koeman Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2009 moet hem denk ik ook ff inpakken voor de reis naar de da, of niet?vind het zelf nogal koud buiten.heb een kartonnen doos, als ik dan een handdoek over hem heen doe, is dat dan voldoende?
koeman Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2009 even een andere vraag, hoe krijgen jullie die foto's als schermafbeelding?heb net een foto van koeman samen met onze hond geupload, maar hij komt er niet te staan.
koeman Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2009 hallo allemaal,ben net terug van de da.bleek dus dat koeman geen kereltje, maar een dame was.de da heeft aan de buik gevoeld, bleek dat ze een hele grote tumor in de baarmoeder had, die was inmiddels door haar hele lijfje uitgezaaid, naar de darmen, de longen enzovoorts.haar temperatuur was nog maar 35 graden en ze was al bijna in een comatueuze toestand.het enigste wat hij nog voor haar kon doen was haar uit haar lijden verlossen, dat hebben we dus maar laten doen.dit was echt verschrikkelijk, ze is bij mij in de armen, met haar kopje onder mijn kin overleden.r.i.p. lieve koeman!!! je was een lieverd
bunny ranch chanty Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 Dan kwam het slijm niet uit haar kont?
koeman Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2009 nee blijkbaar niet, dat heb ik ook nooit gezien waar het vandaan kwam. de da zei dat dat bloederig slijm van die tumor was
bunny ranch chanty Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 Hu...hier vertelde je dat het bruin was?Ik vind de conclusie nog al erg snel genomen door de dierenarts.....vooral met uitzaai ingen heeft hij rontge ogen?Maar goed dat is mijn mening bij een geval van baarmoeder tumor zie je toch andere dingen.....
Suzimoo Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 Oud bloed is toch bruinig.. dus dat klopt wel! En wat betreft die temperatuur.. dat zal ook wel kloppen.
koeman Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2009 ja ik weet het ook niet, hij voelde allemaal bulten, dat waren geen keutels, zei hij.het slijm keek ook bruin, maar als je het uit elkaar haalde ook een beetje donkerrood.ze hing ook helemaal naar een kant toe, had ook overal ontstekingen gekregen, in de mond, bij haar geslachtsdeel.ze was gewoon al aan het doodgaan zei hij, daarom was ze ook nog maar 35 graden
koeman Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2009 heb haar wel mee naar huis genomen om haar netjes te begraven, dat doen we bij mijn ouders, daar ligt ons andere konijn ook, zijn ze weer samen.
Carino Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 sterkte koeman wat verschrikkelijk om zo iets dan te horen zeg...
koeman Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2009 weet iemand iets over baarmoedertumoren?of waar je daar iets over kan lezen?kan er hier op het forum zo 123 niet iets over vinden.
koeman Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2009 het is ook iets wat ik totaal niet had verwacht.mij is in de winkel toen verteld dat het een mannetje was, daarom heb ik ook nooit aan een tumor aan de baarmoeder gedacht.ik weet daar ook niks over, hoop dat iemand mij kan zeggen waar ik daarover iets kan lezen.
bunny ranch chanty Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 bij de site wilhelmina park in utrecht....kun je meer lezen.En ja het geslacht moet je met 3 a 4 maanden altijd nog eens na kijken.
Suzimoo Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 Je kunt even googlen op "baarmoederkanker". Hier op BB staat het volgende: BaarmoederkankerBaarmoederkanker is de meest voorkomende vorm van kanker bij het konijn. Het maakt niet uit of een voedster wel of geen nest heeft gehad, leeftijd speelt wel mee. Een voedster van 4 jaar of ouder heeft een kans van 50 tot 80 % op baarmoederkanker. Waarschijnlijk hebben bepaalde rassen meer aanleg voor baarmoederkanker dan anderen, maar daar is helaas nog niet veel over bekend. Konijnen die baarmoederkanker hebben hebben (bloederige) uitvloeiing uit de geslachtsopening, pijn en uiteindelijk zullen ze er aan overlijden als er niet op tijd kan worden ingegrepen. Heb je nog niet zo heel veel aan..
amy&baily Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 Wat naar voor je! Arm kleintje :( Veel sterkte....
_Danielle Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 Ahw wat ontzettend sneu zeg... Sterkte met het verlies! Ondanks of de diagnose nou wel of niet helemaal juist was (vind het nogal knap dat de DA zo kan zeggen dat het helemaal uitgezaaid is), was haar temperatuur veel en veel te laag, en was ze inderdaad heel ver heen, dus dit was waarschijnlijk wel het beste... Ik wil je zeker aanraden om je in te lezen over baarmoederkanker en castratie van voedster als je een nieuw voedstertje neemt in de toekomst. Ik ben namelijk grote voorstander van castratie bij voedster, mede om wat er nu met jouw konijntje is gebeurd (op BB staan ook een hoop topics over castreren). Overigens wil ik je aanraden om je verder in te lezen over konijntjes, ik merk dat je nog niet zo heel veel verstand hebt van konijntjes (overigens niet gemeen bedoeld, maar gewoon een tip).
koeman Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2009 ben druk aan het googlen naar baarmoederkanker bij konijnen, symptomen komen inderdaad overeen.blijkt dat ze het al een jaar of twee hebben voordat er verschijnselen tevoorschijn komen.heb haar niet laten steriliseren, omdat het een mannetje zou zijn.
koeman Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2009 koeman had het ook heel benauwd, dat kwam omdat de kanker ook in de longen zat zei de da.hij kwam mij behoorlijk kundig over by the way, maar wie ben ik.heb er inderdaad niet veel verstand van. toen mijn dochtertje twee werd heeft ze van ons twee konijntjes gekregen, ze zit nu nog op school, maar moet haar dalijk dus gaan vertellen dat koeman er ook niet meer is.
Suzimoo Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 Ah gosh.. dat zal niet leuk zijn voor haar! Je hebt het goed gedaan, zeker door zo snel naar een dierenarts te gaan. Er zijn ook genoeg mensen die afwachten.. Voor de volgende keer: lees goed en stel je vragen hier alvorens je een konijn aanschaft.
koeman Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2009 ben na de symptomen wel meteen naar de da gegaan, maar was al veel te laat, voedsters krijgen de verschijnselen pas als het al te laat is.weet wel dat als ik weer een konijn zou nemen, ik het in ieder geval wel zou laten castreren. DAT RAAD IK IEDEREEN AAN, dit is misschien wel een prijzige operatie, maar als ze kanker krijgen is het helemaal niet leuk.als ik dit van te voren had geweten, en had geweten dat het geen mannetje maar vrouwtje was, had ik dat ook gedaan.maar daar is het nu te laat voor.DUS IEDEREEN DIE EEN KONIJN GAAT AANSCHAFFEN EN HET IS EEN VROUWTJE, LAAT HAAR AUB CASTREREN!!! SCHEELT IEDEREEN EEN HOOP LEED!!!
Jsmn Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 Jeetje :( Heel veel sterkte! Je hebt het beste gedaan hoor
koeman Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2009 Jeetje :( Heel veel sterkte! Je hebt het beste gedaan hoor dank je wel, maar het valt niet mee hoor.moet haar spullen nog op gaan ruimen, daar zie ik als een berg tegenop.
Jsmn Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 Ja dat snap ik!Pff ik moet er toch echt wel over na gaan denken om mijn vrouwtje te laten casteren.
koeman Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2009 Ja dat snap ik!Pff ik moet er toch echt wel over na gaan denken om mijn vrouwtje te laten casteren. ik zou het zeker doen, dit gun je niemand, ze was zo zielig geworden
Suzimoo Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 Ik denk er ook over om het in het voorjaar te laten doen, maar ik vind het wel echt een moeilijk beslissing. Ik wil echt niet meer zonder haar en Gijs ook niet denk ik. Ze zijn zo fijn samen!
Aanbevolen berichten