Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi iedereen,

In het begin toen ik mijn nijnen had gaf ik ze enkel groenvoer en hooi te eten. Maar ik had er niet zo een goed gevoel bij. Ik dacht dat ze misschien zouden te kort hebben dus ben ik een beetje biks gaan bij geven.

Nu geef ik ze wel nog een even grote portie groenvoer maar deze eten ze nu niet helemaal meer op, terwijl dat vroeger steeds het geval was!

Heeft dit te maken met het feit dat ik nu biks bij geef? Soms eten ze echt weinig groenvoer maar op het einde van de dag is de biks bijna helemaal op. Er is toch niets mis hoop ik??? Wat denken jullie?

PS: Wipke wordt morgen zijn mannelijkheid ontnomen! :yes:

Geplaatst:

Hoi Sofie,

Hoeveel wegen je konijnen, hoe oud zijn ze en hoeveel biks krijgen ze nu?

Ook zou je morgen aan de DA kunnen vragen of ze Wipke zijn gebit even willen controleren als hij toch al onder narcose is, verminderd eetgedrag bij goede voeding kan namelijk veroorzaakt worden door gebitsproblemen :)

Geplaatst:

Ze zijn nu een 15 weken oud, tandjes zijn nog in orde. Ze zijn de laatste tijd nogal veel bij de da geweest en het werd telkens gecontroleerd.

Ik geef Cunifit biks, ongeveer een 50 gram. Als dit op is schakel ik over naar ss (ik vond dit nergens, gelukkig wel te verkrijgen bij da) Ik belde net mijn vriend om eens te controleren of ze al wat gegeten hebben, gelukkig wel wat groenvoer enkel de sla (andijvie dus :-) lag er nog zei hij. Wortelloof, chinese kool, peterselie en basilicum opgegeten. Biks kon hij niet goed zien. Niet zo slecht dus?! Ik maak me dus direct zorgen, misschien om niks maar ja ...

Geplaatst:

Ze wegen net over de 700 gram, wat ik eigenlijk niet zo veel vind! Het zijn niet bepaald grote hooieters. Ik moet wel elke dag bijvullen maar meestal is niet al het hooi op. Goed idee, biks wat afbouwen.

Geplaatst:

Jaja, Wipke was al bij Inge. Heb je hem gezien misschien? Hij zat in een grijze kooi, mijn klein venteke. Vandaag de grote dag he! Normaal geef ik 50 gr voor ze samen (ik geef redelijk veel groenvoer), dat kan soms wat meer zijn, ik weeg het niet elke keer af. Gisteren had Knaagje toch nog goed gegeten, ze had wat chinese kool laten liggen. Deze morgen was ze super actief, dus ik maak me niet echt zorgen meer, ze had misschien een minder dagje gisteren en eergisteren. Deze morgen begon ze toch goed te eten. Volgens mij zullen ze allebei zoooo blij zijn als ze in het grote hok kunnen. Ze hebben nu toch te weinig plaats hoor.

Geplaatst:

Oja, das de Wip! Ja, hij heeft zo een leuk wit blesje he!

Vanavond mag hij terug naar huis, dan lekker verwennen en dan naar het grote hok!

Terug problemen met de nijnen, dat je weer bij Inge moest zijn?

Geplaatst:

Hij is echt leuk :love:

Verwen hem maar goed vanavond!

Ze zijn weer 6 dagen bij Inge opgenomen geweest en gisteren mocht ik ze gelukkig terug gaan halen.

Nu eind van de week begin volgende week nog eens terug voor hun inentingen...Inge durft niet te lang meer te wachten.

Geplaatst:

Bij mij ook bijna inenting time! Ze zijn nog niet ingeënt tegen myx. Het was niet zo dringend volgens Inge maar mocht ook niet te lang meer wachten. Dus bij de volgende controle van Wipke krijgen ze allebei een 'pikuurke in de poep'!

God, je hebt ook al een abonnement bij Inge precies! Gelukkig zijn de 2 lieverds terug thuis, daarnet even rondgeneusd op bb en toen kwam ik bij foto's van Hypo & Eufra, het zijn echt 2 schattige beestjes! Ik vind Hypoliet & Eufrasie trouwens ook leuke namen, het is eens iets anders he!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .