Magrietha Geplaatst: 24 oktober 2009 Geplaatst: 24 oktober 2009 Het viel me wel eens op dat Fay zo af en toe niesde. Vaak wanneer ze ging eten. Ik zocht er toen nog niet zoveel achter, omdat het echt erop leek dat stro of hooi in haar neusje kwam. Maar gisteren heb ik een nieuw pak stro aangebroken en dat stro in haar hok gelegd. Toen ik het erin legde merkte ik al dat er "rare"klonterige stukken in zaten, op den duur kreeg zelfs ik het benauwd van al het stof wat eruit kwam. Heb het toen maar goed geprobeerd uit te kloppen.Vanochtend waren we buiten en mijn vriend zei al dat ze zo hevig niesde. Later hoorde ik het ook het was echt niet normaal meer! Mijn vriend dus gelijk..'haal dat stro eruit dit is echt zielig''. Ik was bang dat het niet door de stro alleen kwam dus heb haar even bekeken. Vond haar toch een beetje vochtig bij haar neus en vertrouwde het niet. Ben gelijk naar de DA geweest en gelukig zei die dat gezien de rest het allemaal wel mee valt. Waarschijnlijk een ontsteking en ze kreeg een spuitje en ik kreeg een kuurtje mee naar huis. Eenmaal thuis hebben we haar een tijdje niet in haar hok gedaan. Geen genies meer!Heb weer nieuw stro erin gedaan en voor die tijd heel goed uitgeklopt. Maar ik ben bang dat het stro er wel degelijk mee te maken heeft.Voor Happy gebruikte ik het ook altijd, nooit problemen mee gehad maar ja ik heb het stro ook nog nooit zo stoffig meegemaakt als deze.Maar goed als het wel aan het stro ligt wat zullen dan goede vervangers ervoor zijn?
mageremelk Geplaatst: 25 oktober 2009 Geplaatst: 25 oktober 2009 Klinkt als allergie, je hebt zaagsel, maar de meningen zijn daarover verdeelt. Sommige zeggen dat zaagsel slecht is. Je kunt ook kattenbak staafjes gebruiken, dat zijn een soort van houte zachte staafjes die ook altijd in een kattenbak liggen, verder zou ik eens aan de dierenwinkel gaan vragen wat zei aanraden. succes
Esjes Geplaatst: 25 oktober 2009 Geplaatst: 25 oktober 2009 verder zou ik eens aan de dierenwinkel gaan vragen wat zei aanradenIn de dierenwinkel zullen ze je wel advies geven, maar het is niet zeker dat je hier het juiste advies krijgt!! Die mensen zijn getraind om te verkopen, en weten meestal niet veel over het welzijn van de diertjes. :grrrrrr:Ikzelf gebruik in het hok auboise (zou beter zijn dan zaagsel) en in het wc'tje van die houten kattenbakkorrels.Wacht even op nog meer reacties voordat je iets gaat kopen, zodat je de voor- en nadelen van enkele bodembedekkers eens op een rijtje kunt zetten.
Aanbevolen berichten