Sugamilk Geplaatst: 29 oktober 2009 Geplaatst: 29 oktober 2009 Nou kom ik dagelijks in de kooi, maar check niet altijd de konijnen.Nu zie k punkie ( geboren 10 juli ) beetje zielig zitten kijken.En zie ik dat ze een hap bij dr okseltje weg heeft... Een lapje van zon 2,5cm bij 1,5.Er zit echter wel gewoon al een korstje op en dr groeit gewoon haar op.Wat kan ik nu het beste doen?Haar terug zetten bij dr vader en dr moeder?Of dr tijdelijk apart binnen in een noodhokje, zodat ik haar in de gaten kan houden?Ze zit nu wel heel lief bij mij op schoot en lijkt er geen last van te hebben, en als het nou open was, dan was ik naar de dierenarts geweest, maar het is dicht en dr zit een harde korst op...
chan Geplaatst: 29 oktober 2009 Geplaatst: 29 oktober 2009 Als het echt helemaal dicht is en het ziet er niet raar uit, dus niet ontstoken enzo, zou ik ook niet meteen naar de DA gaan. Maar hou het wel heeeeeeel goed in de gaten!Denk dat wel 1 vd andere 2 konijnen dit gedaan heeft, misschien hebben ze ruzie gehad. Als je haar weer terug zet en je ziet ze echt niet vechten enzo, zou ik haar erbij laten. Als er al zo'n goeie korst en haar op zit is het niet een hele nieuwe wond natuurlijk. Maar als je ze weer ziet vechten of wondjes ziet, zou ik haar niet meer terug zetten.
konjinenliefhebber Geplaatst: 29 oktober 2009 Geplaatst: 29 oktober 2009 Ik zou het in de gaten houden en als het allemaal weer opengaan naar de DA.Als ze weer gaat vechten apart zeten!!! Netzoals Chan al zei.
Sugamilk Geplaatst: 29 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2009 Thanks.Ze zit nu tijdelijk even binnen.Want de korst zag er goed uit, randje was beetje ontstoken.Heb dat schoongemaakt en het ziet er al stuk beter uit.Houd het nu eerst in de gaten, ze eet en drinkt goed enzo. En dan probeer ik ze weer te koppellen aan papa en mama, want wegdoen kan ik haar niet.
rabbitm Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 kijk of het onstoken is. laat haar gewoon haar gang gaan. pas wel op. korstjes gaan jeuken en dan krabbelt ze het open. dat kan wel ontstekingen veroorzaken. ik zou allen voor info ff de da bellen als ze het openkrabt succes
Sugamilk Geplaatst: 31 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2009 Ik heb besloten dr binnen te houden tot het weer warmer word.Daarna kan ik ze weer gaan koppellen ( Krijgen ze ook een hele nieuwe kooi. )En kan ik het ook weer beter in de gaten gaan houden. Het wondje ziet er goed uit.
Aanbevolen berichten