Ga naar inhoud

HELP, Moon eet nog steeds niet!!


FemkeS

Aanbevolen berichten

  • Reacties 169
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gek, hè, ondanks dat ik het zelf haast niet aan kan, is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om er mee op te houden. Ik heb echt alles voor mijn beestjes over :)

Je gaat op de automatische piloot en doet alles om je beestje weer op te lappen...

Ik ken het, heb ook een paar dagen bij moeten komen nadat de konijntjes waren overleden...

Maar ik ga hetzelfde advies geven als wat ze mij gaven; denk ook aan jezelf en zorg ook goed voor je zelf.

Je kunt nu in ieder geval wat meer slapen ook, omdat ze minder vaak dwangvoer krijgt, dat scheelt wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfff eerst een kwartier in de wacht gestaan, maar toen dus wel mijn DA aan de lijn gehad. Zij zag in de computer staan dat we idd waren over gestapt op carprofen als pijnstilling en dat vond ze ook niet goed. En ze kwam eigenlijk al met alles aanzetten waar ze in Utrecht ook mee kwamen. Ik ga over een klein uurtje even met Moon langs. Dan krijgt ze nog een primparit (schrijf je dat zo?) injectie en zal ze nog even goed aan de darmen voelen en masseren, en kan ik alle medicijnen ophalen.

En een enorme rekening betalen :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dosering van de metacam is dat metacam kat of hond?

Het is die voor de kat. Ze krijgt nu dus 2 keer daags 0,6 ml (6 kg op het spuitje).

Ik heb gisteren trouwens een goed gesprek gehad met de DA. Ze was eigenlijk best boos over hoe ik in het weekend was behandeld door de diensthebbende DA. En ze maakt er werk van binnen de praktijk. Het "verkeerde" medicijn (carprofen drops) dat ik had gekregen mag ik dan ook terug brengen en daar krijg ik mijn geld voor terug. Nu maar hopen dat de juiste behandeling niet te laat is ingezet en ik Moon er doorheen kan trekken.

Helaas zit er bij Moon nog steeds geen verbetering in. Ze is weer helemaal gestopt met eten. Ik was vanochtend wel blij verrast een paar misvormde keutels aan te treffen. De laatste waren namelijk meer dan 24 uur geleden. Plasjes zijn wel weer goed op gang gekomen. Dat doet ze een paar keer per dag (ik ga hard door mijn oude handdoeken heen).

Met al die laxeer en darmstimulerende medicijnen zal ze nu toch een keer goed moeten gaan poepen? Iedere keer als ik bij haar ga kijken hoop ik op hopen keutels, maar helaas... Ik heb vannacht zelfs gedroomt dat ik wakker werd en bij Moon ging kijken en dat ze toen juist ontzettend aan de diaree was.

Anyway, ik ga met gewoon verder met voor d'r zorgen en hopelijk komt het een dezer dagen (liefst vandaag nog natuurlijk, maar ik ben realistisch) goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even wat foto's

Sprokkel en Moon in betere tijden.

dsc02447q.th.jpg

Moon gisteravond aan de rucola. Ik was niet snel genoeg met het halen van mijn camera want het wortelloof was toen al op.

dsc02548g.th.jpg

En zo ligt ze er dus steeds bij..

dsc02552d.th.jpg

aangepast door FemkeS
Link naar reactie
Delen op andere sites

Danielle, ik denk niet dat ze nog pijn heeft. Ze was daarstraks wel heel hard aan het knarsetanden, maar dat was in haar slaap (ze lag ook in een idiote positie, alsof haar hoofd eraf was gevallen).

Toen ik daarstraks weer medicijnen had geveen en daarna haar buik masseerde, ging ze juist heel zachtjes kauwen/knarsen, zoals ze normaal soms doet tijdens het aaien. Dus misschien vond ze die buikmassage wel lekker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opzich is er niets mis met carprofen, maar het ene konijn reageerd beter op carprofen en de ander beter op metacam (zoals bij mij bijv paracetamols niet werken en andere pijnstiling wel). Moon reageerde gewoon niet goed op de carprofen en aangezien ik al metacam had. Had ik daar gewoon de dosis van moeten verhogen (wat van die DA die ik zaterdag had niet mocht) ipv een nieuw potje carprofen te kopen.

Ik heb net dus weer contact gehad. Ik ga zo even langs om nog wat extra pijnstilling te halen. Wat het precies is weet ik niet. Maar het werkt anders dan metcacam dus mag ze het er naast hebben. Ik krijg dan 4 spuitjes mee, en moet dat goedje dus gaan injecteren. Dat wordt weer een geheel nieuwe ervaring...mijn eigen konijn injecteren. Tot nu toe heb ik op school (doe in deeltijd opleiding tot paraveterinair DA-assistent) alleen nog maar een duif ingeënt tegen salmonella.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur is echt een magische tijd... Dat is het tijdstip waarop alle medicatie en dwangvoer samenvalt. Een uurtje/anderhalf later voelt ze zich duidelijk beter. Ze begint zich goed te wassen, doet een plasje. Ze heeft zelfs een keutel klompje (4 mini keutels aan elkaar geplakt) geproduceerd!

Ik heb om half 9 al haar groenvoer ververst en ze heeft een blaadje witlof gegeten, wat blaadjes rucola en boerenkool (ja dat zou slecht zijn, maar dat vindt ze wel lekker). Dat is het eerste wat ze zelf heeft gegeten sinds gisteravond! Nu ligt ze languit uit te rusten. Vannacht zal ik haar de eerste spuit geven (wanneer het ongeveer 6 uur geleden is dat ze metacam heeft gehad) met de extra pijnstilling. Het is echt iets zwaars, een morfine gerelateerde stof. Volgens de assistente is het erg duur, maar ik kreeg het gratis mee van de DA! Hopelijk neemt dat echt alle pijn weg, zodat ze zich stukken beter voelt en meer gaat eten en hopelijk ook beter poepen (omdat het niet meer zeer doet).

Duimen jullie nog even verder voor Moon? Ik weet het, na 5 dagen moeten die duimen helemaal gaar gedraait zijn, maar pleeeeaaaase doe het voor Moon ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Typisch he... Dat ze zo opknapt na al die medicijnen, geeft dus echt nog aan dat ze beroerd is en duidelijk pijn heeft/niet lekker is... Arme Moon...

Ik duim nog steeds voor haar, en voor jou natuurlijk.. Hopelijk gaat het echt snel weer beter, in ieder geval wel heel fijn dat ze weer wat heeft gegeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .