Bonny Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 Ik heb een vraagje: Ik heb 4 konijnen, zitten in 2 hokken. Ze krijgen precies het zelfde voer en dezelfde hoeveel heid,ze lopen elke dag lang rond in onze tuin. Maar nu het probleem;mijn ene konijn krijgt nu zo'n wam onder der gezichtje. Maar dat komt niet door haar gewicht want ze weegt 1.4 kilo en het is een redelijk klein konijntje. Bij de DA zeiden ze dat ze mooi op gewicht was. Dus waar kan het dan aan liggen? Of krijgen sommige konijnen het gewoon zomaar, ligt het misschien aan het ras ofzo? Ik hoor het graag als jullie weten waar het aan ligt!Groetjes van mij!
patje1983 Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 wat voor ras is ze?en heb je een foto?
Joseeke Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 Konijnen kunnen wammen krijgen zonder dat ze te dik zijn.Vooral bij voedsters komt dit veel voor. Het zal mss ook door de voeding kunnen komen, maar ik verwacht dat dit toch grotendeels erfelijk bepaald is.
bunny ranch chanty Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 Die gaat niet meer weg en hoeft niet door overgewicht te komen is erfelijk bepaald.
Snowy&Witje Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 Uuhm ik weet niet zo goed wat een wam is alleen volgensmij is dat net als bij de mens zo'n vetblubber geval onder de kin?Dat heeft mijn nijn ook, de voedster, de ram heeft dat niet.
Bonny Geplaatst: 14 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2009 Dankje voor jullie reacties.!nou het lukt nu niet om een foto te uploaden maar bij mijn foto's op mijn profiel zie je dr wel. Ze heet bonny.
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 De mijne had het ook terwijl die bijna geen voer kreeg (bij vorige eigenaar) Dus het kan erfelijk zijn ja, maar je kan ook teveel voer geven. Dat ze bijvoorbeeld zo snel eet en het voer van de anderen deels opeet..??
Bonny Geplaatst: 15 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2009 nou daar kan het niet aan liggen, want met haar zusje die eet ook zo snel maar ik weet het nu was vanmiddag bij de dierenarts voor inentingen en die zei dat het niet aan dr gewicht lag!
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 15 oktober 2009 Geplaatst: 15 oktober 2009 Dan is het dus erfelijk bepaald! Ik vertelde toch over het konijn, nou haar jong kreeg het ook, terwijl die ook niet te zwaar was.. Dus het kan makkelijk:D
Laura1984 Geplaatst: 15 oktober 2009 Geplaatst: 15 oktober 2009 Een wam is zeg maar een soort 'kraag', onder de kin. Vooral voedsters hebben zo'n wam.
bunny ranch chanty Geplaatst: 15 oktober 2009 Geplaatst: 15 oktober 2009 Het komt bij rammen zelden voor.......als een ram het heeft is het vaak zeker overgewicht.
sonia Geplaatst: 16 oktober 2009 Geplaatst: 16 oktober 2009 Hier hebben mijn twee voedsters ook allebei een mooi wammetje. Ik vind het wel lief staan eigenlijk . Alleen lijkt de wam bij Chami een beetje scheef te zitten soms, meer naar links toe zeg maar, hebben meer konijnen dat?
Siska Geplaatst: 16 oktober 2009 Geplaatst: 16 oktober 2009 Mijn Fleurtje heeft dat dus ook. Ik dacht dus ook dat dit kwam om dat ze te dik iz maar ik begrijp dat ik me geen zorgen hoef te maken.
dinges Geplaatst: 17 oktober 2009 Geplaatst: 17 oktober 2009 hoi mijn konijn heeft ook een wam en is idd ook een voedster
lindaatje9 Geplaatst: 18 oktober 2009 Geplaatst: 18 oktober 2009 Snuit heeft ook een wam.Wat me nu wel opvalt is dat haar wam nu groter lijjt dan van de zomer.Ws heeft dat ook te maken met haar wintervacht.Snuf heeft het niet en ze krijgen precies hetzelfde voer en tussendoortjes.
Bonny Geplaatst: 18 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 18 oktober 2009 Snuit heeft ook een wam.Wat me nu wel opvalt is dat haar wam nu groter lijjt dan van de zomer.\. Dat kan kloppen. ik was bij de DA en die zei dat er ook wintervoorraad eten in kon zitten.
Reusje Geplaatst: 27 oktober 2009 Geplaatst: 27 oktober 2009 Dat kan kloppen. ik was bij de DA en die zei dat er ook wintervoorraad eten in kon zitten.Een wam is echt typisch voor oudere voedsters maar heeft niks et wintervoorraad te maken ! Het kan wel in de winter dikker lijken omdat ze dan meer en dikker haar hebben.Het is inderdaad erfelijk bepaald maar ook een beetje afhankelijk van ras tot ras.Rammen mogen het niet hebben ook al komt er bij rammen soms een kinknobbel voor.
Aanbevolen berichten