecht, tot die tijd was het advies: warm houden en water aan blijven bieden.
Mariëtte Geplaatst: 3 november 2009 Auteur Geplaatst: 3 november 2009 Net terug van de DA: Billy heeft waarschijnlijk last van een verstopping. DA voelde daar een behoorlijke bonk zitten. Ook zag 'ie dat Billy wat scherpe kiezen heeft, maar dat was volgens de DA niet de meest waarschijnlijke oorzaak. Nu Cisaral meegekregen en 2 sachetjes dwangvoeding en dan maar hopen op resultaat! Wat wel opvallend was: zodra we bij de DA binnenkomen is Billy spontaan weer heel actief en enthousiast naar de DA toe.... Stond daar echt zo van: "Nou, zo heb ik hem de afgelopen 2 dagen echt niet gezien!"
Joseeke Geplaatst: 3 november 2009 Geplaatst: 3 november 2009 Heeft de DA ook de kiesjes van Billy bijgeslepen?Die scherpe randjes wijzen zeer waarschijnlijk op haakjes, waardoor Billy niet kan eten, want dit doet namelijk heel pijn. Heb je ook pijnstilling meegekregen?Dit is namelijk ook heel belangrijk.Een konijn met pijn wil niet meer leven & gaat hierdoor stoppen met eten. Om hem zsm weer aan het eten te krijgen moet je ervoor dat hij geen pijn meer heeft dmv pijnstilling.Dit kun je gewoon kopen aan de balie bij je DA.Metacam of Novacam werkt vaak het beste bij konijnen.
_Danielle Geplaatst: 3 november 2009 Geplaatst: 3 november 2009 Je hebt toch ook wel pijnstilling meegekregen, hoop ik? Dat is misschien nog wel het belangrijkste... Een konijn wat pijn heeft, gaat niet eten. Cisaral is sowieso goed, maar je hebt ook geen laxatract meegekregen? Heb je het adveis gekregen om te masseren? Dat zou ik sowieso doen.. Met je vingertoppen rondjes draaien op de buik van het konijn, richting de anus.
Mariëtte Geplaatst: 3 november 2009 Auteur Geplaatst: 3 november 2009 Billy is ondertussen al weer een stukje opgeknapt Het dwangvoer vindt ie maar niets, maar groenvoer gaat er goed in net als hooi en zelfs weer wat brokjes gegeten. DA wilde eerst kijken of het met Cisaral opgelost kan worden, hij verwachte dat dit al een stuk zou schelen. Hij heeft geprobeerd de kiezen wat bij te slijpen, maar kreeg dit niet zo voor elkaar. Zou dan met narcose moeten, maar ja aangezien de DA dacht dat het niet de echte oorzaak van het probleem is, is dit pas aan de orde als de huidige maatregelen niet werken. Geen pijnstilling meegekregen, maar gezien Billy nu weer wat eet en een stuk actiever is, maak ik me daar niet zo'n zorgen om. Ben morgen vrij van het werk, dus kan ik hem de hele dag in de gaten houden
Joseeke Geplaatst: 4 november 2009 Geplaatst: 4 november 2009 Als Billy goed hooi eet, zal hij zeer waarschijnlijk nu niet veel pijn hebben. Maar hij 'm evengoed maar goed in de gaten vandaag idd Mocht hij last krijgen van de haakjes, dan stopt een konijn meestal als eerste met hooi eten. Daarna met de bixjes & pas daarna met de groente.Pijnstillers kun je zo kopen aan de balie bij je DA.
Mariëtte Geplaatst: 4 november 2009 Auteur Geplaatst: 4 november 2009 Nou, Billy is weer bijna helemaal de oude! Ben echt onwijs blij, hij komt weer bedelen om aandacht, eet groenvoer en hooi als de beste en ook van de biks eet 'ie alweer wat meer! Alleen drinken doet 'ie nog steeds heel weinig, dus probeer nu af en toe bij te 'wateren' met een spuitje. Haha, ik geef de konijnen water ipv de planten op het moment
Aanbevolen berichten