Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

wij hebben een vat met voer voor de konijnen die is bijna op en daarna kan ik ander voer gaan proberen.maar is dat dan niet slecht voor ze want ze krijgt al heel haar leven gemixt voer?

naomi

Geplaatst:

Nee, biks is juist beter dan gemengd voer. MAAR je moet wel mengen.. Je kan haar niet zomaar ineens ander voer geven...

Dus zo snel mogelijk biks halen, en een klein beetje biks door haar andere voer mengen. En dan geef je iedere dag wat meer biks, en wat minder gemengd voer, tot ze helemaal op biks zit. Zo kan ze er langzaam aan wennen.

Geplaatst:

Maar is dat niet gewoon een vlaamse reus? Dan zou het gewicht ongeveer 7 kilo zijn, en dan is het voer niet te veel.

Hoop dat je nijn weer helemaal fit is nu!

Geplaatst:
rabbitm, lees aub eens hele topics... Je leest volgens mij alleen het eerste bericht en reageert daar dan op..

Een konijn mag zo'n 25 gram voer per kilo lichaamsgewicht. Als je konijn daadwerkelijk 4/5 kilo zou wegne, zou 165 gram dus wat te veel zijn.

Je zou eens kunnen proberen om wat te minderen met het biks, en te kijken of hij dan meer hooi gaat eten en zijn keutels steviger, groter en harder worden, en hij dus geen plakpoep meer heeft.

Ja sorry kzou het voortaan doen!

Geplaatst:

Ik dacht aan een vlaamse reus omdat ze in een berichtje schreef dat haar konijn uitgestrekt een meter is. Dat is toch wel erg lang voor een Franse of Duitse hangoor?

Geplaatst:

en nog iets heel anders. hoe kan je je foto die in het hoekje staat veranderen?

want ik snap het niet hoe je het moet doen.want ik wil een foto van mijn konijn en deze had ik op het begin voor dat ik foto's had.dus kunnen julie mij helpen

naomi

Geplaatst:

floortje eet nu alleen nog maar biks maar dat heeft ze heel snel op. ik heb het in de ochtend gegeven en in de middag was het al leeg. moet ik dan weer wat meer geven of gewoon zo houden????

naomi

Geplaatst:

mijn vriendin heeft een konijntje die is op zijn neus zijn bekje en nog op meerdere plekjes heeft het konijntje korsten en bloed. ze zijn al naar de dierenart geweest en het was volgens mij een bacterie. maar wat ik nou wou weten want het is een besmetelijke bacterie maar ze heeft ook bij nog 2 cavia's en een ander konijn in het hok gezeten. wat moet ze daar mee doen gewoon opletten of ook naar de dieren art?? en wat vind een ziek konijntje leuk om hem op te vrolijkke:he::yes::love:.

naomisissy

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .