tamara29 Geplaatst: 24 oktober 2009 Geplaatst: 24 oktober 2009 ik ben net mijn konijnen wortelloof gaan geven.nou ontdek ik bij 1 van mijn konijnen korstjes bij haar mond hoeken.wat kan dat zijn?ze eet wel gewoon kan het zijn dat ze zig bezeert heeft tijdens het eten ze is best gulzig met eten.hier zeggen ze dat ik niet meteen naar de dierenarts moet gaan omdat ik met 3 van mijn andere konijnen naar de da was geweest en alle 3 dood dus daarom zeggen ze hier dat ik niet meteen naar de da moet gaan.wat moet ik doen? ze ziet er niet ziek uit eet een drinkt en keutelen doed ze ook gewoon.
Laura82 Geplaatst: 24 oktober 2009 Geplaatst: 24 oktober 2009 Een foto maken van de korstjes is lastig denk ik he?Zijn het grote korstjes? Het is dus niet open?Heeft ze er last van is ze rustiger dan normaal. Ik vind dat je zoiezo je eigen gevoel moet laten spreken en niet dat van anderen. Als jij naar de dierenarts wil dan ga je.Je kan zoiezo je dierenarts even opbellen.
Rian Geplaatst: 24 oktober 2009 Geplaatst: 24 oktober 2009 (aangepast) Korstjes bij de mondhoeken...dan zou ik denken aan iets van herpes, bestaat dat bij konijnen? Bij mensen zijn kapotte mondhoeken teken van vitamine B gebrek. Ik weet het niet...Het hoeft natuurlijk geen dodelijke ziekte te zijn, maar prettig lijkt het me niet en daarom zou ik toch een bezoekje aan de DA brengen. 24 oktober 2009 aangepast door Rian
Rian Geplaatst: 24 oktober 2009 Geplaatst: 24 oktober 2009 (aangepast) Weet niet of je hier iets aan hebt, heb het net even gegoogled: http://www.medirabbit.com/NL/Huidziektes/Virale_ziektes/herpes_virus_nl.PDF (Het stikt van de spelfouten, maar goed) 24 oktober 2009 aangepast door Rian
konjinenliefhebber Geplaatst: 24 oktober 2009 Geplaatst: 24 oktober 2009 Ik zou voor de zekerheid toch maar even naar de DA gaan
handschoen Geplaatst: 24 oktober 2009 Geplaatst: 24 oktober 2009 Bij syfilis kan je ook korstjes bij de neus zien. Misschien kan dat dan ook wel bij de mond? Zijn er nog meer plekken waar korstjes zitten of echt alleen maar bij de mondhoeken?
Sabbie Geplaatst: 24 oktober 2009 Geplaatst: 24 oktober 2009 Wat een rare reden om niet meteen naar de da te gaan! Dat ze alsnog zijn dood gegaan hoeft niets met die da te maken te hebben. Misschien was je al te laat of waren ze gewoonweg niet meer te redden. Dus ik zou zeggen: gewoon richting da!
Dollie Geplaatst: 24 oktober 2009 Geplaatst: 24 oktober 2009 En anders, bel gewoon even, een telefoontje kan geen kwaad. Al vermoed ik dat ze dan zeggen dat je even langs moet komen...
tamara29 Geplaatst: 24 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2009 het lukt me nu niet om hier een foto te uploaden maar ik heb er 1 in het album van het nest gezet misschien dat er iemand even voor mij wil kijken.alvast bedankt.
tamara29 Geplaatst: 24 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2009 nog eens proberen. het is gelukt om de foto hier te uploaden.wat is dit nou?ik heb het nog nooit gezien bij mijn konijnen.
Esjes Geplaatst: 24 oktober 2009 Geplaatst: 24 oktober 2009 misschien een rare vraag: zijn het echt krostjes op de mond?Of kan het zijn dat ze ergens anders bloed heeft willen weglikken, wat in haar vacht is blijven hangen en daar opgedroogd is?
tamara29 Geplaatst: 24 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2009 misschien een rare vraag: zijn het echt krostjes op de mond?Of kan het zijn dat ze ergens anders bloed heeft willen weglikken, wat in haar vacht is blijven hangen en daar opgedroogd is? nee want ik heb haar net uit de kooi gehad en haar na gekeken ik heb ook onder bij haar geslacht gekeken en dat is allemaal schoon.mag ik het proberen schoon te maken? dadelijk is het op gedroogt eten ze heeft gisteren wel rode paprika gehad.
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 24 oktober 2009 Geplaatst: 24 oktober 2009 BEL GEWOON JE DIERENARTS! Dat kan niet kwaad en mischien hoef je niet eens te komen.. En idd een hele rare reden zeg! Bij mijn da ben ik met 5 konijnen geweest en ook allemaal dood terwijl die man allemaal scholingen heeft van konijnen enzo...
tamara29 Geplaatst: 24 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2009 dan kennen jullie mijn verhaal van mijn ene voedster niet die tijdens haar bevalling is dood gegaan omdat de dierenarts er niks aan deed.hij zei dat lost van zelf wel op maar wel de volgende dag dood.en daarom ben ik nu bang om naar de da tegaan dadelijk ben ik nog een nijn kwijt.
Snoef Geplaatst: 24 oktober 2009 Geplaatst: 24 oktober 2009 Ik ga niet beweren dat ik alles weet van syfilis, maar dit lijkt niet op het type korstjes dat mijn konijn rond d'r neus en mond had toen zij dus wel syfilis had. Desondanks zou ik er toch echt even mee langs de DA gaan, want fijn ziet het er niet uit.
tamara29 Geplaatst: 24 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2009 ik heb net de konijnkundige da in st. michielsgestel/schijndel gebeld.ik heb uitgelegt dat ze kortjes bij haar mond heeft.hij vroeg aan mij eet ze.ja eten doet ze goed ze heeft net nog haar witlof en rucola op en hooi zie ik haar ook eten.de da zegt dat ik tot maandag moet wachten en dan even met haar langs moet komen.wat nu?
Snoef Geplaatst: 24 oktober 2009 Geplaatst: 24 oktober 2009 Standaard antwoord van een weekend-DA, lijkt het wel. Persoonlijk had ik er op gestaan dat ik langs mocht komen, maar dat is nu achteraf geblaat.
Sherrifke Geplaatst: 24 oktober 2009 Geplaatst: 24 oktober 2009 zou het misschien iets van eczeem kunnen zijn?
tamara29 Geplaatst: 24 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2009 Standaard antwoord van een weekend-DA, lijkt het wel. Persoonlijk had ik er op gestaan dat ik langs mocht komen, maar dat is nu achteraf geblaat. ik heb nog gevraagt dat ik opzoek ben naar een konijnkundige da omdat er vaak meerdere da in een practijk werken.de da zei dat ik daar mee sprak.
Rian Geplaatst: 24 oktober 2009 Geplaatst: 24 oktober 2009 Ja, ze zullen niet zeggen "uhm...ik weet niks van konijnen" haha...
tamara29 Geplaatst: 24 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2009 Ja, ze zullen niet zeggen "uhm...ik weet niks van konijnen" haha... ik heb deze da uit de lijst van konijnkundige da.
YvonneH Geplaatst: 24 oktober 2009 Geplaatst: 24 oktober 2009 Ik heb idd wel eerder gehoord dat daar een kk da zit hoor. Zolang het konijntje het verder goed doet noemen ze dit idd geen spoed.Maar als ze stopt met eten, drinken of keutelen natuurlijk wel weer bellen he (en anders maandag natuurlijk wel gaan).
Rian Geplaatst: 24 oktober 2009 Geplaatst: 24 oktober 2009 ik heb deze da uit de lijst van konijnkundige da. Dan is het natuurlijk een ander verhaal.
Dollie Geplaatst: 24 oktober 2009 Geplaatst: 24 oktober 2009 Al wil dat niet zeggen dat die DA 100% zekerweten konijnkundig is... Maar ik schrik best van die foto, als dat mijn konijn was, was ik allang bij de DA geweest!
bunny ranch chanty Geplaatst: 24 oktober 2009 Geplaatst: 24 oktober 2009 Nou dit gaat dan nog een flink probleem geven sexueel overdraag baar( en bij geboorte).....jouw ram dus ook van dit oeps nest en alle jongen.....Het kan best zijn dat je ram het al had.....trouwens en ze het zo gekregen heeft....
Aanbevolen berichten