LauraM Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Haai, ik haalde net mijn konijntje binnen. En ik wilde kijken hoe zijn wondje was (zie kapotte lip). Ik zag toen dat hij 2 hele kleine voortandjes had:Hoe kan dit? Hebben konijnen melktanden?
zwarte panter Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Dat zijn de stifttandjes waar je tegenaan kijkt. Gezien het wondje aan zijn lip, is er een kans dat hij op de een of andere manier zelf zijn tanden verwijderd heeft... Had hij de vorige keer dat je keek bovenaan nog wel zijn gewone tanden?
LauraM Geplaatst: 28 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2009 Ja, daarom.Wat moet ik nu doen groeien ze wel gewoon terug?
zwarte panter Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Dat hangt er vanaf hoe ze zijn afgebroken...En als ze al teruggroeien is het niet zeker of ze juist teruggroeien. Ik zou hier toch even je DA voor bellen. Misschien vind hij het nodig een foto te maken om te kijken hoe de tanden zijn afgebroken. Daarnaast lijken die onderste ook niet helemaal recht te staan... maar dat kan vertekend zijn door de foto.
LauraM Geplaatst: 28 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2009 Zijn vorige tanden stonden wel gewoon recht, leek net een tand.
zwarte panter Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Dat kan. Maar de situatie nu, klopt in ieder geval niet.Dus ik zou minimum even naar de DA bellen.
LauraM Geplaatst: 28 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2009 Maar groeien ze wel terug, gaan dadelijk waarschijnlijk naar de daWe hebben nu de auto niet.
LauraM Geplaatst: 28 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2009 Maar groeien ze wel terug, gaan dadelijk waarschijnlijk naar de daWe hebben nu de auto niet. Net de dierenarts gebeld om half 4 heb ik een afspraak
LauraM Geplaatst: 30 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2009 Euhm, wel goed op de heenweg wilde hij de heletijd naar buiten kijken.En de dierenarts had laten zien waar zijn snijtanden waren gebleven (je zag nog een stukje bovenin zijn mond.) En ze zei dat het wel goed kwam, dat ze gewoon weer groeide en dat het een paar weken duurde dat hij weer echt hard voer kon eten.
FemkeS Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 En ze zei dat het wel goed kwam, dat ze gewoon weer groeide en dat het een paar weken duurde dat hij weer echt hard voer kon eten. Konijnen zonder voortanden kunnen wel gewoon hard voer eten hoor. Ik heb een konijn waarbij de voortanden helemaal zijn verwijderd. Hij kan gewoon biks en hooi eten hoor. Je konijntje kan alleen geen stukjes afbijten. Een blaadje witlof bijv moet je in kleine stukjes aanbieden. Hopelijk komen zijn tandjes wel snel terug en groeien ze ook op de juiste manier terug.
Aanbevolen berichten