catharina Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Hallo,ben weer terug van weg geweest en er is alweer veranderingen in mijn beestenboel:bounce:Ergisteren Barry opgehaald bij het KDC in Heiloo. Barry is een prachtkerel van een VR en maar 5 maanden.De bedoeling is dat Barry nu het nieuwe vriendje van Lola wordt(Tom will haar echt niet:bad:) Barry is gevonden in een park:grrrrrr:, zat nu 3 weken in het KDC.:mdr:Bij mij zit hij buiten, weliswaar 's nachts in een nachthok 80 cm over de grond.Wij hebben mazzel met het weer deze dagen natuurlijk.:mdr:vraag; hoelang duurt het voordat Barry zijn wintervacht heeft aangelegd. Hij heeft veel strooh en dekens 's nachts en voelt niet koud aan maart overdag huppelt hij natuurlijk buiten lekker rond.Hij moet nog leren omhoog te lopen in het hok, dat snapt hij nog niet zo goed, dus ik hou hem alsnog in de gaten door de dag vw. regen en kou.Catharina
catharina Geplaatst: 30 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2009 niemand die iets kan zeggen over hoe en wat met de wintervacht ??? Catharina
Laura1984 Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 Volgens mij is dat moeilijk te zeggen, bij het ene konijn gaat dat nl. sneller dan bij het andere dacht ik...
catharina Geplaatst: 30 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2009 Ok maar dan gaat het dus alsnog gebeuren?Was bang dat oktober bijna TE LAAT was.Catharina
Laura1984 Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 Het scheelt wel dat het nog vrij zacht weer is. Hoewel oktober inderdaad wel aan de late kant is, moet het volgens mij nog wel gewoon kunnen... Hier zijn ze eigenlijk ook nog niet echt heel erg aan het verharen geweest en ze zitten gewoon altijd buiten.
Miesee Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 Was de opvang buiten of niet? Als hij voor die tijd in het park heeft gelopen ga ik er vanuit dat hij een wintervacht heeft. VR = dat een vlaamse reus? Kan me namelijk niet voorstellen dat veel mensen deze binnenhouden en dat hij dus voordat hij gedropt in het park werd buiten zat. Zorg alleen wel dat hij uit de wind is en een goed binnenhok heeft zodat hij zich kan verschuilen.
catharina Geplaatst: 1 november 2009 Auteur Geplaatst: 1 november 2009 Nee in het opvang zat hij binnen.En ja hij is een vlaamse reus. Vangdaag, nu is het een noodweer en hij ging maar niet naar boven.......wij hebben hem dan maar naar boven in zijn hok gezet, uit de wind en uit de regen.Hij heeft een hok met slaapgedelte, zit gedeelte en een plank om op te srpringen . Het hele gebeuren zit hoog over de grond, zo'n 80cm.:yes:Als hij beneden is kan hij onder het hok schuilen en ik heb zeil eromheen gespennen dus hij kan droog zitten.Uit de wind, tja dat is buiten in een ren natuurlijk wat lastig.Maar wij sluiten hem gewon op in zijn hok met erg slecht weer en zo gauw het donker en nacht wordt. Ben wel erg blij dat jullie optimistish zijn en dat het nog net ok is met hem buitenen ja inderdad, hij zal wel buiten geboren zijn en in het park, ja wie weet hoelang hij daar gezeten heeft:p Catharina
Miesee Geplaatst: 1 november 2009 Geplaatst: 1 november 2009 Heeft hij een vriendinnetje? Anders kijkt hij daar de kunst wel af van het traplopen.
catharina Geplaatst: 1 november 2009 Auteur Geplaatst: 1 november 2009 :yes: oh maar hij kan het wel................hebben wij nu een aantal keeren gezien, aleen hij vond het wel fijn en niet nat genog om de moeite te doen om naar boven te gaan:p.Wij zijn dan bezorgd omdat hij mischien te nat en dan te koud zou kunnen worden omdat hij nog een wat pluizige babyvacht heeft. Zijn toekomstige vriendin (hij is volgens het kdc nog te jong voor castratie) woont naast hem in een eigen huis. De overigen 7 nijnen in mijn tuin :bounce:maak ik me geen zorgen om als hun in de regen of wat dan ook zitten. Hun zitten al vanaf voor de zomer buiten en hebben allemal prachtige dikke vachten.Ik heb mooie grote hokken en rennen dus hun mogen het zelf weten. Catharina
lianne Geplaatst: 1 november 2009 Geplaatst: 1 november 2009 Catherina! Dus toch... ik had het al zien staan op het bordje van Barry, ik dacht dat jij een konijnenverbod had gekregen? Barry is wel een onwijze nieuwsgierige schat, ik heb zo vaak met hem zitten knuffelen. Ben overigens helemaal vergeten je foto's destijds te uploaden, sorry...
catharina Geplaatst: 3 november 2009 Auteur Geplaatst: 3 november 2009 Hey Lianne, leuk " van je te horen".............:bounce:Ja e-g-e-n-l-i-j-k wel ; het konijnen verbod.............maar ja gelukkig zijn wij allebei gek van dieren dus...............!(mijn hart bloed als ik de 2 Lotharingers zie die nu in het kdc zitten)Maar ja, Tom vond zijn nieuwe niet leuk, die vonden wij wel zo erg leuk dat zij moest blijven. Maar zij moest dan natuurlijk een vriend, en toen vielen mijn oogen op Barry.Heb je gehoord dat Wendy ook weer bij mij is?Tom en Wendy gaan weer samenwonen maar nu als buurman en buurvrouw, dus naast elkaar en dat waar ik werk.Ik blijf voor ze zorgen aleen staan ze dan niet meer in mijn tuin.Ik kon niet uitstaan dat Wendy geen thuis krijgt:grrrrrr:, dus vandaar.Maar goed, daar gaat dit topic natuurlijk helemal niet over:$.Barry gaat goed, lijkt het niet koud te hebben MAAR wij sluiten hem einde van de middag tot het weer licht wordt toch altijd op in zijn hok.Overdag als het regent ligt er een zeil over de ren, zodat hij toch buiten kan huppelen zonder nat te worden.Hij is zoooooooooooooooo leuk!!!!:mdr:Hoop dat hij en Lola een koppeltje wprden als hij eenmal geholpen word.Will je alsnog mijn fotos plaatsen of liever niet?Dan mail ik namelijk liever nieuwe naar je toe.Catharina
Aanbevolen berichten