Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Haai, vanmorgen had ik mijn konijntje los in de tuin gelaten (mag meestal hij om de dag ). Ik was binnen naar hem aan het kijken, hij was allemaal blij aan het doen aan het rond springen met van die gekke sprongetjes erbij.

En toen sprong hij over de vijver met een rare sprong ,hij springt wel vaker over de vijver , maar nu kwam hij dus niet goed uit en kwam toen hij op de grond kwam half in de vijver (bij de rand)waarbij zijn buik en pootjes nat waren. Ik ben toen snel naar buiten gegaan en heb binnen afgedroogd, toen zag ik dat zijn lip bloeide, ik denk dat hij op zijn lip heeft gebeten. Maar nu wil hij dus niet meer eten en je mag er ook niet aankomen van hem, ik maak me een beetje zorgen . Ik weet niet of hij hooi eet maar een snoepje kan hij iig niet eten, hij wil het wel komt er wel naartoe rennen maar dan probeert hij te bijten en dan wil hij het niet meer.

Het wondje is volgens mij niet meer open zit al een korstachtig iets op.

Heeft iemand tips?

Geplaatst:

Heb hem net weer even binnen gehaald, hij eet weer gelukkig, wel alleen zacht eten hij heeft een half druifje gehad en heb nu een beetje brood in zijn hok gezet. Ook hem uit een mokje laten drinken omdat hij dan zijn mond niet echt hoeft te gebruiken want uit zijn drinkfles wilde hij ook niet drinken. Verder lag er nog hooi in zijn hok. En op het wondje zit al een mooi korstje

Geplaatst:

Mijn konijn heeft een keer een hele schuur in zijn lip gehad nadat hij ergens was opgeklommen en er van af ge*dondert* was.

hij at ook niet want het deed pijn en het bloede, Ik had het schoon gemaakt met sterilion voor mensen dus en daarna met lauw water afgespoelt en droog gedept.

De volgende dag weer naar gegeken en toen begon er een korstje op te komen, die dag daarna at hij weer gewoon.

Geplaatst:
Mijn konijn heeft een keer een hele schuur in zijn lip gehad nadat hij ergens was opgeklommen en er van af ge*dondert* was.

hij at ook niet want het deed pijn en het bloede, Ik had het schoon gemaakt met sterilion voor mensen dus en daarna met lauw water afgespoelt en droog gedept.

De volgende dag weer naar gegeken en toen begon er een korstje op te komen, die dag daarna at hij weer gewoon.

Ja, hij laat me er niet echt goed bij komen en hij likt nogal veel dus dat durf ik niet. Stel dat hij het binnenkrijgt, lijkt me niet echt goed ;)

Geplaatst:

Het zou niet ontzettend veel kwaad kunnen hoor, mijn nijn had het ook een beetje ingeslikt en die leeft nog steeds, ik had het dus eerst erop gedaan konijn goed vast gepakt zodat ie zijn bek niet kon aflikken of raar kon doen en toen het meeste pijn van het prikken voorbij was had ik het met lauw water schoon gemaakt.

Maar als je het zelf niet lukt dan kan je beter naar de dierenarts gaan.;)

Geplaatst:
Het zou niet ontzettend veel kwaad kunnen hoor, mijn nijn had het ook een beetje ingeslikt en die leeft nog steeds, ik had het dus eerst erop gedaan konijn goed vast gepakt zodat ie zijn bek niet kon aflikken of raar kon doen en toen het meeste pijn van het prikken voorbij was had ik het met lauw water schoon gemaakt.

Maar als je het zelf niet lukt dan kan je beter naar de dierenarts gaan.;)

Ja, ik laat het zo wel er zit ook al een korstje op dus dan werkt het toch ook niet meer. Ik was vooral bezorgd dat hij niet at of dronk maar dat doet hij dus nu weer wel. En hij heeft zeer waarschijnlijk op zijn lip gebeten dus er zit ook geen vuil in. Maar bedankt voor de reactie.:)

Geplaatst:

Er kan altijd vuil in zitten, want aan tanden zitten ook bacteriƫn ook bij mensen daarom poetsen wij ook onze tanden en konijnen doen dat niet.

Maar gelukkig heelt het zichzelf en eet en drinkt hij dus weer;)

Geplaatst:

Ja, hij eet ook weer harde dingen, hij heeft zijn brokjes gegeten. En vanmorgen heb ik een beetje zacht brood in stukjes gegeven wat hij wel at.

Zijn tandjes zien hetzelfde eruit als anders, dat had ik al nagekeken

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .