rabbitm Geplaatst: 31 oktober 2009 Geplaatst: 31 oktober 2009 Ik knip zelf de nagels van mijn 2 konijnen. Ze zijn nu gewend en blijven braaf liggen. (teminste je moet ze wel met 1 hand op de buik een beetje vasthouden) het is zo schattig ze gaan dan hun oogjes dichtdoen en dan lijkt het net of ze liggen te slapen! Maar ik moet het dus altijd met iemand anders doen ik moet de nagels knippen en iemand anders moet haar vasthouden. hebben jullie misschien een manier zodat ik het alleen kan doen?? alvast bedankt:bounce:
respect Geplaatst: 31 oktober 2009 Geplaatst: 31 oktober 2009 Het verschilt per konijntje of mijn methode lukt of niet maar met de konijntjes die ik nu heb doe ik het zo:handdoek op de aanrecht, zet hem erop zodat zijn linker of rechterkant naar buiten valt en buig om hem heen, pak eerst het voorpootje, dan achterpootje, zodra ik daar mee klaar ben draai ik mijn konijntje om en doe het zelfde verhaal aan de andere kant:mdr:.Oja, ik praat wel altijd zachtjes tegen ze hoe goed ze het wel niet doen enzo, dat maakt ze rustig (tenminste bij mij).Wanneer ik klaar ben geef ik meteen wat lekkers in de vorm van groente waar ze zot op zijn zodat je positief eindigt met deze gebeurtenis.
Aanbevolen berichten