Reusje Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Awel je hebt gelijk naar de dierenarts gaan is altijd de slimste beslissing. Maar zelfs het traanogen komt omdat hij nu wat zwakker is.Ook in zijn oogjes komt het vol pluizig konijnen haar en dat prikt.Hij moest echt iets bij krijgen om deze verharing goed door te komen.
mageremelk Geplaatst: 30 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2009 Mijn nijn heeft een inenting gekregen dat ie beter door de verharing komt, volgens de D.A. me vitamine b. En verder, volgens de da verliezen konijnen wel haar in de winter, ze zijn 2 x in de rui, dus...
mageremelk Geplaatst: 30 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2009 en ik ga nou om de 2 uur kijken hoe het met hem gaat , tot nu toe goed, ik heb ander hooi, kruidenhooi dus hopelijk eet ie dat meer (tot nu toe heeft ie het nog nie aangeraakt:S:S:S)
respect Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 Heeft ie wel al wat anders gegeten?Goed om te horen dat het wat beter gaat maar hoe zit het met de diaree en traanoogjes? Wat heeft de dierenarts hiermee gedaan?Volgens mijn dierenarts krijgen ze snel last van hun oogjes wanneer hun weerstand is verlaagd.
mageremelk Geplaatst: 30 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2009 Hij heeft in een half uur een wortel op en verder al z'n voer, hij drinkt ook gewoon goed, alleen dat hooi.., z'n diaree is over, al vind ik wel dat z'n keutels wat klein zijn (?) en traanogen blijft ie hebben:S, een soort van witte vloeistof komt uit z'n oogjes, maar meestal heeft ie dat en dan gaat het weer over, volgens de da lag dit allemaal aan dat hij oud was en dat het verharen veel werk kost, hij heeft hem daarvoor dus die inenting gegeven, als oppepper zei de da, maar verder was alles goed volgens hem.
LauraM Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 Oh ziet er niet goed uit.Maar mijn konijntje verhaard ook 2/3 keer per jaar dan vallen zijn langere haren uit en in de winter wordt hij nou heel zacht. Maar niet echt dat het er met plukken uitkomt.Veel succes met je konijntje!
mageremelk Geplaatst: 30 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2009 k weet het, maar mam wil niet nog is naar een andere da, en echt ziek is ie ook niet, maar heeft iemand een tip om hem wat gezonder te krijgen?
Snoef Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 Ik ga niet beweren dat jouw DA ongelijk heeft maar ik vind het wel raar om dit allemaal aan de ouderdom te wijten. 9 jaar is feitelijk gezien nog niet eens zo heel oud. Ik weet wel dat mijn nijnen ook altijd verharen als het winter gaat worden en ik weet ook dat het ze veel energie kost, maar om nou al die symptomen te wijten aan de verharing.....Maar goed, het zal wel zo zijn. Ik heb verder niet echt heel veel tips voor je. Je zou eens kunnen proberen om 'm kruidenhooi te geven, als hij gewoon hooi niet echt eet.
_Danielle Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 Zijn keutels zijn klein zeg je? Zitten er ook haren in? Ik denk dat je nu heel erg moet gaan oppassen voor een verstopping, omdat hij dus zoveel haar verliest. Hij MOET blijven eten en drinken.. Is hij groenvoer gewend? Zodra hij stopt met eten of lusteloos wordt, moet je weer direct terug naar de DA, waarschijnlijk om een behandeling tegen verstopping op te starten... Kleine keutels wijzen namelijk vaak op verstopping, en dat kan dus kloppen omdat hij zoveel haar binnenkrijgt... MAAR daar moet dan wel echt direct wat aan gedaan worden...
mageremelk Geplaatst: 30 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2009 Hij is heel vrolijk en springt rond, en verder eet ie ook goed, ik heb kruidenhooi gekocht, dus duimen maar dat ie het eet. Ik zal is kijken of er haar in z'n poep zit.
The Email Female Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 Heeft je DA iets gezegd over zijn oogjes?
mageremelk Geplaatst: 30 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2009 nu je dat zegt, ik kan me niet herinneren dat ie daar iets over heefd gezegd:S, maar hij heeft hem goed bekeken, hij zou dat toch wel zien:S?
The Email Female Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 Is jouw dierenarts een konijnkundige dierenarts?
mageremelk Geplaatst: 30 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2009 volgensmij wel, het is gewoon een ''dierenkundig centrum'' ofzo, het verder een goede dierenarts, met meerdere vestingen door brabant
The Email Female Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 In welke stad of dorp woon je?
mageremelk Geplaatst: 30 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2009 berkel-enschot, de site van de D.A is http://www.dierenartsenoisterwijk.nl/, volgens mij een goede dierenarts, maar dat was de eerste keer dat we er geweest waren, we gingen altijd naar een andere maar die was ermee gestopt.
The Email Female Geplaatst: 31 oktober 2009 Geplaatst: 31 oktober 2009 Bij welke van die dierenartsen ben je geweest?
rabbitm Geplaatst: 31 oktober 2009 Geplaatst: 31 oktober 2009 Lees dit en dan naar de DA !!!http://www.daphorst.nl/konijnenziektemyxomatose.html
The Email Female Geplaatst: 31 oktober 2009 Geplaatst: 31 oktober 2009 Waarom denk je dat het myx is Rabbitm? Dat zou de DA toch wel gezien moeten hebben?
Aanbevolen berichten