Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

We hebben sinds anderhalve week twee konijnen uit de opvang. Ze zijn drie jaar oud en nu is ons geadviseerd om de voedster te laten helpen voor haar gezondheid in de toekomst. En nog wel zo snel mogelijk.

Nu wil ik dit niet meteen doen omdat ze net bij ons is en nog wel moet wennen.

En als ik wil wachten word het te koud om haar na de operatie weer van binnen naar buiten te doen.

Wat is wijsheid, toch nu snel opereren of wachten tot het voorjaar?

Geplaatst:

Ik zou de voors en tegens op mijn gemak afwegen: het is een zware operatie die niet zonder risico is en relatief veel geld kost. Daarnaast lopen de meningen nogal uiteen over het resultaat: de ene voedster wordt veel liever en rustiger, de andere verandert niet of nauwelijks. En haar gezondheid: ook daar zijn de meningen verdeeld over. Lees je dus gewoon wat verder in, en neem de beslissing die je het beste lijkt.

Als je de operatie laat uitvoeren zou ik ZEKER tot het voorjaar wachten. Het wordt nu te koud om een buitenkonijn op een goede manier te laten herstellen. En haar tijdens het herstel binnen houden en daarna weer naar buiten brengen is vanwege het steeds groter wordende temperatuurverschil ook geen optie.

Heel veel succes met je beslissing! Gebruik de zoekfunctie rechtsboven voor meer informatie hierover. Dit topic komt erg vaak terug hier.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .