dinges Geplaatst: 17 oktober 2009 Geplaatst: 17 oktober 2009 hallo mijn macho heeft een paar dagen hele grote keutelshet wisselt ook met normale, dus dacht steeds dat het over wassommige zijn zowat het dubbele van normaledacht namelijk dat verstopping steeds kleiner wordende keutels was dus vraag me af wat dit dan is ?macho krijgt alleen savonds handje brokjes die die met ozzy deelt, verder de hele dag door hooi, want dat eet ie echt veel, voloende water en smorgens en savonds paar blaadjes groenvoerhoop dat iemand weet wat hiermee te doenalvast bedankt
Dollie Geplaatst: 17 oktober 2009 Geplaatst: 17 oktober 2009 Eet hij meer hooi dan normaal? Konijnen die minder (of geen) hooi eten hebben kleinere keutels, misschien dat nóg meer hooi voor het tegenovergestlede effect zorgt? Bij een verstopping zie je vaak (eerst) kleinere keutels ja..
dinges Geplaatst: 18 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 18 oktober 2009 hoi dolly ja zoiets had ik me ook al bedacht jawant het hooi is hier soms niet aan te slepen, dat gaat echt maar door de hele dagen had ooit gelezen dat een konijn nooit zonder hooi mag zitten, maar als ik het dan goed bijvul heeft macho dat idd in no time open staat me ook nog wat bij over strotoen ik nog stro gebruikte als bodem at ie dat ook, en omdat dat echt de hele dag in de kooi lag heeft ie dat ook volgens mij veel gegeten, want toen waren de keutels ook groot, maar zo gauw ik dan andere bodem in de kooi deed waren de grote keutels wel overdus wat je zegt zou best eens kunnen kloppen jabedankt, gelukkig niets ernstigs aan de hand
Joycie86 Geplaatst: 19 oktober 2009 Geplaatst: 19 oktober 2009 Teddy en Merlijn eten hartstikke goed. Hooi, biks, groenvoer, het gaat er allemaal in.Nou die twee keutelen gigantisch! En dan met zn tweeën.... je weet niet wat je ziet. En dan kijk ik bij Mickey en Satine, allemaal kleine keuteltjes. Tja, niet zo'n hooi en biks fans maar des te meer van groenvoer. Ik dacht eerst ook dat er misschien iets aan de hand kon zijn maar weet nu ook dat er niets aan de hand is!
Mexflex Geplaatst: 19 oktober 2009 Geplaatst: 19 oktober 2009 Joey is eigenlijk ook geen hooi fan, een paar sprietjes per dag gingen er met moeite in.Nu ik sinds kort kruidenhooi geef is hij er helemaal gek van en heeft ook ineens grotere keutels. De kleur is ook wat lichter geworden, je ziet als het ware de stukjes hooi erin zitten overdreven gezegd. Ik denk dus inderdaad dat het waar is.
kelly1986 Geplaatst: 19 oktober 2009 Geplaatst: 19 oktober 2009 Die grote keutels zouden heel goed van de grote porties hooi kunnen komen.Daarbij is het formaat keutel ook wel wat afhankelijk van het formaat konijn. De keutel van een Franse Hangoor zal groter zijn dan die van een dwergje. Ik ben eigenlijk nu wel heel benieuwd naar de maat van die reuse keutels hahaha!Foto?
Aanbevolen berichten