Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zag dat er voor het opgang brengen van de darmen voor konijnen 2 middeltjes te verkrijgen zijn, metocloral en cisaral.

Ik gebruik zelf nu metocloral voor Moon, maar ik vroeg me af wat het verschil is met cisaral. Heeft het dezelfde werking? Moet je 1 van de twee gebruiken of kun je ze naast elkaar gebruiken? Etc.

Hopelijk weet iemand dit.

Geplaatst:

ik weet het niet. ik ken alleen ciseral. maar ik neem aan dat je DA dit voorgeschreven heeft? als hij dan ook ciseral had moeten hbben dan hadtie dat er wel bij gegeven.

en als het beide darmstimulerende middelen zijn dan lijkt het me overdreven en mischien zelfs wel gevaarlijk en pijnlijk als je ze beide geeft.

Geplaatst: (aangepast)

Metocloral/Primperan is voor het achterste gedeelte van de darmen (metocloral heeft nog een extra stofje erin zitten waardoor het sneller in het lichaam word opgenomen itt primperan), Ciseral voor het voorste gedeelte. Je kunt ze dus naast elkaar gebruiken, omdat ze elkaar "aanvullen" in de werking.

@Wupsie: niet iedere Da is konijnkundig en je kan er ook niet zomaar vanuit gaan dat hij/zij de juiste medicatie meegeeft. Naast dat niet iedere DA konijnkundig is blijven het ook mensen... en die maken fouten.

aangepast door lianne
Geplaatst:

Ok, dus het zou handig zijn om ze allebei in de ehbo doos te hebben?

Ik heb nu namelijk wel medicijnen van de DA, maar zag dat ik ook via internet kan bestellen (is een stuk goedkoper) maar die leveren pas donderdag. Dus ik zal nu nog even alles bij de DA moeten kopen. En dan voor de toekomst wil ik gewoon alles al in huis hebben, mocht er weer iets gebeuren. Maar ik vroeg me dus af of het ook handig was om cisaral aan te schaffen.

Geplaatst:

Ugh ik zie nu dat ik ciseral&primperan/metocloral verkeerd om heb gezet. Ciseral is dus voor het achterste gedeelte, primperan/metocloral voor het voorste. Haal het telkens door elkaar, niet zo handig ;)

Geplaatst:

metocloral zorgt ook voor een snellere/betere maaglediging. belangrijk bij bv gas in de maag of beginnende verstopping (dan in combinatie gebruiken men bv prozyme)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .