Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb twee konijnen thuis van ±11 weken jong. Wat ik merk is dat één van mijn konijnen scheef staande oren heeft. Daarmee bedoel ik, dat ene oor naar beneden hangt en de andere oor naar boven. Als ik ze met mijn hand rustig naast elkaar zet dan lukt het wel (valt dus niet gelijk naar beneden)... en heel af en toe staan ze gewoon allebei rechtop. Zou er iets aan de hand zijn met zijn oren?

Grtz.

Geplaatst: (aangepast)

Ik denk dat er helemaal niets aan de hand is met dat oor. Je konijntje is waarschijnlijk een kruising tussen een konijntje met staande oortjes en eentje met hangoortjes (of een grootouder had hangoren). Ik heb zelf ook een konijn waarbij de oren meestal omhoog staan, maar één oor vaak laat ze hangen (zie mijn fotoalbum, de foto met het konijn voor het hok). Aangezien je konijntje nog jong is kan er ook nog wel wat veranderen met de oren. Als ze groter worden, zal de zwaartekracht er nog meer aan trekken en zal dat ene oortje voornamelijk gaan hangen. Maar dat ziet er toch super lief uit, 1 horizontaal en 1 staand oortje? ;)

aangepast door FemkeS
Geplaatst:

als ze 11 weken is kan het volgens mij ook gewoon een hangoor zijn waarvan de oren nog neit hangen, maar dat binnenkort wel gaan doen.

ik weet neit zeker met welke leeftijd de oortjes precies gaan hangen, maar bij jongen hangoortjes staan ze soms nog rechtop en zakken dan op den duur naar beneden.

1 staand oortje en 1 hangend oortje kan inderdaad ook, maar ik denk niet dat er iets mis is met je nijn in ieder geval.

Geplaatst: (aangepast)

Mijn konijn Bunny is inmiddels meer dan een jaar oud en die heeft dat ook! (duidelijk te zien op mn profielplaatje ;))

Er is helemaal niets aan de hand en het is niets ernstig! Ze weet gewoon niet goed wat ze met de oren wilt, soms hangt het en als ze iets hoort of iets dergelijks staan ze overeind!!!

Overigens zijn de ouders van Bunny beide hangoren.

Zie mijn fotoalbum voor foto's van Bunny en voor de ouders kan je bij patriciapatty kijken...

aangepast door Rowy
Geplaatst:

Niks aan de hand, bij mij zit een konijn hier van ongv 8 jaar die heeft soms zijn oren hangen soms rechtop staan en soms dus als 2 radars. Een jong konijn dat bijv een kruising hangoor is heb je dus kans dat het ene oor om hoog blijft staan en het ander naar beneden. En soms jonge konijntjes dat hangoren blijken te zijn duurt het soms wel even waneer ze gaan hangen, bij mij hadden een paar jongen van 8 weken allebij de oren aan 1 kant hangen dus de 1 over het ander maar dat komt vanzelf goed.

Dus je hoeft je denk ik totaal geen zorgen te maken?:)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .