rabbitm Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Hallo,Mijn konijn krijgt een dikke onderkin en word dik. ik wil een dieet voor haar maar ik weet niet wat ik haar moet geven weet een van jullie een dieet ?Groetjes mirte
Jsmn Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Misschien is het handig om eerst te vertellen wat je nu elke dag geeft aan je konijn:yes:
rabbitm Geplaatst: 13 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2009 Ik geef ze gemengd voer en water +- ong 2 extratjes per week
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 wat voor gemengd voer? en wat zijn die extraatjes? krijgt ze geen onbeperkt hooi en groente? Als die extraatjes snoep ofso zijn, moet je daar mee stoppen. Je moet je konijn zoveel ruimte geven dat ze lekker kan rondrennen.
rabbitm Geplaatst: 13 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2009 ong. zo misschien iets dikker is het dan slim om haar op dieet te doen?
Rian Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 In het gemengd voer zit een hoop onzin waar je konijn dik van wordt. Ik adviseer je om over te stappen op biks, dat zijn alleen de staafjes die ook in je gemengde voer zitten. Biks zijn in alle merken verkrijgbaar, dus je kunt zelf bepalen hoe duur je het maakt. Als je overstapt, langzaam doen. Dus beetje bij beetje door het gemengde voer doen, zodat je uiteindelijk alleen de biks nog geeft.
Joseeke Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 Hooi is de basisvoeding voor konijnen & bixjes zijn voor erbij. Mijn advies is om haar nu op een hooi-dieet te zetten.Geef haar puur alleen hooi en geen bixjes & snoep. Konijnen hebben genoeg aan een sober-dieet, waarin hooi het belangrijkste is.Na ongeveer een week alleen hooi, kun je weer langzaam de bixjes opbouwen.Dan zou ik ervoor kiezen om haar geen gemengd voor meer te geven, maar de staafjes idd.
lianne Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 Rabbitm, zit je konijn buiten? Want het kan ook zijn dat ze nu gewoon dikker lijkt te zijn omdat ze een prachtige wintervacht aan het aanleggen is! Zolang je haar ribben een beetje kunt voelen als je haar optilt is ze echt niet te dik. Wel doe je er verstandig aan om eens te kijken naar het voedingsschema, je kunt het namelijk voor je konijn alleen maar interessanter en afwisselender maken
Aanbevolen berichten