Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn konijn is zojuist gecastreerd, hij zit in de ren op zijn zij dus ik merk wel dat hij pijn heeft, en als ik hem wat lekkers aanbied zit hij alleen suf te kijken.

Kan hij buiten blijfen of moet hij binnenkomen ? De DA zij dat het geen kwaad kon als je hem buiten liet, wel moest ik erop letten of hij eet.

Heeft iemand nog tips voor wat ik kan doen?

Geplaatst:

Als hij normaal buiten zit kan je hem enkele dagen in een onverwarmde ruimte binnen houden, in geen geval op zaagsel, dat kan de wond irriteren. Hij moet eten -> konijnen moeten dat altijd! Je kan voor de zekerheid een potje babyvoeding kopen, (en een spuitje vinden) om dat bij de hand de houden als hij vanavond (wat later op de avond) nog niets heeft gegeten. Als hij knarsetandt dan betekent het dat hij echt pijn heeft, en konijnen kunnen ook door de pijn stoppen met eten.

Meestal hebben mannetjes niet zo veel problemen na zo'n operatie, en herstellen ze vele malen sneller dan een dame.

Geplaatst:

Heeft hij pijnstilling gehad na de operatie? Wanneer is hij precies gecastreerd?

Voelt hij koud aan (ook even in zijn nekje voelen)? Ik zou hem sowieso een kruik geven als hij buiten zit, zodat hij daarop kan liggen als hij het koud heeft. Konijnen kunnen na narcose meestal slecht hun temperatuur regelen.

Geplaatst:
Heeft hij pijnstilling gehad na de operatie? Wanneer is hij precies gecastreerd?

Voelt hij koud aan (ook even in zijn nekje voelen)? Ik zou hem sowieso een kruik geven als hij buiten zit, zodat hij daarop kan liggen als hij het koud heeft. Konijnen kunnen na narcose meestal slecht hun temperatuur regelen.

Hij is vandaag gecastreerd, ik weet niet of hij pijnstillers heeft gekregen. Hij knarsetand niet, maar ligt alleen op zijn zij.. Hij was ook niet onder narcose zij de DA, hij kreeg alleen een spuitje volgens mij..

Geplaatst:
wat?:O naar welke DA ben jij dan geweest?

Hier schrik ik van!!

Ik zou meteen terug gaan en pijnstilling vragen.

ben je niet eerst gaan informeren bij verschillende dierenartsen?:s

Mijn opvang raadde me aan om naar deze DA te gaan, ook omdat zij al hun konijnen daar castreren en omdat ze het goedkoop doen..

Geplaatst:

Ik denk dat hij een plaatselijke verdoving heeft gehad, Nonnepon.. Een DA zal natuurlijk niet zomaar zonder verdoving castreren..

ABC, ik zou de DA nog even bellen om te vragen of hij pijnstillers heeft gehad. Je hoort sowieso ook mee naar huis te krijgen...

Geplaatst:

Heb hem geprobeert te bellen maar bereik hem niet, dus heb een mailtje gestuurd..

Heb het konijntje zichzelf net zien wassen, en ze is het trappetje af gelopen.. Dus het gaat al wat beter

Geplaatst:

kan een konijn beven als hij het koud heeft? ik ging hem net aaien en het lijk wel alsof hij bibbert? je voelt ze hele lichaam bewegen..

Zijn oren zijn koud maar hij heeft wel normale temp. in zijn nek

Geplaatst:

Ik heb wel eens gelezen over een konijn wat rillingen heeft, maar weet even niet meer of dat nou met het koud hebben te maken had, of met iets anders...

Ik zou hem sowieso een kruik geven, zodat hij daar tegen aan kan liggen als hij dat wil.

Geplaatst:

Zij zegt wel heel de tijd hem. Dus ik neem aan dat het gewoon een ram is. Ik heb nog nooit rammen gehad die gecastreerd was, sindskort wel een caviamannetje maar die at al direct en was heel levendig. Mijn voedster was een ander verhaal, ik moest echt op letten of ze wel at enzo. Ik neem aan dat bij rammen net zo gaat als bij cavia's? Gewoon levendig en direct al eten, of is dat niet zo?

Wel vreemd dat je geen pijnstilling hebt meegekregen. Ik heb ook pijnstillers meegekregen voor mijn cavia en konijn.

Geplaatst:

Het is een hij, is een warm fles ook goed? En moet het stro eruit zodat het niet in het wond prikt? Ik had er krant overheen gedaan zodat het niet prikt en toch nog beetje warm blijft..

Geplaatst:

O ja, het stro moet zeker weg. Geen stro na castratie, want dat prikt inderdaad...

Zet hem lekker op handdoeken en geven hem een kruik. Warme fles is ook okƩ, als je geen kruik hebt..

Zorg dat hij echt vanavond nog gaat eten, en levendiger gaat worden, da's heel belangrijk. Je hebt geen pijnstillers mee gekregen, he?

Geplaatst:

Pijnstillers is niet standaard om mee te krijgen, in ieder geval als ze onder gehele narcose gaan. Onder plaatselijke verdoving weet ik dat niet, ik zou in ieder geval als die niet snel eet, je wel voorbereiden op dwangvoeren. Hier eten de gecastreerde rammen altijd meteen weer als ze terug zijn. (deze worden wel onder volledige narcose gecastreerd)

Geplaatst:

Het is niet standaard bij alle dierenartspraktijken en zeker ook niet altijd nodig. Bij alle dierenartsen waar ik stage heb gelopen deden 1 het standaard.

Ik heb hier de rammen nog nooit pijnstilling hoeven te geven ook, uiteraard hebben ze wel bij de dierenarts een injectie gehad (en dan spreken we wel over 50 a 75 rammen die gecastreerd zijn hier ;))

Geplaatst:
gewoon er heen gaan,en stro weghalen

het is een half uur rijden en ze zijn om 6 uur dicht dus dat gaat een beetje moeilijk..

Heb een handoek en warme kruik neergelegt, hij ging al wat lopen. Het is te donker dus ik kan niet zien of hij eet, maar hij nam wel een klein hapje peterselie.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .