koeman Geplaatst: 20 oktober 2009 Geplaatst: 20 oktober 2009 (aangepast) hallo allemaal,mijn konijn koeman, een kereltje van bijna zes jaar, eet, drinkt en poept niet meer.sinds vanmorgen al niet meer, het viel me net pas op. ik dus babyvoeding van vier maanden gegeven, het wortelhapje, daar krijgt hij wel wat van binnen, maar niet heel veel, dat adviseerde een assistente van een da aan de andere kant van nederland mij via de telefoon. het water spuit ik ook aan de zijkant van zijn mond naar binnen, dat slikt hij wel mooi door.toen ik net met hem aan het worstelen was, kwam er bruin slijm aan de achterkant uit, weet alleen niet of het uit zijn anus of piemeltje kwam, denk zelf uit de anus.wat is dit? hij zit ook steeds met zijn neus in de hoek van de kooi, piept ( snurkt ) een beetje bij het ademen af en toe en 1 oogje heeft hij halfdicht.kan iemand mij helpen?ik wil morgen wel naar de dierenarts gaan, maar heeft iemand enig idee wat ik dan ongeveer kwijt ben? we hebben het namelijk niet breed op dit moment.zo'n dingen komen altijd wanneer het niet uitkomt he?het is een buitenkonijn, maar heb hem nu maar even in de keuken gezet, dan kan ik hem beter in de gaten houden 20 oktober 2009 aangepast door koeman iets vergeten
Jsmn Geplaatst: 20 oktober 2009 Geplaatst: 20 oktober 2009 Ik zou ten eerste absoluut niet wachten tot morgen met dit soort dingen, ongeacht dat jullie het op het moment niet breed hebben. Je konijn eet & drinkt niet meer, dat is al spoed in mijn ogen. En bruin slijm is al helemaal niet goed. Ik weet eerlijk gezegd niet wat het is maar ik weet wel dat je hier niet mee moet wachten. Sterkte!
bunny ranch chanty Geplaatst: 20 oktober 2009 Geplaatst: 20 oktober 2009 bruin slijm kan coc zijn....is dodelijk....Of doorzichtig slijm is een darm verstopping net zo dodelijk.....Dus met spoed naar de da.kosten zijn per da verschillend.... Hier een darm verstopping....
koeman Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2009 het slijm ziet er niet zo uit als op jouw foto.het is donkerder.ga dalijk even met hem naar onze da, kijken wat hij er van zegt.hij is in ieder geval wel de nacht doorgekomen.zou ik alleen tijdens het spreekuur mogen komen?
Suzimoo Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 Succes bij de dierenarts. Ik hoop dat het iets is wat verholpen kan worden. Laat het maar even weten!
Aapje Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 denk dat als je gewoon belt dat je kan komen!als je een goede da hebt dan weet hij/zij ook wel dat het spoed is! kon bij mijne ook nog zaterdagavond laat terecht!
koeman Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2009 kan pas om negen uur bellen, krijg nu nog antwoordapparaat.hoop eigenlijk dat ik meteen mag komen
Aapje Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 denk dat als je uitlegt wat er aan de hand is dat je snel mag komen hoor! succes!
koeman Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2009 ze waren niet zo geĆÆnteresseerd, heb ze net gebeld.mag om kwart over tien even langskomen.heeft iemand enig idee wat dit gaat kosten? we hebben op het moment niet veel geld.en als hij veel pijn heeft, kan ik hem dan beter in laten slapen?
Aapje Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 zou hem niet in laten slapen!mijn konijn heeft ook niet gegeten en gepoept en was daar ook zaterdag avond voor naar de arts.heb geloof ik 85 euro moeten betalen (avond en weekendtarief)hij heeft 2 spuiten gekregen om z'n darmen op gang te krijgen en pijnstillen.heb ook medicijnen mee naar huis gekregen'.' alleen had mijn konijn geen slijm......
koeman Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2009 was jij 85 euro kwijt? en dat in het weekend?dat valt dan nog meedan zou het bij mij dus minder moeten zijn, als het goed is.
patje1983 Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 en in laten slapen omdat je geen grote kosten kan maken zou ik zoizo niet doen!!.je kan meestal ook op rekening naar de da(ik wel tenminste)diego mijn ram heb ik 2 maand terug laten helpen, en ook pas gisteren betaald in overleg met de da!dit kan je altijd overleggen. maar in laten slapen om geen geld zou ik niet ddoen.alleen als de da aangeeft dat hij niet meer te redden is, dan in laten slapen anders niet!
Aapje Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 jup, gewone werkdag zou goedkoper moetne zijn...maar dan moet je konijn wel hetzelfde hebben wat de mijne had. Zou het gewoon ff afwachten...
Chani Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 bruin slijm kan ook hele erge diarree zijn.....tja, wat het kost weet je nooit van te voren. hopelijk heb je wel een konijnkundige DA...hou ons op de hoogte!
bunny ranch chanty Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 hum....als je da niet zo positief was zeg maar ga je wel naar een die verstand heeft van konijnen?zorg in iedergeval dat je pijnstilling mee krijgt en geef je konijn alleen maar groen.door de pijnstilling kan ie weer gaan eten.De dieren arts zou keutels moeten voelen in zijn buik....van uit gaande darm verstopping.wel groen, ruccola, worteloof, krulsla, peterseli en witlof Bij coc moet hij ontlasting na kijken.
koeman Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2009 jup, gewone werkdag zou goedkoper moetne zijn...maar dan moet je konijn wel hetzelfde hebben wat de mijne had. Zou het gewoon ff afwachten... wat had jouw konijn dan?
koeman Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2009 hum....als je da niet zo positief was zeg maar ga je wel naar een die verstand heeft van konijnen?zorg in iedergeval dat je pijnstilling mee krijgt en geef je konijn alleen maar groen.door de pijnstilling kan ie weer gaan eten.De dieren arts zou keutels moeten voelen in zijn buik....van uit gaande darm verstopping.wel groen, ruccola, worteloof, krulsla, peterseli en witlof Bij coc moet hij ontlasting na kijken. dus pijnstilling is het belangrijkste?mijn konijn krijg alleen af en toe een blaadje sla, is het dan wel verstandig om nu ineens met al die groenten aan te komen?heb hem gister een stukje appel gegeven, maar dat ligt nu nog in de kooi.hij had wel aan zo'n snoepje zitten knabbelen, zo'n yoghurtdrop, alleen het buitenste randje eraf gegeten.en hoe moet hij ontlasting nakijken als er geen ontlasting is?
koeman Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2009 hij eet trouwens ook nooit hooi, ligt altijd in de kooi, maar daar gaat hij alleen lekker in liggen, en eten ho maar.
bunny ranch chanty Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 keutels mee nemen uit zijn hok......sla is erg slecht voor een konijn.De groentens die ik zei niet....Het advies van aapje is niet correct afwachten......
koeman Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2009 welk advies van aapje is niet correct?
koeman Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2009 kan geen keutels meenemen uit het hok, hij poept namelijk niet.
bunny ranch chanty Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 welk advies van aapje is niet correct? dat je moet afwachten je konijntje zit nu al in de laatse fase van de verstopping.
koeman Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2009 dat je moet afwachten je konijntje zit nu al in de laatse fase van de verstopping. denk dat zij bedoelde wat de kosten voor de da zijn.maar ik wacht niet af, moet over een half uur bij de da zijn.zal jullie straks laten weten hoe het is afgelopen, ik hoop goed!!!
bunny ranch chanty Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 Zet je konijntje bij terug komst binnen op een handoek in een kooi met een kruikje.
Aanbevolen berichten