Ga naar inhoud

Gesteriliseerd konijntje eet weinig en keutelt niet...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Eergisteren heb ik mijn konijn Coco laten steriliseren. De operatie was verder heel goed gegaan en de snee ziet er netjes uit en geneest goed. Ze wilde na de operatie alleen niet eten, de volgende ochtend heb ik dwangvoeding (harisson) gehaald en een pijnstiller (carprofen drops). Daarna wilde ze ook af en toe weer wat wortel eten en ze at ook weer wat hooi en appel uit zichzelf, ook keutelde ze. Ik was ontzettend opgelucht en dacht omdat ze ook zelf at dat het de goede kant op ging. Het keutelen is alleen sinds vanochtend zeven uur helemaal gestopt, ze eet wel wat maar niet veel en drinken doet ze amper. Ik heb er wel wat pipetjes met kamille thee gegeven en nog wat dwangvoeding.. maar de keutels komen niet. Ik ben net weer bij de dierenarts geweest maar die wilde nog niets geven voor verstopping, hij heeft haar een spuitje met een ontstekingsremmer en pijnstiller gegeven. Haar buik voelde nog niet hard en het keutelen zou opgang komen als ze beter gaat eten, ze is overigens ook nog vrij levendig (ze wast zichzelf vaak (haarbal in de buik?), wil uit haar kooitje). Als ze morgen nog niet goed eet moet ik terugkomen, maar niet keutelen nu nog niet zo erg. Maar het is toch niet normaal als een konijn een dag niet keutelt?? en gevaarlijk??

Geplaatst: (aangepast)

Wat ik uiteindelijk allemaal aan haar gaf:

4 keer daags metocloral (= darm stimulans)

4 keer daags cisaral (= ook darm stimulans, maar voor een ander gedeelte)

2 keer daags metacam (= pijnstilling)

2 tot 3 keer daags laxatract (= laxeermiddel)

Dwangvoeren (crital care), in het begin om de 2 uur, later afgebouwt naar 3 keer daags

en haar de hele dag door groenvoer voor haar neus houden waar ze dan gelukkig af en toe ene hapje van nam

en om de paar uur buik/darm massages

aangepast door FemkeS
Geplaatst: