Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik weet niet of hij ziek is of zo maar ik zit er mee. Ons konijn wilt niet meer uit de kooi alleen kijkt ze me aan of ik eten heb. Ze eet wel goed in de kooi vooral de hooi. Maar ze moeten toch ook genoeg beweging hebben. Wat kan ik nu precies doen?

Geplaatst:

Ik snap 'm niet helemaal. Wat is er precies aan de hand? Je konijntje is stil? Lusteloos? Wil niet lopen? Maar ze eet nog goed dus. Is dit altijd zo? Of plotseling?

Opzich is het niet goed als ze opeens zo rustig doen, maar als ze nog gewoon eet.. Misschien dat je haar wat aan het lopen kunt krijgen.. Bij mij helpt het wel als ik ze in de tuin laat, maar ik heb buitenkonijnen, voor binnenkonijnen is het nu wat te koud denk ik. Misschien dat je een voerbal zou kunnen proberen, zodat ze wat moet doen voor haar eten? Die kun je bij de meeste dierenwinkels wel kopen. Het duurt soms even voor ze het doorhebben, maar mijn konijn vindt het leuk! Die speelt er zelfs mee als de bal leeg is. (Nou ja, ik denk dat hij het leuk vindt, heeft ie nooit letterlijk gezegt..)

Geplaatst:

Ze zit te stil ik laat de kooi voor haar open als ik thuis ben zodat ze eruit mag maar ik kan haar niet lokken. Ik kan haar toch niet de hele tijd lokken met eten? Want dan ben ik bang dat ze te dik word. Ik vind heel moeilijk om dit uit te leggen. Maar ik ben gewoon bang dat ze iets heeft. Ik heb knuffeltjes neer gelegd daar kijkt ze niet naar om. Ik heb van die rolletjes van papier neer gelegd daar wilt ze ook niet mee spelen. Eerst wilde ze altijd uit nieuwsgierigheid de woonkamer bekijken en kijken waar ze achter kon lopen. Nu doet ze dat niet meer.

Geplaatst:

Als je het niet vertrouwd, inderdaad even langs de dierenarts gaan.

Ik snap nog steeds niet helemaal of dit nu een plotselinge verandering is, dus dat ze gisteren nog actief en nieuwsgierig was, en vandaag niet meer, of dat het in de loop van de tijd zo is gekomen? Op zich vind ik het nog niet zo heel gek, er van uit gaande dat ze wel door heeft 'dat het winter is', mijn (buiten) konijnen zijn ook een stuk minder actief. Maar ben je nu bang dat ze lui is, of dat ze ziek is?

Als ze lui is kun je misschien een voerbal kopen zoals ik al zei, maar dan haar biks erin doen en geen snoepjes ofzo. Dat ze een beetje moet werken voor d'r eten. Daarnaast kun je de hoeveelheid eten die ze krijgt ook aanpassen op hoe actief ze is..

Geplaatst:

Als ze echt plots anders doet zou ik niet afwachten of haar gedrag nog weer veranderd, maar gewoon morgen naar de dierenarts gaan. Het is dat ze nog gewoon eet, anders zou je echt nu heen moeten. Een konijn dat plots zo rustig is, is niet oké. In combinatie met niet eten duidt het vaak op pijn. Als ze niet eten, vallen hun darmen stil en dan ben je nóg veel verder van huis. Zodra ze stopt met eten moet je echt naar een dierenarts gaan en als ik jou was, zou ik sowieso morgen een afspraak maken. Beter een keer te vaak, dan een keer te weinig.

Overigens vergeet ik helemaal te vragen: Keutelt ze nog wel?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .