Sherrifke Geplaatst: 31 oktober 2009 Geplaatst: 31 oktober 2009 Ik heb het idee dat Sherrifke niet helemaal lekker is. Ze heeft een wat harder buikje en kan soms een lustenloos gedrag vertonen. Ze eet nog gewoon, wel heb ik een vermoede dat de grote keutels die ik tegen kom van haar zijn. Deze zijn een formaatje groter dan normaal. Ik vind wil dat ze erg weinig drinken. Maar geef dan wel veel groente waar veel vocht op zit. Ik hoor geen geborrel in haar buikje. Maar toch.. ik vertrouw het niet helemaal. Ik heb haar buikje net gemaseerd en haar weer terug gezet in de ren. Ze is meteen naar een van de toiletjes gelopen. Daar zie ik wel een flinke ketting keutel liggen.. Ik zal zometeen prozyme bestellen. Verder iemand nog tips of raad?
zwarte panter Geplaatst: 31 oktober 2009 Geplaatst: 31 oktober 2009 Blijven masseren. Echt om de zoveel tijd opnieuw doen. Geef ze ook wat extra groen (en dat kan je nog extra nat maken door het even onder de kraan te houden) en haal mss even de biks weg. Ze is nu niet lusteloos hé? Succes!
Aapje Geplaatst: 31 oktober 2009 Geplaatst: 31 oktober 2009 ik heb eventueel nog wel wat prozyme wat ik je op kan sturen?!als je haast hebt....
Sherrifke Geplaatst: 31 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2009 Ik was alle groente standaard onder de kraan, voor het extra vocht. Ik zal ze zo nog wat extra groen geven. Heb hier genoeg witlof, selderij, wortel, radijsjes, appel en banaan liggen. Tevens ook Andijvie, maar denk dat dat in dit geval misschien niet zo verstandig is.. Biks liggen er nog maar een paar stengeltjes van, die krijgen ze in de ochtend alleen een kommetje van. Maar zal deze voor de zekerheid weg halen. Hooi hebben ze voldoende en de waterfles doet het ook gewoon goed. Ze ligt de hele dag door maar. Ze gooit zich wel heel vaak op haar zij, of ze blijft als een bolletje zitten. Ze kan uit haar ogen kijken alsof ze net wakker is, of ziek lijkt.. Maar als ik dan beweeg of geluid maak dan gaan de oogjes weer op groot en actief..
zwarte panter Geplaatst: 31 oktober 2009 Geplaatst: 31 oktober 2009 Als ze lusteloos wordt en/of helemaal stopt met eten aan de bel trekken hé! Hoe lang is ze al zo?
Sherrifke Geplaatst: 31 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2009 Ik had haar buikje vorige week ook gevoelt en vergeleken met die van shief. Shief is warm en zacht en ontspannen. Bij sherrif staat er duidelijk meer spanning op. alsof er een ballon in zit. Ik voel geen oneffenheden en hoor ook niet echt geborrel.. ik heb ze net wat groente neergelegt en daar is ze als de kippen bij. Met de eetlust is het goed. Alleen hebben ze onderling steeds vaker wat stress. Shief die Sherrif achterna jaagt.. kweet niet of dat er nog iets mee te maken zou kunnen hebben? Bij verandering in de zaak zal ik zeker aan de bel trekken! Dank je Loes!
Sherrifke Geplaatst: 31 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2009 ik heb eventueel nog wel wat prozyme wat ik je op kan sturen?!als je haast hebt.... Das heel erg aardig van je! Ik geloof als ik het nu bestel op de site, dat ik het maandag in huis kan hebben. De laatste keer was het ook al een dag later in huis. Toch bedankt! :yes:
zwarte panter Geplaatst: 31 oktober 2009 Geplaatst: 31 oktober 2009 Stress kan idd een invloed hebben... maar mede gezien de kettingkeutels, denk ik niet dat dat hier (volledig) de oorzaak is. Als ze wel gewoon blijft eten alsof er niets aan de hand is, is het erg belangrijk haar keutelen in de gaten te houden. Kettingkeutels is geen probleem, maar ze moet blijven keutelen. En ja...masseren is hier het toverwoord :mdr: En als ze daarna onmiddelijk naar haar toiletje loopt, is het erg duidelijk dat die massage is aangeslagen.
Sherrifke Geplaatst: 31 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2009 Dan zal ik sherrifke ieder uur trakteren op een massage.. :yes: Ze zijn allebei niet meer in de rui.. ik vermoed dat ze te veel aan de mat hebben lopen plukken, waardoor de kettingkeutel zich vormt.. Deze gaat dan ook zo snel als mogelijk de deur uit ( ik vermoed na de kerst ) en deze wil ik vervangen voor een konijn vriendelijke mat.. Wel zou ik graag willen zien dat sherrif wat meer hooi zou eten.Ik ga de biks een heel stuk minderen, zelfs tijdelijk weg te laten, in ruil voor meer groente met vocht en hooi. Tevens zal ik de keutels van haar goed in de gaten houden
Aanbevolen berichten