SBK Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Mijn konijn Snuffie doet heel erg raar, ze eet niet (normaal is ze de hebberigste), ze ligt alleen maar in de zelfde hoek en ze haalt heel weinig adem (ze snuffelt niet meer). Ook zijn haar ogen half dicht. Als je haar verplaatst gaat ze ter plekke weer liggen en ze blijft dan ook liggen. Weet iemand wat dit is?
Suzimoo Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Geen idee... maar als ik jou was zou ik de dierenarts bellen..
Saf Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Dat klinkt helemaal niet goed! SBK. Ik zou dus zoals Suzimoo al zegt de dierenarts bellen. Hoe lang heeft je konijntje dit gedrag al? De hele dag of nog maar een paar uurtjes?
_Danielle Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Echt direct naar de DA gaan nu!Je konijntje is behoorlijk ziek en moet hiervoor behandeld worden. Dit zou wel eens heel goed gas of een verstopping kunnen zijn.
chan Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Idd snel naar de DA gaan!Mijn konijn lag er ook zo bij, at niet meer, ogen half dicht...Na een bezoekje aan de DA bleek hij gas te hebben. Gelukkig was hij snel weer de oude na de medicijnen, dus ik zou ook even langs gaan als ik jou was. Succes!
The Email Female Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Je kan het beste vanavond nog naar de dienstdoende dierenarts gaan denk ik.
SBK Geplaatst: 13 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2009 Mijn vader is nu naar iemand toe, ik kan echt niet meer slapen.
The Email Female Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Ben je alleen thuis? Is er niemand die je naar de dierenarts kan brengen?
SBK Geplaatst: 13 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2009 We wachten nu even af... Als ze er morgen nog steeds zo bij ligt ga ik langs de dierenarts.
Turbonijn Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 ??? is het heel erg als ik dit niet zo snap???? Morgen ligt ze hetzelfde erbij, maar dan d***
lianne Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Het is niet verstandig om af te gaan wachten nu, je moet actie ondernemen! Heb je spullen in huis om EHBO bij konijnen te verlenen? Het minste wat je nu in ieder geval kunt doen is een buikmassage gaan geven, en zo snel mogelijk naar een DA gaan want dat is Ć©cht nodig. Of bel op zijn minst de dienstdoende DA!
SBK Geplaatst: 13 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2009 Ik heb al buikmassage gegeven. Een hele lange tijd geleden hebben we dit met een ander konijn gehad.
Saf Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 wachten tot morgen zonder in ieder geval iets van actie ondernomen te hebben kan betekenen dat je te laat bent. Hoe lang heeft ze het al? Heeft ze iets geks ge-eten vandaag?
lianne Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Als je geen verbetering al ziet door de massage moet je echt contact opnemen met een DA, een konijn dat zo apatisch is, heeft echt ontzettend veel pijn. Dit gaat zich niet vanzelf oplossen.
nijntjes_gemma Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 je kan natuurlijk ook even bellen en vragen wat je kan doen
SBK Geplaatst: 13 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2009 We denken dat ze haar op heeft, ze is in de rui
lianne Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Als de massage geholpen zou hebben zou ze nu weer actief moeten zijn en niet apatisch in een hoekje moeten zitten SBK. Zolang ze apatisch in een hoekje zit, niks wilt eten en niet beweegt is er duideijk wat mis met het maagdarmstelsel wat er nogsteeds zit en zo snel mogelijk opgelost moet gaan worden voordat de darmen straks niet meer werken.
_Danielle Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Ze kan inderdaad een verstopping hebben van haar, maar hier moet wel wat aan gedaan worden. Als een konijn daar al zo ziek van is, gaat het waarschijnlijk niet vanzelf over......
SBK Geplaatst: 14 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2009 We zijn naar de dierenarts geweest maar het was te laat... We hebben de andere 2 konijnen ook laten onderzoeken, die hebben alle twee een luchtweginfectie. Daar hebben we antibiotica voor gekregen.
bunny ranch chanty Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 dus ze is ingeslapen.....en ze hadden snot?
Lies86 Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 Is je konijntje overleden? Wat erg zeg!Gecondoleerd. Sterkte met de andere twee! En ik vind overigens dat we niet al te hard moeten mopperne op sbk. Snap best wel dat we allemaal vinden dat ze naar de dierenarts had moeten gaan.Maar we weten ook dat je lang niet altijd onder het regime van je ouders uitkunt, en dat een dierenartsbezoek niet door iedereen zomaar 123 te regelen is zonder hulp van ouders!Bovendien draaien ouders vaak voor de kosten van een arts op, die zijn nou eenmaal niet van je zakgeld te betalen! Sterkte SBK!!
_Danielle Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 Hoe bedoel je je was te laat? Het konijntje is dood? Wat had het konijntje nou?
The Email Female Geplaatst: 16 oktober 2009 Geplaatst: 16 oktober 2009 Ik ben ook benieuwd wat er met je konijn aan de hand is geweest.
Aanbevolen berichten