TeddyLot Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Hoi mensen, zit met een probleempje: Bij mijn teddydwerg Sokje zag ik net dat hij een grote harde klont poep op z'n geslacht heeft kleven.Zo groot als een knikker in het haar boven zn piemel. Lijkt me ook pijnlijk met plassen/keutelen. Normaal knip ik keuteltjes die hij gemist heeft (blindedarmkeutels) uit de vacht, maar dit lukt echt niet.. Straks mist hij iets..Ik wil het eigenlijk zsm verhelpen maar weet me geen raad! Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Bedankt!
Rian Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Oei, dat is niet handig inderdaad. Eet hij nog goed? Wat eet hij? Hoe oud is hij?
Fluffie&Bunny Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Misschien kan je hem in lauw water zetten zodat het losweekt en als je het zelf niet verwijderd krijgt, zou ik maar even langs de DA gaan.
TeddyLot Geplaatst: 13 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2009 Hij heet goed, is lekker druk met loslopen, plast/poept ook.. Alleen dan wel over de plak heen.. Lijkt me.Hij is nu 8 maandjes.
TeddyLot Geplaatst: 13 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2009 Kan ik gewoon z'n kontje in een emmer/teil (bad lijkt me niet zo'n succes met z'n springveer) met warm water zetten? En dan de poep er een beetje uithalen? Hoe lang kan ik eigenlijk weken?
Fluffie&Bunny Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Kan ik gewoon z'n kontje in een emmer/teil (bad lijkt me niet zo'n succes met z'n springveer) met warm water zetten? En dan de poep er een beetje uithalen? Hoe lang kan ik eigenlijk weken? Eruit halen? Ik dacht dat het eraan vast kleeft? Niet elk konijn laat zich in een teil zetten natuurlijk en als het lukt zijn een paar minuten misschien voldoende, maar niet het water te warm natuurlijk :wink2: Misschien kan je hem afleiden met wat groente of biks. Bij een konijn van een vriendin van mij zat ook plakpoep aan zijn kont en toen heeft ze hem in de gootsteen gezet met lauw water en het was er daarna vanaf, is wel een heel rustig konijn en liet het allemaal toe.
TeddyLot Geplaatst: 13 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2009 Mijn vriend houdt nu het nijntje eventjes vast in de emmer. Hij zit heel rustig. De klont is echt nog erg hard, straks kijk ik of ik m er af kan halen..
Fluffie&Bunny Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Oh gelukkig, succes en ik hoop dat het lukt.
TeddyLot Geplaatst: 13 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2009 Pfoe, nog steeds erg hard, harder dan een pepernoot! Ik d8 misschien kan ik er iets afbreken, maar zelfs dat niet
Fluffie&Bunny Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Oei, dan is het wel erg hardnekkig.
TeddyLot Geplaatst: 13 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2009 Zo, eindelijk! Kon uiteindelijk de klont verwijderen, en de kleine stukjes waren er zo afgeweekt! Hij was erg rustig en vond het wel prima. Alles is in orde gelukkig! Bedankt!!
Laura Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 Ik deed ook altijd bij mijn konijnen bij de kraan onder warm lauwig water en dan weekte het dus zo los en viel het er zo af, moest ik gister nog bij mijn vriendin haar konijn doen.
Joseeke Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 Ik heb *Balou* ook wel eens in bad moeten doen.Biotex Groen werkt heel reinigent & ontsmettend. Ik zou 'm nu ook even geen bixjes & groenten geven, puur alleen hooi.Zo kunnen de darmen weer bijkomen en zal hij zeer waarschijnlijk geen plakpoep mee krijgen.Mocht hij ondanks een hooi-dieet evengoed plakpoep blijven houden, dan moet je er even mee naar de DA voor een keutelonderzoek.
Aanbevolen berichten