Ga naar inhoud

Heeft mijn nijn iets onder de leden of ben ik paranoia?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Pas geleden was ik reeds met mijn nijn naar de da geweest omdat hij niet meer at. Hij had medicijntjes gehad en gelukkig ging het kort daarna weer goed met hem. Ik was wel 52 euro kwijt.. maar dat heb ik er echt voor over om hem beter te maken. Nu zijn we al weer 2 of 3 weekjes verder en vorige week kreeg ik de indruk dat hij erg veel dronk(voor zijn doen). De kooi was ook overal nat..dus dacht..misschien heeft hij wel blaasontsteking.. Maar de wc van de nijnen grenst aan de hooiruif en ze graven al het hooi eruit waardoor ze niet meer fatsoenlijk in de wc kunnen plassen, dus dat kon ook de reden zijn waarom ze ineens buiten de wc gaan plassen.. ook ben ik begonnen met stoken in huis..dus dat kon ook de reden zijn waardoor hij meer ging drinken. Buiten de kooi was hij verder wel zindelijk... ik keek het nog even aan want hij leek geen pijn te hebben en at en dronk goed..en hij was vrolijk en nieuwsgierig.. nu een week later lijkt het wel alsof hij niet meer wil drinken..hij kijkt naar die drinktuit alsof hij wil drinken en doet het dan toch maar niet... hij ligt veel languit..maar eten sprint hij nog steeds op af..hij is nog steeds erg nieuwsgierig en vrolijk.. ik dacht dat hij wat sneller ademde..maar andere momenten denk ik dat het wel meevalt.. ik weet niet wat ik moet denken..zijn plas was wel wat lichtgeel wit en dik..maar dat kan ook voorkomen op momenten.. teveel calcium ofzo gegeten.. ik probeer hem de hele tijd te observeren..maar ik zie minimaal verschil...ik ben bang dat ik straks voor niks dat beest naar de da sleep..en zoveel moet betalen terwijl er niks loos is..ik zoek overal info..ik heb dat geld wel ervoor over als ze ziek zijn hoor..maar het zou wel fijn zijn als ik wist of het ook echt nodig is.. want ik ben meestal wel heel snel overbezorgd en zie in elk klein verschilletje al een ziekte.. en de da die zegt echt niet van..nou hij heeft niks je hoeft niet te betalen...

Geplaatst:

Heb je al een drinkbakje geprobeerd? het flesje laten hangen en er een extra bakje bij zetten? het is maar een idee hoor, ik heb medisch ook niet zoveel verstand ervan.

het klinkt niet als een ziek konijntje voor mij, hij eet goed zeg je....keutelt hij ook normaal? en als hij gewoon aktief is....

Geplaatst:

Oh gelukkig ik heb hem net zien drinken.. ja.. dat beestje drinkt geruisloos en soms hoor ik snacht drinken en dan weet ik bijna zeker dat het mijn andere nijn is maar dan sta ik toch nog op om snel te kijken of hij aan het drinken is..maar dan is hij het niet. Ja ik vond hem iets te rustig en dan ga ik gelijk denken dat er wat is met dat beestje.. maar ik kijk het nog aan. Als ik nog meer rare dingen opmerk dan ga ik morgen naar de da.. als het zo blijft en hij eet en drinkt gewoon en hij is actief dan zal het wel goed zijn. Trouwens drinkbankje is een goed idee over het algemeen..had ik de vorige keer gedaan toen Bailey niet meer dronk en at... maar Boefje zijn vrouwtje die vind dat dat ding er niet hoort..dus die kiept hem altijd om.. lol.. toen ging ik hem maar met een spuitje water dwangvoeren..maar gelukkig hoef ik dat nu niet te doen.

Geplaatst:

Haai,

Misschien kun je dit uitproberen:

reis%20drinkfles.jpgje stopt water in de fles zodra je in de fles knijpt valt er water in het bakje! en kan je konijn lekker drinken!

Meestal zijn deze wel te koop in tuincentra en dierenwinkels, voor de zekerheid heb ik ook wat site's voor je waar je hem kan bestellen:

http://www.petspassion.nl/index.php?gr=19&ag=1805&show=detail

http://www.catsanddogs.be/shop/flypage/category/Honden/Eetgerei/product/505/DOG_ON_TOUR_DRINKFLES_250ML.html

http://www.anniemall.nl/drinkfles-voor-auto-p-1440.html

+ eigenlijk is ie voor honden, maar volgensmij ook ideaal voor konijnen

Geplaatst:

@Sherrifke, mijn nijn doet het weer goed.. ik had wat geminderd met het voer en wat meer groenvoer gegeven o.a. met prozyme... hij dronk trouwens ook weer vlak nadat ik mijn vorige bericht getypt had. Gelukkig maar weer...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .