Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn konijn heeft ivm het denken aan een eventuele baarmoederonsteking ook een echo gehad. Gewoon zonder narcose, want dat is daarvoor helemaal niet nodig.

Ze heeft een paar maanden antibiotica gehad en toen we door de echo hierna zagen ze het een baarmoederontsteking was is ze geopereerd en is de baarmoeder eruit gehaald.

Na die maanden antibiotica zag de baarmoeder er alsnog vreselijk uit, vol bloedproppen etc.

Nijntje was toen bijna 4 jaar en heeft operatie ontzettend goed doorstaan.

Geplaatst:

Snuf heeft vandaag al wat meer gekeuteld en ze zijn ook al wat groter .

Waar ik alleen helemaal niets van begrijp is dat ze alleen maar: witlof, brood met antibiotica en peterselie en hooi eet.

Haar brokjes daar trekt ze haar neus voor op.

Ik snap dat niet, ze krijgen altijd selective die groene zak.

hoort dat erbij?

Geplaatst:

Waarom weet ik eigenlijk niet, maar volgens mij doen de meeste zieke konijnen dat. Toen Indy's darmpjes stil lagen heeft hij ook een hele tijd alleen groente (hooi eet hij sowieso niet) willen eten, biks heeft heel lang geduurt. Ik lees het wel vaker hier. Dus ik denk dat dat er inderdaad bij hoort.

Geplaatst:

Toen ik dit topic net aan het lezen was, dacht ik: wat is dit voor een dierenarts? Hij denkt aan maag/darmproblemen of baarmoederproblemen? Dat is me nogal een verschil...Stel dat iemand op de EHBO te horen krijgt dat het OF een gebroken pols, OF een gebroken enkel is. Ook zoiets vaags haha...snap je wat ik bedoel?

Geplaatst:

Groen is zacht in de mond en licht verteerbaar..... mits een konijn groen is gewent naast zijn bix.....zal ie groen tot het laatst blijven eten.

Dit voelen konijnen zelf aan.

Konijnen die enkel bix eten en worden ziek dan heb je dus een groter probleem aangezien ze groen niet gewent zijn zullen ze dat vaak ook niet tot zich nemen.

Vandaar al krijgt ie een blaadje per dag is het wel belangerijk.

Geplaatst:

Gelukkig dat we ze dan altijd groen geven.

Metsnuf gaat het weer een stukje beter vandaag, werd vanmorgen weer begroet met de nodige likken over mijn neus en vingers.

Ze beweegt meer, rent weer door de tuin heen.

Nu alleen wat ga ik maandag doen.

Ze heeft antibiotica gehad en iets voor haar darmen dus we kunnen nu niet zeggen wat het nou geweest kan zijn.

Als ik zelf haar nu aai voel ik geen dikke buik ! misschien toch haar darmen.

Ik wil iedereen hier bedanken, voor advies, en snelle reacties.

Toppie!

Geplaatst:

Graag gedaan, en misschien gaat het me verder niks aan, ik zou je toch aanraden om na te denken over een castratie bij je voedster, dus de baarmoeder met eierstokken laten verwijderen. Als ze weer helemaal de oude is natuurlijk.

Veel beterschap verder!

Geplaatst:

Hoi,

Snuf is goed aan het opknappen.

Ze maakte vandaag alweer van die rare sprongen door de tuin.

ze eet een stuk beter, vooral groen, begint weer wat brokjes te eten en ze drinkt ook beter.

Ze begroetje weer door je uitgebreid te likken, als je haar roept komt ze rennend naar je toe.

Ik had zelf haar buik gevoeld voordat ik woensdag naar de da ging en voelde ook 2 dikke bulten.

Vandaag heb ik weer gevoeld en voel bijna niets meer!( ik denk zelf dat het toch haar darmen zijn geweest).

Morgen heb ik weer contact met de DA,

Ik vind het wel moeilijk te beslissen of ik haar nou wel of niet moet opereren( want we weten niet wat het nou is geweest of nog is).

Wat ik eigelijk wel heel schattig heb gevonden is :

We hebben nog een konijn snuit en de damerns hebben zo'n half jaartje met zijn tweetjes in een hok gezeten en daarna was het vechten.

dus zitten ze nu appart, en snuit heeft een ren om haar hok heen.

Nu was het zo dat snuf wel buiten tegen de ren aanlag en snuit haar keer op keer begon te likken .( iets wat ze normaal nooit doet!, net of ze begreep dat snuf niet lekker was, zo schattig).ze liggen met ren ertussen wel naast elkaar, en daar blijft het bij.

linda

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .