amy&baily Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 Vanmorgen vroeg heb ik Baily naar de DA gebracht.Hij wordt ieder moment gecastreerdt. Vind het wel een beetje spannend...Hoop dat hij hierna nooit meer onder het mes hoeft, want hij heeft al zoveel te verduren gehad. Maar nu kan hij gauw bij Amy in 1 hok kan:love:. Afgelopen weekend hebben we een hok erbij gekocht via marktplaats, daar gaan we 1 heel groot hok van maken zodat ze lekker de ruimte hebben. Heb het al helemaal geverfd en nu moet man lief de hokken alleen nog aan elkaar bevestigen tot 1 groot hok. Hoop dat alles goed en dat ik hem gauw mag halen. Hebben jullie rammen veel last gehad van de castratie?
Fluffie&Bunny Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 Inderdaad spannend, ik heb een gecastreerde ram gehaald, maar de ram van mijn vriendin heeft negens last van gehad, heeft daarna goed gegeten en huppelde vrolijk rond.
kelly1986 Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 Spannend hoor! Na de castratie moet je hem wel nog twee weken gescheiden houden van Amy om er zeker van te zijn dat er geen nakomelingen meer van komen! Veel succes vandaag en het komt allemaal goed!Mijn beide rammen waren binnen no time weer de oude van hun castratie.
angeline85 Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 Succes vandaag en het is zeker spannand, is hij misschien al weer thuis of hebbenze gebeld hoe het is gegaan? Mijn ram heeft er weinig last van gehad, at drink en keutelde eigenlijk meteen weer goed. Heb hem wel even in een kleiner hok gedaan zodat hij zich rustig kon houden.
bikkel Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 Bikkel had ook nergens last van....at een uur na thuiskomst weer....
amy&baily Geplaatst: 30 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2009 Hij is thuis!! Pff wat een spanning hahahahaIk belden om 13:00 uur hoe het met hem was en of ik hem mocht komen halen. NIET dus want hij sliep nog. Dus ik in de stress "Hoezo slaapt hij nog?! Hij wordt toch wel weer wakker?!" Ik mocht hem om 15:30 komen halen dus ik stipt om 15:30 bij de DA Alles was goed, pfff... Gelukkig! Hij mag volgens de DA een maand niet bij Amy, tenzij hij tussentijds een zaadlozing krijgt?! Dus ik "uhh hoe gaan we dat doen dan?!". Kreeg ik geen antwoordt op... Nu zit hij zich (weer in mijn atelier) druk te wassen, toen we net thuis kwamen deed hij heel suf en bleef hij liggen.... Maar gelukkig zit mhr-jeweetwelnijn zich nu van top tot teen te wassen. Nu nog eten!!! Hoelang mag hij het volhouden om niet te eten?En deze vraag is jullie vast al 100x gevraagd, maar moet ik echt 4 weken wachten voor hij bij Amy mag? Of is 2 ook voldoenden?
amy&baily Geplaatst: 30 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2009 Nog 1 vraagje: Klopt het dat een ram geen pijnstillers mee krijgt na een castratie?
Manon73 Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 2 weken is voldoende. Mijn ex-rammetje kreeg geen pijnstilling mee. Bij hem duurde het wel even voordat hij ging eten. Hij at wel af en toe een sprietje hooi. Maar mijn rammetje heb ik op een zaterdag opgehaald en meteen de donderdag erna laten castreren. Dat zou ik niet meer zo doen. Hij was wel snel gewend maar was nog geen groente gewend.
Turbonijn Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 Mijn konijn is gisteren gecastreerd en heb ook geen pijnstilling meegekregen. Wel heeft hij een injectie pijnstiller gehad en antibiotica injectie. Gister at hij wel maar vandaag veel minder. Hij heeft wel een beetje gekeuteld maar nog niet geplast. Of een heel klein beetje maar das dan snel opgedroogd op de krant.Ik moet het dus goed in de gaten houden. Ik heb het idee dat hij die kranten echt helemaal niets vind! Ben geneigd om gewoon weer zaagsel erin te doen.
amy&baily Geplaatst: 31 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2009 Hij eet gelukkig sinds gisteravond weer goed. Hij heeft inderdaad ook een injectie gehad bij de DA. Vanaf hoeveel dagen mag hij weer op stro zitten? En vanaf wanneer zou hij weer in zijn eigen buitenhok mogen?
Miesee Geplaatst: 31 oktober 2009 Geplaatst: 31 oktober 2009 Bij mij heeft hij 3 dagen binnengezeten op handdoeken daarna weer lekker zijn eigen hok in. Ik zou zeggen, kijk ff naar de wond, of het nog bloed en of het goed dicht zit. Zit het goed dicht en voelt hij zich weer goed zou ik hem lekker weer zijn eigen hok in doen.
amy&baily Geplaatst: 2 november 2009 Auteur Geplaatst: 2 november 2009 Bij mij heeft hij 3 dagen binnengezeten op handdoeken daarna weer lekker zijn eigen hok in. Ik zou zeggen, kijk ff naar de wond, of het nog bloed en of het goed dicht zit. Zit het goed dicht en voelt hij zich weer goed zou ik hem lekker weer zijn eigen hok in doen. Nog een paar vraagjes... Toen jij hem in zijn hok deed lag hij toen nog steeds op handdoeken? of heb je toen weer gewoon stro en abiose of stro in het hok gedaan? Of mag je dat pas doen als na 10 dagen de hechtingen eruit zijn gehaald? Baily is er absoluut niet van gedient om op zijn rug te worden gehouden zodat ik naar de wond kan kijken... Dus gister ben ik naast hem gaan liggen, en hij was zo loom van al dat geaai dat hij helemaal languit ging liggen... Hij lag op een gegeven moment zelfs in diepe slaap! Maffe nijn! Maar goed, toen heb ik dus geprobeerd te kijken samen met mijn man (die het maar raar vond dat ik op de grond lag naast een konijn ) Maar we zagen niets... alleen een hoop dikke vacht. Hij eet niet maar hij vreet dus dat zit wel goed. En hij is ook goed levendig, niets om op aan te merken. Alleen weet ik dus niet wanneer hij op stro etc. mag. Sorry veel vragen, maar ik heb nooit rammen gehad hahaha
amy&baily Geplaatst: 2 november 2009 Auteur Geplaatst: 2 november 2009 Heb net de dierenarts gebeld om te vragen wanneer ik weer stro etc. in zijn hok kan doen. Dit mag pas 2 dagen nadat de hechtingen eruit zijn gehaald! Dat is dus pas over 10 dagen! Ik wist niet dat je daar zo lang mee moest wachten?! Als ik alleen handdoeken in zijn hok doe is dat toch niet warm genoeg? Hij duwd ze namelijk altijd weg! Nu zit hij nog binnen, maar ik wil hem zo snel mogelijk weer naar buiten doen, want hij staat nu in mijn atelier (waar het wel een beetje koud is maar nietzo koud als buiten) en hij moet natuurlijk niet teveel gaan wennen aan de warmte...Ik kan niet zijn hok binnen zetten, want dat is enorm!Hoe hebben jullie dit gedaan?
Aanbevolen berichten