naomisissy Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 mijn konijn floortje heeft al een paar dagen heel erg diarree.wat moet ik doen?ik heb haar hooi thee gegeven er was wel een verandering maar niet helemaal moet ik dan nog door gaan? en hebben jullie nog tips voor mij wat ik kan doen? ik hoop dat jullie hier op reageren.!!!! alvast bedanktnaomisissy
Roos1995 Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Ik denk dat je hem het beste op Hooi&water kunt zetten.Geen biks meer (ook geen fruit etc. meer)Eet ze nog wel goed?
Laura82 Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Ben je nog niet naar de dierenarts geweest of gebeld. Een beestje dat al 5 dagen diarree heeft moet echt langs een dierenarts. Daarnaast nu indd geen gemengd voer maar alleen hooi. Heeft ze verder nog andere klachten?He tis dus echt dun he of zijn het zachte keuteltjes?
_Danielle Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Hooithee doet helemaal niets tegen diarree hoor.. Dat is gewoon water met een hooismaakje er aan.. Een konijn wat diarree blijft houden, moet zo snel mogelijk naar de dierenarts.
zwarte panter Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Een paar dagen heel erge diarree? Zo snel mogelijk naar een DA! Een konijn met vreselijke diarree kan erg snel uitdrogen. Om nog maar niet te zwijgen over het tekort aan kalium,...
Reusje Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 En hoe oud is dat beestje :bounce::bounce::bounce: Als dat nog piepjong is en dan al dagen diarree :bounce::bounce::bounce: naar de dierenarts.
Laura82 Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Ik heb even op haar profiel gekeken, daar heeft ze wat meer info gezet (zie hier onder). Vanmiddag hebben al meerdere mensen haar verteld dat ze echt naar de dierenarts moet met het konijn, ik hoop dat ze dat ook echt gaat doen. Bericht vandaag 14.26mijn konijn drinkt en eet wel nog gewoon. het is een echte vreetzak. maar ze heeft het al heel vaak gehad alleen dan ging het weer over. maar nu is het wel heel erg. na dat ik 2 dagen hooithee had gegeven was het wel wat minder geworden moet ik daar dan mee door gaan?het is een groot konijn als die zich helemaal uitrekt is die bijna 1 meter Vandaag 13.36mijn konijn floortje heeft heel erg diarree. en het gaat maar niet over ik heb haar al hooithee gegeven heel veel hooi en een beetje eten maar het is nog steeds niet over en het is begonnen 5 daggen geleden. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Bericht 23 oktobermijn konijn heeft heel erg diarree. ik ben al hooithee aan het maken maar als dat niet werkt wat moet ik dan doen? mijn konijn krijgt hooi, gemixt voer en tussen door apels,hard brood, en soms brandnetels dat laatse heb ik maar 1 x gegeven. mijn konijn heeft een helle vieze drap van diarree je kan niet zien dat er keutels in zitten. (mijn konijn is ongeveer 6 jaar oud)ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit probleem. Blog 24 oktobermijn konijn floortje heeft heel erg diarree.ik heb al hooithee gegeven. ze heeft al veel op maar het is nog niet beter gegaan. wat moet ik doen? maar als jullie mischien tips hebben hoor ik dat graag:he:
_Danielle Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Oh wat erg dit.... Arme diertje is hartstikke ziek... Ga aub zo snel mogelijk met dit konijntje naar een konijnkundige dierenarts, dit beestje heeft dringend medische hulp nodig!
bunny ranch chanty Geplaatst: 29 oktober 2009 Geplaatst: 29 oktober 2009 Dat je hier je vraag nog steld!~gaan met die banaan!!! succes bij de DA= dierenarts
_Danielle Geplaatst: 29 oktober 2009 Geplaatst: 29 oktober 2009 Ik vraag me af of ze uberhaupt al gegaan is of er aan gedacht heeft om naar een dierenarts te gaan.. Ik hoop dat het konijntje nog leeft..
Laura82 Geplaatst: 29 oktober 2009 Geplaatst: 29 oktober 2009 Dat hoop ik ook, ze is vanochtend rond 8.30 online geweest met een vraag op haar profiel over foto's. Dus neem aan dat het toen nog leefde en volgens haar niet ziek was want ze at nog. Denk niet dat ze nog in dit topic heeft gekeken.
naomisissy Geplaatst: 29 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2009 bedankt voor alle reactiesmijn konijn is 6 jaar en haar diarree is in eens helemaal weg. en ik had gekeken in haar hok maar wat ze had was helemaal niet zo heeeel erg wat buiten lach was gewoon helemaal nat geworden.dus het gaat helemaal weer goed met haar ze is weer helemaal vrolijk en eet ook nog heel veel na dat ik haar een dag op hooi en water had gezet was het helemaal weg dus ik denk dat het door het eten komt en ik ga ook ander voer halen om te kijken of dat werkt als ze het weer krijgt.sorry dat het zo gelopen is maar ik kwam er gisteren pas achter.groeten naomi
_Danielle Geplaatst: 29 oktober 2009 Geplaatst: 29 oktober 2009 Je moet in ieder geval niet zomaar ander voer geven.Waarschijnlijk ligt het aan de hoeveelheid voer die je geeft, ik denk dat je te veel geeft.
naomisissy Geplaatst: 29 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2009 ik denk niet dat ze te veel krijgt want ze krijgt niet heel veel ze krijgt minstens een half bakje per dag en dat bakje is niet heel erg groot maar bedanktze weegt denk ik 4 of 5 kilo en somige mensen vragen hoe oud ik ben ik ben 12naomi
_Danielle Geplaatst: 29 oktober 2009 Geplaatst: 29 oktober 2009 Ze krijgt niet zomaar 'slechte poep' of diarree.. Dat heeft een reden. Zou je de hoeveelheid voer die je haar geeft eens kunnen wegen? En schat je dat ze 4 of 5 kilo weegt, of weet je dat ongeveer?
naomisissy Geplaatst: 29 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2009 ik schat dat ze iets van 4 of 5 kilo weegt. en hoe kan je dat voer dan wegen?
naomisissy Geplaatst: 29 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2009 ik geef mijn konijn per dag 165 gram voer per dag is dat te veel of te weinig voor een Duitse hangoor
rabbitm Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 Maak hooithee, geef hem/haar droogvoer en niet te natte dingen.
_Danielle Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 rabbitm, lees aub eens hele topics... Je leest volgens mij alleen het eerste bericht en reageert daar dan op.. Een konijn mag zo'n 25 gram voer per kilo lichaamsgewicht. Als je konijn daadwerkelijk 4/5 kilo zou wegne, zou 165 gram dus wat te veel zijn. Je zou eens kunnen proberen om wat te minderen met het biks, en te kijken of hij dan meer hooi gaat eten en zijn keutels steviger, groter en harder worden, en hij dus geen plakpoep meer heeft.
naomisissy Geplaatst: 30 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2009 op mijn site zie je foto's van mijn konijn floortjeen hij heeft ook geen plakpoep meer. naomi
naomisissy Geplaatst: 30 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2009 (aangepast) met floortje gaat het weer helemaal goed ze heeft geen diarree meer en eet ook weer normaal. :mdr: naomisissy:yes: 30 oktober 2009 aangepast door naomisissy
naomisissy Geplaatst: 30 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2009 op mijn site staan foto's van floortje het gaat helemaal weer goed ze heeft ook gen plakpoep meer.
_Danielle Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 Waarschijnlijk had hij ook geen diarree, maar plakpoep. Of was het echt waterdun?Of waren het zachte keutels die op elkaar geplakt zaten? Maar je zegt dat hij vaker plakpoep heeft gehad, da's ook niet helemaal normaal hoor..
_Danielle Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 Ik heb even de foto's bekeken, en ik vind dat je konijn behoorlijk aan de dikke kant is... Da's echt niet goed voor een konijn, zij zijn heel gevoelig voor overgewicht... Daarnaast zie ik ook dat er gemengd voer staat, je kunt beter biks geven. Is je konijn nou een ram of een voedster?
Aanbevolen berichten