Rabby Geplaatst: 20 oktober 2009 Geplaatst: 20 oktober 2009 Hoi! 1 van mijn konijnen, Babbel, is (denk ik) aan haar achterpoten verlamd.Het is geheel onverwachts, weet iemand wat het kan zijn en of het nodig is naar de dierenarts te gaan???
lianne Geplaatst: 20 oktober 2009 Geplaatst: 20 oktober 2009 Zeker naar de DA gaan! Een verlamming van de achterpootjes kan meerdere oorzaken hebben, van een rare sprong waarbij een zenuw bekneld zit, of bijvoorbeeld E. Cuniculi. Beide zouden gewoon te behandelen moeten zijn, dus een bezoekje aan een goede, konijnkundige dierenarts lijkt mij een zeer goed idee. Het is ook wel verstandig om de DA te polsen over EC, niet iedere dierenarts weet -helaas- ervan en behandeling is echt noodzakelijk.
Wim en Esther Geplaatst: 20 oktober 2009 Geplaatst: 20 oktober 2009 Ik denk: "Zo snel als mogelijk naar de dierenarts!!" Hoe gedraagt je konijn zich verder? Eet, drinkt, keutelt hij/zij nog steeds? Zijn er signalen van pijn (tandenknarsen, stil in een hoekje zitten, oogjes half gesloten houden, etc.)?
Nimfee Geplaatst: 20 oktober 2009 Geplaatst: 20 oktober 2009 Mijn cavia is ook eens voor de helft verlamd geweest (aan de achterpoten). Waarschijnlijk dus een rare sprong gemaakt, en met AB was het al vrij snel verholpen en na een paar dagen liep hij weer. Dus ik zou zeker naar de DA gaan!
Rabby Geplaatst: 20 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2009 Ik denk: "Zo snel als mogelijk naar de dierenarts!!" Hoe gedraagt je konijn zich verder? Eet, drinkt, keutelt hij/zij nog steeds? Zijn er signalen van pijn (tandenknarsen, stil in een hoekje zitten, oogjes half gesloten houden, etc.)?Ze eet en drinkt nog wel, ik weet niet of ze nog keutelt, ik heb het pas vandaag ontdekt. Ze gaat neit echt stil in een hoekje zitten, ze kruipt wel gwn wat rond in haar hok..
Martje Geplaatst: 20 oktober 2009 Geplaatst: 20 oktober 2009 ik zou morgen meteen naar de DA gaan! succes in ieder geval!!!
bunny ranch chanty Geplaatst: 20 oktober 2009 Geplaatst: 20 oktober 2009 En naar binnen halen op een warme kruik dit zou ook door een foute sprong kunnen komen....met spoed naar dierenarts dus!! ze raken snel onderkoeld als de achter poten verlamd zijn.
Rabby Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2009 Ik ga mijn moeder vragen of we vandaag naar de DA kunnen
respect Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 Ik ga mijn moeder vragen of we vandaag naar de DA kunnen Je moet echt naar de DA en laat je niet afschepen met een verhaal dat ze zich verstapt heeft of wat dan ook, kijk anders ook even op deze site dan zie je de syptome van E cuniculi.Print het anders uit en neem dit mee naar je DA voor de zekerheid.Ga vandaag nog naar DA anders kan het te laat zijn. De kans dat je konijntje straks niet meer gaat eten omdat ze zich steeds rotter voelt is aanwezig en heb je er nog een probleem bij, EC is te behandelen!Heel veel succes en sterkte!!
respect Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 Sorry, met deze site bedoel ik ook: http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/cuniculi.html was de link vergeten
Aanbevolen berichten