Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op krantpapier of laken zeiden ze bij de da. Want zaagsel is niet verstandig als ze net gecastreerd zijn. Nou Turbo is afgelopen donderdag gecastreerd maar NU is hij voor de zoveelste keer de krant aan het versnipperen. De theedoek die daarop lag ligt in een frutje in een hoek.

Wordt er gek van maar zo te zien vermaakt hij zich wel.

Zal ik maar gewoon het zaagsel erin doen?? Of hebben jullie nog een idee??

Geplaatst:

Adje is ook vorige week donderdag gecastreerd.

Als bodembedekking had ik van Nadine (van opvang Haas & Ko) Supreme Science Carefresh meegekregen om in de kooi te leggen.

Dit is:

Supreme Science Carefresh

Carefresh is nog meer absorberend dan traditionele bedding. Het absorbeert meer dan 3 keer zijn eigen gewicht in vocht. Carefresh is stofvrij en hypoallergeen. Het is dus ook zeer geschikt voor dieren met een allergie. Het is veilig en hygiënisch. Het is verhit om bacteriën en schimmels tegen te gaan. Carefresh is ook goed geschikt voor in de toiletbak van jouw konijn.

Het lijkt veel op zacht karton vind ik.

Ook Adje schoof de eerste dag alles aan de kant & lag het liefste op de kale plastic bak.

Ik heb 'm maar zijn gang laten gaan, hij voelt zelf wel aan wat het prettigst voor hem is.

Nu doet hij dit niet meer & heeft ook geen last meer van zijn balletjes, krijg ik de indruk.

Nu kun je goed zaagsel in zijn kooi leggen.

De wondjes zullen ondertussen wel grotendeels dicht & geheeld zijn.

Vanavond maak ik ook de kooi van Adje schoon, waarna ik er houtskorrels met hooi inleg.

Geplaatst:

Hoi

Likt Adje ook steeds zijn vacht achter op zijn rug, richting zijn kont nat? Ik heb net Cindy een pb gestuurd en die zegt dat hij misschien zijn wond kapot bijt als hij dit blijft doen... Ik hoop echt niet dat dat gebeurt! Baily zit nu in een hok in de schuur, hij is afgelopen vrijdag gecastreerdt.

Geplaatst:

Nee, Adje likt niet constant zijn kontje nat.

De eerste dag vond hij het wel onwennig & likte toen regelmatig aan zijn kontje.

Maar hij heeft zijn hechtingen niet losgebeten.

Heb je Baily pijnstilling gegeven?

Mss heeft hij pijn aan zijn balletjes, waardoor hij er constant aan likt.

Ik heb Adje de eerste dagen om de 12 uur pijnstilling gegeven.

Geplaatst:

Nee want hij heeft zo'n injectie gehad en het was verder niet nodig werd mij verteld...

Hij eet en drinkt wel heel goed, alleen als ik hem aai voel ik steeds dat zijn kont wat nattig is. Dus echt aan de kant van zjn rug! Zijn buik is verder niet vochtig. Hij is zich wel de hele tijd druk aan het wassen!.

Mijn man maakt net wel een snugere opmerking via msn, Baily zijn tanden zijn namelijk een paar weken geleden getrokken vanwege een aangeboren afwijking, dus hij zei "Hij kan het niet stuk bijten, want hij mist zijn tanden, dus die volgorde van eerst tanden trekken en dan castreren was wel handig :)"

Geplaatst:

Daar heeft je man wel gelijk in ja ;)

Maar...een pijnstilling werkt maar 12 uur bij konijnen.

Dus deze moet herhaalt worden om de 12 uur.

Zeer waarschijnlijk heeft Baily last van zijn kontje als hij er constant aan likt.

Heb je pijnstiling in huis?

Zoja, dan kun je mss overwegen om hem dit alsnog te geven.

Je kunt deze ook zo kopen aan de balie bij je DA.

Mocht je het allemaal niet vertrouwen, dan zou ik met Baily terug naar de DA gaan.

Dit is toch niet goed lijkt mij.

Geplaatst:

Ja heb pijnstilling in huis, maar dat was voor zijn tanden niet voor zijn castratie... Het heet "Carprofen drops".

Ik vraag me af of hij wel echt pijn heeft, omdat het ten eerste al een paar dagen geleden is dat hij is gecastreerd en ten tweede, omdat hij er verder goed uit ziet en goed eet, alleen viel me de vochtige vacht me dus op?!.

Geplaatst:

Als hij verder goed eet, zal hij idd niet veel pijn meer hebben.

Carprofen Drops is idd pijnstilling.

Dit heb ik ook aan Adje gegeven.

Dat vocht vind ik vreemd achter op zijn kontje.

Mss dat iemand anders hier meer van weet?

Heeft Cindy al teruggemaild?

Ik zit ook te denken --> mss is de wond gewoon netjes aan het helen, maar dat het daardoor zo gaat jeuken dat Baily eraan gaat likken.

Geplaatst:

Ja dat jeuken zou inderdaad ook nog kunnen! Hij is hier pas gister mee begonnen.

Cindy zei alleen dat het misschien komt door de wond. Ik kijk het nog even aan en anders bel ik gewoon de DA even.

In ieder geval bedankt voor je tips!

Geplaatst:

hier ook geen natte kont en geen pijnstilling mee maar in injectievorm gehad.

handdoeken is ook geen succes ook al leg ik deze op de kranten. Hij maakt er een hoge toren van en de rest van de kooi is kaal.

Ik ga zo weer zaagsel erin doen!

Geplaatst:

Pijnstilling is heel belangrijk na een castratie of andere operatieve ingreep.

Ze krijgen idd een injectie na de operatie, maar deze werkt nooit langer dan 12 uur bij een konijn!

Daarom moet je na 12 uur de pijnstilling herhalen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .