smurfkuh Geplaatst: 17 oktober 2009 Geplaatst: 17 oktober 2009 Sinds vandaag is lola (15 jaar oud) erg stil en is dr buikje opgezwollen, ook gaat ze helemaal op en neer voor te ademen. Ze loopt bijna niet meer, en zit maar stil in dr hok te slapen. Zou dit het einde van lola zijn of is er iets anders aan de hand ?
Rian Geplaatst: 17 oktober 2009 Geplaatst: 17 oktober 2009 Als ik haar leeftijd niet zou weten, zou ik meteen zeggen dat ze gas heeft en dat je als een trein naar de DA moet. Ik zou het risico niet lopen, en gaan!
Dollie Geplaatst: 17 oktober 2009 Geplaatst: 17 oktober 2009 (aangepast) Sluit me bij Rian aan.. Snel naar de DA. 15 is een behoorlijke leeftijd en ik zou niet weten (al denk ik van niet) of dit daarmee te maken heeft maar fijn klinkt het in elk geval niet. Als het einde inderdaad nadert, gun haar dan in elk geval een vredig einde.. Ik hoop dat ze nog opknapt, succes bij de DA! O, en eet en keutelt ze nog? Hoe lang is dit al zo? 17 oktober 2009 aangepast door Dollie
smurfkuh Geplaatst: 17 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2009 Sluit me bij Rian aan.. Snel naar de DA. 15 is een behoorlijke leeftijd en ik zou niet weten (al denk ik van niet) of dit daarmee te maken heeft maar fijn klinkt het in elk geval niet. Als het einde inderdaad nadert, gun haar dan in elk geval een vredig einde.. Ik hoop dat ze nog opknapt, succes bij de DA! O, en eet en keutelt ze nog? Hoe lang is dit al zo?Nu pas 1 dag, ze eet nog wel, maar echt heeeel erg weinig. Ze drinkt alleen wel erg veel. Keutelen doet ze nog wel maar ook maar kleine brokjes..
smurfkuh Geplaatst: 17 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2009 Morgen even bellen dus, is er iets wat ik nu voor dr kan doen ? ligt nu wel een berg stro en hooi in dr hok voor de warmte
Dollie Geplaatst: 17 oktober 2009 Geplaatst: 17 oktober 2009 Zorgen dat ze blijft eten denk ik, pest haar met groente en ander eten.. Haar keuteltjes waren heel klein zei je? Misschien dat het een goed idee is om haar buikje te masseren.. Misschien dat je nog even kunt proberen of er een DA opneemt nu..? Al zou het alleen voor advies zijn..
lianne Geplaatst: 17 oktober 2009 Geplaatst: 17 oktober 2009 Kleine keutels duid al op een probleem met de darmen, naar de DA gaan is zeker wel verstandig! Wat je in ieder geval kunt proberen is haar zoveel mogelijk te laten bewegen en een buikmassage geven.
smurfkuh Geplaatst: 17 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2009 Merk nu net met het masseren dat ze ook een bult heeft bij dr buik :|
Dollie Geplaatst: 17 oktober 2009 Geplaatst: 17 oktober 2009 Hoebedoel je bij? Aan de buiten of de binnenkant? (Niet dat ik enig idee heb wat het kan zijn.. )
smurfkuh Geplaatst: 17 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2009 Bij dr tepeltje zit weer een grote harde bult (heeft ze ook eerder gehad, was wss een abces)
Dollie Geplaatst: 17 oktober 2009 Geplaatst: 17 oktober 2009 Ach, arme schat.. Misschien kun je vannacht een paar keer op staan om te kijken hoe het gaan, haar nog een beetje te stimuleren om te eten en haar buikje te masseren? Ik weet niet in hoeverre dat nog wat toe zou voegen, maar ik denk in elk geval niet dat het kwaad kan. Ik hoop dat ze gauw opknapt, succes vannacht en morgen bij de DA natuurlijk.
patje1983 Geplaatst: 17 oktober 2009 Geplaatst: 17 oktober 2009 zit die bult los of vast?en probeer haar ander iets te geven waar ze normaal een moord voor zou doen! en bel voor advies idd even de da! (zou ik tenmindste doen)
smurfkuh Geplaatst: 17 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2009 Als ik nu nog Infacol aan zou kunnen komen, zou dit dan ook wat helpen ? Want ik wil niet dat ik morgen op kom en dan ze dan overleden is..Geen idee of ik nog Infacol aan kan komen (apotheek in het ziekehuis ofzo) maargoed.
Dollie Geplaatst: 17 oktober 2009 Geplaatst: 17 oktober 2009 Ik zou geen Infacol geven, tenzij je contact hebt gehad met een konijnkundige dierenarts die dit aanbeveelt.. Je weet niet of ze gas heeft, die kleine keuteltjes duiden meer op een verstopping, Infacol is sowieso niet zo'n goed idee.. Waarom staat hier wel uitgelegt: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/26690-infacol.html Even op het 'Aeropax, waarom niet?' linkje klikken voor nog meer uitleg..
ZaZa Geplaatst: 17 oktober 2009 Geplaatst: 17 oktober 2009 (aangepast) Waarom bel je de dierenarts niet gewoon ? Of je nu morgen wil of vanavond nog, qua prijs zal het niets uitmaken...... en als je nu moeite wil doen om aan infacol te komen, is het slimmer om die moeite te gebruiken om een dierenarts te pakken te krijgen. Je konijn heeft nu ECHT hulp nodig, helemaal gezien haar leeftijd..... 17 oktober 2009 aangepast door ZaZa
smurfkuh Geplaatst: 17 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2009 Waarom bel je de dierenarts niet gewoon ?Of je nu morgen wil of vanavond nog, qua prijs zal het niets uitmaken...... Je konijn heeft nu ECHT hulp nodig, helemaal gezien haar leeftijd.....DA heeft geen plaats morgen middag pas
ZaZa Geplaatst: 17 oktober 2009 Geplaatst: 17 oktober 2009 (aangepast) DA heeft geen plaats morgen middag pas Astublieft.. Helmond woon je hĆØ:Dierenkliniek "Brouwhuis"Rivierensingel 7305704 NZ Helmondhttp://www.dierenkliniek.com/web/index.php?page=Openingstijden SpoedgevallenVoor spoedgevallen zijn wij 24 uur per dag telefonisch bereikbaar op 0492 - 515977.Buiten de openingstijden wordt u via een antwoordapparaat geĆÆnformeerd over de waarnemend dierenarts. 17 oktober 2009 aangepast door ZaZa
patje1983 Geplaatst: 17 oktober 2009 Geplaatst: 17 oktober 2009 dat is onzin! een da hoord 24 uur per dag beschikbaar te zijn!anders een andere bellen en dan wel een konijnku ndige, en dat lijkt me deze niet?want anders weet hij wel dat je met konijnen niet zo lang kan wachten
smurfkuh Geplaatst: 17 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2009 Oke thnq ga zo weer bellen als mn vriend terug is, want anders heb ik geen vervoer (ja een fiets) schoot me net tebinnen ze heeft wel een paar eikels gegeten, misschien is dat niet zo goed voor dr geweest.
ZaZa Geplaatst: 17 oktober 2009 Geplaatst: 17 oktober 2009 Je kan in ieder geval NU al bellen.....Dan weet je ook OF je heen moet en WAAR zodra je vriend thuiskomt.. Dat lijkt mij slimmer dan wachten tot hij thuis is en dan pas bellen....
zwarte panter Geplaatst: 17 oktober 2009 Geplaatst: 17 oktober 2009 Kijk.... je konijn heeft pijn, dat is duidelijk door de symptomen die jij beschrijft.Jij kan haar helpen die pijn te verlichten... maar dat kan echt enkel door een DA te bellen. Dat is de enige die nu op dit moment iets voor jouw konijn kan doen. Als je nu geen vervoer hebt, kan de DA je mss al via de telefoon zeggen wat je kan doen om het haar zo comfortabel mogelijk te maken tot je vervoer hebt. Als hij het een noodgeval vind, zal hij er absoluut niets mee inzitten om bij jou langs te komen als je vriend nog niet thuis is. Maar alsjeblieft, contacteer in deze situatie NU een DA.
BrokenRaven Geplaatst: 17 oktober 2009 Geplaatst: 17 oktober 2009 Ik ben benieuwd of je de dierenarts al gebeld hebt en wat deze heeft gezegd! Ik hoop dat er snel iets voor je nijntje gedaan kan worden!
Aanbevolen berichten