Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Toen ik vandaag wat foto´s wilde maken van geert ontdekte ik een rood plekje-wondje op zijn achterpoot... ongeveer netzo groot als een muggenbult!

Heb meteen de dierenarts gebeld en het was het beste als we ff langskwamen.

ik moest werken maar me vriend is om 4 uur met geert bij de arts geweest.

Nu heeft ie een soort van doorligplekje/eelt, gevoelig stukje van het lopen op de harde vloer.

We kregen als advies om het goed in de gaten te houden, dat het geen open wondje word.

we zouden er ook wat vaseline op kunnen smeren, maar kan dat geen kwaad voor hem?

Geplaatst:
Toen ik vandaag wat foto´s wilde maken van geert ontdekte ik een rood plekje-wondje op zijn achterpoot... ongeveer netzo groot als een muggenbult!

Heb meteen de dierenarts gebeld en het was het beste als we ff langskwamen.

ik moest werken maar me vriend is om 4 uur met geert bij de arts geweest.

Nu heeft ie een soort van doorligplekje/eelt, gevoelig stukje van het lopen op de harde vloer.

We kregen als advies om het goed in de gaten te houden, dat het geen open wondje word.

we zouden er ook wat vaseline op kunnen smeren, maar kan dat geen kwaad voor hem?

De onderkant van zijn poot?

Dan spreek je van sore-hocks...

Vaseline kan geen kwaad hoor, ook niet als hij er een beetje aan likt, maar ik vraag me af of het wel iets gaat doen...

Geplaatst:

hmmm oke dan ga ik het proberen met vaseline..

waarom zou het niets uithalen denk je?

hij loopt hier op laminaat en in zijn hok liggen kranten...

Geplaatst:

Tja, vaseline verzacht de huid. Bij sore-hocks wil je eigenlijk liever dat er een eetlaagje komt, zodat ze geen last meer hebben van de sore hocks en er in de toekomst ook minder makkelijk last van kunnen krijgen.

Tenzij het plekje echt heel hard is, dan zou je het kunnen gebruiken om het zachter te maken zodat er minder makkelijk scheurtjes in de huid komen.

Als je nog wat info wilt, zou je dit eens kunnen lezen:

http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/25113-info-middel-voor-sore-hocks-pododermatitis.html

http://www.medirabbit.com/NL/Huidziektes/Mechanisch/zweren.PDF

Geplaatst:

bedankt voor de links, zal het morgen is rustig doorlezen, moet zo nog weg!

Ik heb geprobeerd een foto te maken;

Foto-STASM87C.jpg

mag er allene niet aankomen om te voelen of het hard of zacht is...

Geplaatst:

nee het was nog niet open!

dat moesten we wel in de gaten houden van de dierenarts!

ga morgen gelijk ff vaseline halen en het net al wat gelezen over die paw-wax..

ga dat morgen nog ff goed bekijken!:mdr:

Geplaatst:

dat hebben we ook! hij heeft nu in zijn hok een baby dekbedje met daarover kranten, dus niet zo hard meer...

aan het laminaat kan ik helaas niet veel doen!

Verder ligt ie wel veel op de bank en die is ook niet hard!:P

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .