Ga naar inhoud

Babs niet lekker in haar vel


Guus

Aanbevolen berichten

  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Oke van die ontstekingremmer wist ik niet...

Maar blaastonsteking is een infectie en dus een bacterie... en die verhelp je volgens mij alleen maar met AB. (ik heb zelf al vaak blaasonsteking gehad...)

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoelang metacam werkt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou eten gaat echt wel weer goed!

Ik heb net voor het eerst zelf medicijnen toegediend (primperan) en dat vind ze echt lekker dus dat is wel makkelijk!

Ze valt het eten ook echt aan en zit vol smaak te eten dus ik denk dat de primperan wel kan stoppen nu.

Metacam bekijken we morgen even...

Link naar reactie
Delen op andere sites

I(K zou je idd zeker aanraden om haar eens te ontwormen.

Wormen zijn, zoals YvonneH al zei, lƔng niet altijd zichtbaar op keutels.

Wil je wrmen op de keutels zien moet je echt geluk hebben. Het is sowieso geen slecht plan om je konijn 1x per jaar preventief te ontwormen.

Konijnen kunnen wormen hebben zonder dat je het weet, ziet of doorhebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik zou de ontlasting na laten kijken als ik jou was. Het kan namelijk ook nog coccidiose zijn, er zat een nijn in pleeggezin bij iemand en dan had ze weer plakpoep dan niet, dan at ze, dan weer niet en was ze lusteloos. Zij was ook erg bang en schrikkerig en ze bleek toch coccidiose te hebben, ik heb haar behandeld en ze is nu een totaal ander konijn, nieuwsgierig, alert en gek op eten.

Ik zou zeker gewoon even de keuteltjes langs brengen bij de dierenarts, kost niet veel en ze kunnen kijken op wormen en coccidiose.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt wederom voor de reacties!

Aniek, coccidiose komt toch vooral voor bij jonge konijnen of heb ik dat mis?

Ik zal er zo nog eens over gaan lezen... Eerst ga ik ze weer eten geven voor Babs zo met de etensbak Guus een hersenschudding slaat (ze heeft honger!!! :D)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn met EC: *Dronk heel veel

* viel zonder duidelijke reden af

* Liet haar plas lopen

*Liep slecht, en was na een tijdje zelfs verlamd.

Toen heb ik haar in laten slapen, maar zij had ook geen scheef koppie.

Het kan zijn dat Babs zo in de war is van de EC dat ze niet eet.

Baad het niet schaad het niet: Overleg met je DA over het behandelen van EC.

Bij mijn konijn was het te laat....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Coccidiose komt bij alle konijnen voor en zeker bij bange stresserige konijnen, het kan ook zijn dat ze EC heeft met coccidiose die er onder zit.

Ik weet niet of je het verhaal van de konijnen uit Strijen kent, 2 volwassen konijnen zijn hier overleden aan coccidiose, zij waren zo ontzettend bang en stress. De andere waar ik net over vertelde is ook 1 uit Strijen, maar relaxter, zij is ook volwassen en goed behandeld. Alle konijnen dragen coccidiose bij zich, maar uit zich bij ziekte of stress.

Wat ik dus zou doen is ontlasting laten onderzoeken en eventueel bloedonderzoek of behandeling voor EC inschakelen met panacur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn met EC: *Dronk heel veel

* viel zonder duidelijke reden af

* Liet haar plas lopen

*Liep slecht, en was na een tijdje zelfs verlamd.

Toen heb ik haar in laten slapen, maar zij had ook geen scheef koppie.

Het kan zijn dat Babs zo in de war is van de EC dat ze niet eet.

Baad het niet schaad het niet: Overleg met je DA over het behandelen van EC.

Bij mijn konijn was het te laat....

Waarom heb je haar in laten slapen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow dat is wel handig ja!

Ik zal zo eens gaan zoeken!

Ik heb een dieet mee gekregen van de DA

Ze mag geen biks meer ze moet veel hooi (wat ze al veel eet) andijvie, komkommer, wortelloof, rabarber en wortels.

Andijvie eet ze altijd al veel, ben nu komkommer aan het opbouwen en biks aan het afbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ze is echt veel actiever dan hiervoor! Ook minder bang lijkt het wel!

Het enige nadeel is dat ze niet zo veel groente gewend is dus ik moet dit langzaam op gaan bouwen. Over andijvie en witlof heb ik bijna een maand gedaan voor ze geen dunne poep meer had... Ze kreeg steeds dunne poep als ze daar iets van gegeten had. Kreeg ze het niet dan had ze normale poep.

Ik had van de week proberen bascilicum te geven en dat was weer dunne poep...

Gelukkig eet ze veel hooi, ik heb 2 hooi ruifjes en die moet ik 2 keer per dag vullen... dus dat komt wel goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

We hebben morgen weer een afspraak bij de DA.

Babs drinkt momenteel echt heel erg veel (600/700 ml per dag) en plast dus ook enorm veel!

De wc moet ik echt 2 tot 3 keer per dag verschonen anders overstroomt het! Heb al verschillende bodembedekkers geprobeerd maar niks absorbeert genoeg!

Daarnaast plast ze door heel de kooi enorm. Ik doe per uur zo'n 3 plassen op...

Omdat ik dus niet heel de dag de kooi kan schoonmaken heeft Guus een enorm vieze kont omdat hij dus veel in de urine zit...

Gaat dus met beide konijnen niet zo lekker!

Morgen dus maar weer naar de da...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je! Ik hoop dat dit niet te lang duurt want het duurt niet lang meer of ik hou het niet meer vol...

Ik had ze rond 9 uur schoongemaakt... om 10 uur was weer alle zeik nat dus weer heel de kooi gedaan.

Omdat ik urine moet hebben had ik dus geen bodembedekking erin gedaan.

Ik draai me om, om de zak hooi te pakken... weer heel de kooi zeik nat!

Ik pak dus maar weer papier om de boel droog te maken... springen de beesten door de pis heen... Ik helemaal onder urine...

We moeten intussen de muur schilderen waar ze tegen aan staan, de meubels die erbij staan zitten onder de urine en ga zo maar door...

Het is niet eens meer de moeite om mezelf te douchen als ik onder de urine zit want over een uur zit ik wederom helemaal onder...

Ik heb ze nu apart zitten zodat ik goed kan zien van wie het nu echt is...

Ik word hier echt langzaam aan helemaal gek!!

Hopelijk vind de da iets zodat er snel verbetering in zit want dit is echt niet te doen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .