Martje Geplaatst: 18 oktober 2009 Geplaatst: 18 oktober 2009 Door een onhandig ongelukje (van mijn kant) moest ik et bekje van Spikkels even goed bekijken... en nu zie ik dat ie maar één voortandje heeft, en die groeit door. de andere voortand is... uhm... niet aanwezig. das net een stompje...:arf: Ook kwam ik tot de onhandige conclusie dat Spikkels helemaal geen meisje is, maar een rammetje. tenminste voor zover ik kan zien... de DA mag morgen uitsluitsel geven. (morgen toch naar DA voor die tandjes) Dit is niet zijn/haar dag. of de mijne... zit ik straks met 2 rammen, in plaats van een leuk aanstaand koppeltje:gasp: Gelukkig heb ik een kast van een huis (not!) :whistle2::he: gr, martje
nijntjes_gemma Geplaatst: 18 oktober 2009 Geplaatst: 18 oktober 2009 O dat is inderdaad niet leuk:Sen ook echt super vervelend als je dacht een leuk koppeltje te hebbenEn je hebt zeker geen ruimte voor 2 koppeltjes?succes morgen
Martje Geplaatst: 18 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 18 oktober 2009 ik maak wel ruimte voor 2 koppeltjes!als ik dat niet doe zou dat 2 eenzame konijnenlevens betekenen, of 1 herplaatsen en een voedster aanschaffen. nou, dacht et niet
Dollie Geplaatst: 19 oktober 2009 Geplaatst: 19 oktober 2009 Succes vandaag, ik hoop dat hij toch een zij is en dat het mee valt met de tandjes!
Martje Geplaatst: 19 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2009 Dat hoop ik ook... dat het meevalt met de tandjes dan. en mocht zij inderdaad een hij zijn. dan red ik dat ook wel weer zal wel even updaten vanavond
kmimmie Geplaatst: 19 oktober 2009 Geplaatst: 19 oktober 2009 succes, dat is innd wel een beetje balen als t twee rammen blijken te zijn, wel goed van je dat je dan 2 koppeltjes gaat maken
Martje Geplaatst: 19 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2009 Waren we weer De DA 'dacht' dat het idd een mannetje was...:whistle2: ze heeft z'n tandjes geknipt, en zegt dat er een kans is dat het nu opgelost is. dat ze straks wel mooi slijten, omdat het niet heel erg scheef stond? geen idee of dat kan?.... Ook vroeg ze of ie samen zat met een ander konijn, dus ik uitleggen dat ik nog een ram heb, en ze wilde koppelen. spikkels als vrouwtje zijnde maar volgens haar kon ik ook wel 2 rammen koppelen als ze beide gecastreerd zijn.................
Dollie Geplaatst: 19 oktober 2009 Geplaatst: 19 oktober 2009 (aangepast) Dat zou eventueel wel kunnen ja. Er zijn echt maar heel weinig mensen die het doen, denk dat dat voornamelijk komt doordat mensen die niet ondoordacht hun twee rammen bij elkaar zetten maar ze eerst laten castreren etc omdat het anders geen kans van slagen heeft, wel weten dat een gecastreerde ram en voedster de veiligste optie is.. En dus daar voor kiezen. De 'gevallen' die ik ken, gaan goed. Heb eigenlijk nog niet gehoord/gelezen dat twee gecastreerde rammen fout gaan. Kan daarintegen ook maar drie mensen opnoemen zo uit mijn hoofd, die twee gecastreerde rammen samen hebben. Als je toch genoeg ruimte hebt voor twee koppeltjes en ook wel twee koppeltjes wil, zou ik dat misschien toch eerder doen.. Meer omdat ik niet weet hoe vaak het nu fout gaat dan omdat ik weet dat het vaak fout gaat.. (Eh, vage zin) ik zou dan toch voor zekerheid gaan. 19 oktober 2009 aangepast door Dollie
Joseeke Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 Waren we weer De DA 'dacht' dat het idd een mannetje was...:whistle2: ze heeft z'n tandjes geknipt, en zegt dat er een kans is dat het nu opgelost is. dat ze straks wel mooi slijten, omdat het niet heel erg scheef stond? geen idee of dat kan?.... Ook vroeg ze of ie samen zat met een ander konijn, dus ik uitleggen dat ik nog een ram heb, en ze wilde koppelen. spikkels als vrouwtje zijnde maar volgens haar kon ik ook wel 2 rammen koppelen als ze beide gecastreerd zijn................. Konijnentandjes & kiesjes groeien constant door, net zoals onze nagels & haren.Het gebit is zo op mekaar afgesteld dat de tandjes & kiesjes automatisch afslijten, omdat ze (bij een normaal gebit) goed aansluiten op mekaar. Zeer waarschijnlijk heeft je DA de tandjes nu zo geknipt, dat ze weer op mekaar aansluiten, waardoor deze automatsich afslijten en niet meer doorgroeien. Ik heb thuis 2 gecastreerde rammetjes samenwonen, wat heel goed gaat!Aangezien je je rammetjes toch moet laten castreren, als je ze wilt koppelen aan 2 vrouwtjes, kun je ook eerst proberen om ze aan mekaar te koppelen.Maar bij het koppelen van 2 ex-rammetjes mogen de hormonen niet meer opspelen. Dus ik zou na de castratie zeker 4 weken wachten. Bij mij is het 2 x gelukt om 2 ex-heertjes te koppelen, zonder dat ze broertjes van mekaar zijn, op latere leeftijd. Ik heb hier toen een verslag van op mijn weblog geplaatst met foto's:http://joseetje777.web-log.nl/joseetje777/2008/02/de-koppeling.html Het belangrijkste bij het koppelen is heel veel geduld hebben, vooral bij 2 ex-heertjes
Martje Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2009 ah, dat stemt mij hoopvol. ik kan het natuurlijk gewoon eerst proberen, en heeel goed in de gaten houden. mocht het niet gaan, kan ik altijd nog 2 koppels maken!de DA heeft ze idd zo geknipt dat ze weer mooi op elkaar staan
Jsmn Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 Ik ben er ook nog steeds met mijn 2 ongecastreerde rammen:whistle2:
Dollie Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 Ondanks wat Jasmijn zegt zou ik ze wel eerst laten castreren. Je loopt anders onnodig risico. Ik hoop dat z'n tandjes goed groeien! Dat zou wel zo fijn zijn voor 'm.
Jsmn Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 Ben 't ook met je eens hoor. Wel laten castreren.
Joseeke Geplaatst: 22 oktober 2009 Geplaatst: 22 oktober 2009 Ik ben er ook nog steeds met mijn 2 ongecastreerde rammen:whistle2: Heb jij 2 ongecastreerde rammen samenwonen, wat goed gaat?Superleuk om te lezen Zo zie je maar weer dat uitzonderingen de regel bevestigen. Toen ik voor Pumbaa zijn eerste vriendje *Balou* had gehaald, was*Balou* ook nog niet gecastreerd.Hij was toen 3 maanden.1,5 maand heeft *Balou* samengewoond met Pumbaa.Toen de balletjes bij *Balou* ingedaald waren, is hij gecastreerd.
Esjes Geplaatst: 24 oktober 2009 Geplaatst: 24 oktober 2009 Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar heb wel al succesvolle ervaringen gehoord van 2 koppels samen, dus 2 rammen en 2 voedsters samen met zijn viertjes.Ik weet echter niet of dit altijd goed komt en of dit echt aan te raden is, hierop zal (ongetwijfeld) wel reactie komen!!Wat je ook doet, succes!
Aanbevolen berichten